GESTOLEN A'DAM: Suzuki GSX-R 750 uit 2004 MS-HV-13

Ik wil niet de pessimist uithangen, maar die motor zal niet op NL of B verkoopsites verschijnen. Zelfs niet in onderdelen wellicht. De dieven weten ook wel allang dat er veel aandacht zit rond de motor.

Al eens aan gedacht dat die motor heel waarschijnlijk rechtstreeks het land uit getransporteerd is.

Desalnietemin: @ TS, ik hoop van harte dat er een positieve wending voor jou uit de bus komt!
Hetzij de motor terug, hetzij de waarde van de motor zodat je weer vooruit kan ...
Ja hoor maar als je niet kijkt weet je zeker dat je hem daar niet vind.

Ook tussen de pro's zitten prutsers :+
 
Als de informatie van de getuige klopt staat mijn motor in een straal van 500m van mijn woning, maar ik kan moeilijk verschillende boxen van buurtbewoners open trappen... :') :') :')
Mwha ben er toe in staat als het de mijne was.
Gewoon uitzoeken van wie ze zijn en aanbellen en dan de boel in de gaten houden.
Ze zullen hem dan vast wel verplaatsen.
 
Update:
Na 2 dagen heb ik persoonlijk een klein succesje geboekt: getuige gevonden die alles heeft gezien, van diefstal tot het weglopen met mijn motor.

Het gaat hoogst waarschijnlijk om snotapen uit de buurt op basis van zijn informatie. Ik ga dit weekend met een paar gasten het eea verder uitpluizen, ik weet al in welke richting ik het waarschijnlijk moet zoeken.Ik denk het ook, daarnaast heb ik een paar jaar op het Beursplein 5 gewerkt...misschien zijn we wel buren geweest. ;)

Weet niet welke buurt je woont, maar zouden het die snotapen uit de K buurt (Kloekhorststraat en omgeving) kunnen zijn? Jou misschien ook bekend door de verlengde achterbruggen en teenslippers...
Hoe dan ook hoop dat je verder komt met je onderzoek. Woon en werk zelf ook in Zuidoost en zal ogen en oren open houden.
Trouwens ook bekend met www.gestolenmotoren.nl ?
 
Weet niet welke buurt je woont, maar zouden het die snotapen uit de K buurt (Kloekhorststraat en omgeving) kunnen zijn? Jou misschien ook bekend door de verlengde achterbruggen en teenslippers...
Hoe dan ook hoop dat je verder komt met je onderzoek. Woon en werk zelf ook in Zuidoost en zal ogen en oren open houden.
Trouwens ook bekend met www.gestolenmotoren.nl ?

Geboren en getogen niet ver van de K buurt. En ja, ik ben bekend met de Caraïbische groep. Waren een aantal jaren geleden behoorlijk actief op het gebied van motordiefstal. Er was een periode dat ze meerdere motoren in korte tijd uit één ondergrondse garage hebben gestolen. Ik weet niet hoe dat nu is.

Hier zijn ook beelden van trouwens:
En nog een item (deels) over Zuidoost:

Er kunnen 2 dingen gebeuren voor mij:
1. Mijn motor zie ik nooit meer terug en over een kleine maand kijk ik er niet meer zo actief naar om.
2. Hopelijk zal ik een andere motor vinden en op een dag zie ik opeens een GSX-R voorbij komen met mijn onderdelen. Vervolgens kom ik in een proces terecht als dat van Tijgertje! (link van zijn diefstal staat hierboven).

Motor staat ook op de Facebook pagina van Gestolen Motoren.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben het wel met je eens (hoewel ik persoonlijk vind dat 'lichtere' misdrijven wel heel makkelijk worden weg-gebagatelliseerd omdat de slagingskans laag ligt) maar dat helpt de algemene beeldvorming niet.
De gemiddelde persoon gaat zich niet verdiepen in de interne structuur van de politie. Die leest in de krant dat misdaden niet opgelost worden door gebrek aan mankracht bij de politie om vervolgens een heel team bezig te zien met het bekeuren van burgers voor lichte overtredingen en trekt zijn conclusies.Succes!


En dat ben ik dan weer hartgrondig met je eens.
 
Paar jaar geleden hetzelfde meegemaakt. Na lang sparen een zo goed als nieuwe suzuki gekocht, met een paar honderd km op de teller.
Stond onder mijn raam geparkeerd aan de ketting enz.

Gewoon weg!
Je bent er ziek van. Nog maanden. Je wordt er heeel erg verbitterd van, en kortzichtig.

Sindsdien geen "knappe" motor meer voor mij. Met oude (wel goede) motoren heb je evenveel of wellicht nog meer fun vanwege de zorgeloosheid. Het viel mij ook op dat ik meer aanspraak en complimenten kreeg op een brikkie dan op die gloednieuwe soes. Dus zo ernstig voor lul rijden is het dus ook weer niet :)
 
Geboren en getogen niet ver van de K buurt. En ja, ik ben bekend met de Caraïbische groep. Waren een aantal jaren geleden behoorlijk actief op het gebied van motordiefstal. Er was een periode dat ze meerdere motoren in korte tijd uit één ondergrondse garage hebben gestolen. Ik weet niet hoe dat nu is.

Hier zijn ook beelden van trouwens:
En nog een item (deels) over Zuidoost:

Er kunnen 2 dingen gebeuren voor mij:
1. Mijn motor zie ik nooit meer terug en over een kleine maand kijk ik er niet meer zo actief naar om.
2. Hopelijk zal ik een andere motor vinden en op een dag zie ik opeens een GSX-R voorbij komen met mijn onderdelen. Vervolgens kom ik in een proces terecht als dat van Tijgertje! (link van zijn diefstal staat hierboven).

Motor staat ook op de Facebook pagina van Gestolen Motoren.
Weet niet hoe dat tegenwoordig gaat.
Maar dit is ook gewoon te debiel voor woorden.
 
Weet niet hoe dat tegenwoordig gaat.
Maar dit is ook gewoon te debiel voor woorden.
Hoe kan dat nu??????? Daar zijn toch geen woorden voor :X
Ik weet wel als dat hier in B gebeurt, de motor in bewaring (beslag) gehouden wordt door het gerecht tot dat de zaak afgehandeld is, of totdat er voldoende ewijs voorgelegd is dat die motor nog te koop stond of van jou is, maar dit ... man man man ...
...misdadigers krijgen hier in B NL echt wel veel voordelen ...
 
Update:
Allianz net gesproken (die hangen dus achter KNMV met mijn motorverzekering) en die geven aan nu al met dossieropbouw te will beginnen. Sleutels, bonnen, papieren, foto's voor waardebepaling etc.

Keurig te woord gestaan en het bevalt mij wel hoe snel ze contact opnemen, schrale troost zullen we maar zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Paar jaar geleden hetzelfde meegemaakt. Na lang sparen een zo goed als nieuwe suzuki gekocht, met een paar honderd km op de teller.
Stond onder mijn raam geparkeerd aan de ketting enz.

Gewoon weg!
Je bent er ziek van. Nog maanden. Je wordt er heeel erg verbitterd van, en kortzichtig.

Sindsdien geen "knappe" motor meer voor mij. Met oude (wel goede) motoren heb je evenveel of wellicht nog meer fun vanwege de zorgeloosheid. Het viel mij ook op dat ik meer aanspraak en complimenten kreeg op een brikkie dan op die gloednieuwe soes. Dus zo ernstig voor lul rijden is het dus ook weer niet :)

Je zou bijna denken dat het aan het merk ligt :X
 
(Familielid van TS hier)
Het is weer raak in de hoofdstad, zojuist is er in de Apollobuurt een Aprillia RS (125?) gestolen.
Amateur beelden:
imgur.com/zmJutCx

Er zijn een aantal overeenkomsten tussen de diefstallen van de GSXR en RS; Beiden gestolen rond 3:20 's nachts en in beiden gevallen spreken getuigen van 3-4 donkere heren. Het enige verschil is dat de heren een slijptol hebben gebruikt voor de Aprillia.
 
Tjah wat kun je doen tegen zulke brutaliteit?
Het gaat er nou niet echt stiekum of zacht aan toe.. :/

De pakkans is gewoonweg te klein, en niet alleen voor diefstallen.

Succes TS, ik hoop van harte dat je weer met je motor samengebracht word binnenkort!
 
Succes TS, ik hoop van harte dat je weer met je motor samengebracht word binnenkort!

Bedankt, ik vrees van niet. Gisteren mijn sleutels, optielijst, foto's en kentekenpapieren naar Allianz gestuurd. Nu even afwachten en kijken wat Allianz zegt.

Ik ben op FB gaan speuren en in de afgelopen dagen zijn er zo'n 7-8 motoren gestolen in 10 dagen tijd in Amsterdam, allemaal goed vast gezet of in een ondergronde parkeergarage.
 
Ze weten onderhand dat er niet opgetreden wordt,als ze niet zelf naar de politie lopen,en dat de camera's een farce zijn.
 
Ik heb in ieder geval een box gevonden voor 80 euro per maand, nu op zoek gaan naar een andere GSX-R. Blijkbaar kun je gewoon op straat rondshoppen anno 2017, hoezo werken en eerlijk bij een dealer een motor of onderdelen kopen???

Mijn GSX-R stond naast de Gilera motorscooter van m'n buurman, ik had hem al gewaarschuwd dat dezelfde figuren waarschijnlijk nu ook een oogje zullen hebben op zijn fiets (dankzij trendsetter Willem Holleeder), ook zijn motor staat onder een hoes. En 12 dagen later...

weg Akrapovic uitlaat, ook rond 3:30 's ochtends. :/

vr7znb.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het zou goed zijn als de kentekens van total loss motoren zouden worden ingenomen. Dan kunnen ze niet meer een wrak kopen voor 1000 euro, en dan een motor stelen om er weer een mooie nieuwe motor van te maken. Ik heb het idee dat de meeste gestolen motoren zo eindigen.
 
Poos geleden hebben ze de transporter gestolen van een collega hangen ook camera's ma deden ook geen onderzoek te druk ofzo ahum.

maar wat jaren terug was der snachts een scooter tegen een auto gereden, zondags lekker in de tuin ligge in de zon kwamen ze langes hoor via buurd onderzoek kamen ze bij mij vr46 geel valt wel op, ik die mensen mensen ff stangen ma uitgelecht dat die van mij voor racen was en laten zien, na de tijd nog 3x 2 agenten op bezoek gehad en een uitnodiging op buro.. natuurlijk krijgen ze het zo druk


Sterkte met het verlies
 
Mijn (vermoedelijk) laatste update:
Afgelopen 2 weken doorgegaan met mijn speurtocht: Ik weet nu welk groepje verantwoordelijk is voor het stelen van motorfietsen. Maar ook dat er op Whatsapp lijstjes voorbij komen waar motordieven tipgeld aanbieden als je bv. een GSX-R of R1 tipt. Er zijn zelfs gesloten FB groepen waar gestolen scooters en motoren worden aangeboden alsof het Marktplaats is. Meerdere oude bekenden bevestigen dit, maar je kunt moeilijk op oorlogspad gaan zonder hard bewijs. Tussen het starten van mijn topic over de diefstal en vandaag is er in een straal van 500m een GSX-R 750 gestolen, Akrapovic uitlaat en afgelopen week een R6. En zo is alleen Amsterdam verantwoordelijk voor 20% van alle motordiefstallen in Nederland.

Allianz heeft ondertussen mijn hele dossier bekeken en ik heb inmiddels mijn motor overgeschreven naar de verzekeraar, ik moet nu wettelijk 30 dagen wachten op mijn centen. Altijd keurig te woord gestaan en ik ben enorm tevreden over hoe de verzekeraar dit heeft afgewikkeld met mij. En nee ik zit niet in de verzekeringswereld...maar vroeger wel.

Ondanks dat ik er op vooruit ben gegaan door het hele gebeuren wens ik de verantwoordelijke personen toch een mooie brede boom toe langs de kant van een stille provinciale weg.

En om dit hoofdstuk definitief af te sluiten :} :} :} : GSX-R 750 K4 gevonden bij een liefhebber met 14xxx aantoonbare km's op de teller en in uitmuntende staat. MIVV GP er op met een paar andere extra's, volledig dealeronderhouden en afgesteld bij Hoegee. Helaas staat het niet makkelijk voor de deur gestald...maar veilig, warm en droog binnen bij een vriend een paar km verderop.

302m5qq.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan