GESTOLEN A'DAM: Suzuki GSX-R 750 uit 2004 MS-HV-13

Wat een vaag verhaal. Dus als je 112 belt en meldt dat je motor gestolen wordt en in een busje is geladen, zeggen ze dat je eerst online aangifte moet doen???
Ik ben er niet bij geweest, zat toen in Zweden...was een dag voor de aanslag in Stockholm als ik mij niet vergis. Niet alle details zijn mij bekend. Maar ik heb vaker gehoord dat bij het signaleren van gestolen spul de centralist al snel vraagt of er aangifte is gedaan.

Wat het allemaal extra lullig maakt: Zijn vorige motorscooter was vorig jaar al na 2 maanden gejat (nieuw bij de dealer gekocht), hij moest toen van de verzekeraar een tracker installeren bij een gecertificeerd bedrijf op eigen kosten (150,- EUR) en daarnaast ook 10,- EUR per maand betalen voor de service. Ten slotte moest er ook een muuranker komen, pas toen was zijn verzekeraar bereid om de tweede motorscooter (die nu gejat is) te dekken. Ik had hem nog gewaarschuwd de motor weg te halen na de diefstal van mijn GSX-R, vervolgens was zijn uitlaat aan de beurt en daarna een R6 van een meisje een paar straten verderop. Helaas...nu is hij alles kwijt.

Ach ja, was van plan een identieke tracker te laten installeren...laat maar zitten. Dat geld kan ik beter uitgeven aan LSL crash sliders. :)
 
Update: Inmiddels nog steeds geen cent gezien van de verzekeraar. Allianz heeft het keurig en snel opgepakt en afgesloten, vervolgens heeft het op de plank gelegen bij London verzekeringen.
Nu ligt het weer bij KNMV (zou volgens hen afgelopen week op mijn rekening zijn), bel ik net naar Arnhem: Ja sorry, op de een of andere manier staan de betaalinstructies niet eens in het systeem...onze boekhouders zijn ook niet aanwezig om het te onderzoeken. Lekker dan. B| Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? Wetboeken, wetteljke rente? In ieder geval iets van munitie/rechten om druk te zetten. Het zou volgens de betrokken partijen rond 9 april al klaar zijn.

Oh, en de motorscooter van de buurman waar ik over had gepost (paar posts terug) Zijn Akrapovic uitlaat was 2 weken na de diefstal van mijn eerste GSX-R 750 ook gestolen. De motordieven hadden de smaak te pakken...twee weken geleden is de hele motor gejat. :/

Motorscooter was voorzien van 2 muurankers met ART4 kettingen, alarm met positie- en bewegingsdetectie gelinked via een app aan zijn mobiel en alarmcentrale. Buurman krijgt een app, rent naar beneden en volgt de app om vervolgens bij een wit busje om de hoek te eindigen zonder inzittenden. Hij belt 112 en bij het opgeven van de kenteken geeft de centralist aan dat de motor niet gesignaleerd staat en onstaat er een discussie over het ontbreken van een aangifte.

Buurman rent snel naar boven om zijn huisgenoot te waarschuwen en bij de bus te wachten tot hij online aangifte heeft gedaan...binnen een paar tellen springen de motordieven in het busje en gaan ze er vandoor. De GPS-tracker hebben ze 1,5 kilometer van onze straat al gejammed, sindsdien geen spoor meer. Politie is ook helemaal niet komen opdagen, naja de volgende dag...soort van...zijn vader zit bij de politie. :')

Moraal van het verhaal: Ik ben geboren en getogen in Amsterdamse Bijlmermeer. In 24 jr. tijd is mij of mijn familieleden nooit wat overkomen. Maar je motor voor de deur...dat kan dus niet. Gelukkig ga ik over een kleine 2 weken naar Stockholm (Zweden) emigreren, dus ik wens alle Amsterdammers veel sterkte hiermee. :X
Tijd voor een wet die je in staat stelt dieven ter plekke aantepakken.
Had de politie niet eens gebeld.
Heeft toch geen zin teweinig mensen en middellen door bezuinigingen :r
Flikker gewoon asiel zoekers het land uit kunnen die centra mooi dicht kan dat geld wat daar mee vrijkomt mooi weer in het potje van de zorg en de politie.
En er is vast nog wel meer wat naar beneden kan.
 
Ja dat zou je denken he? Rara wie er dan ingerekend wordt? Die dieven hoeven geen online aangifte te doen dan hoor |(
Als je pech hebt haal je de volgende verjaardag niet eens met al die idioten die via illigale kanalen wapens kopen:X

Volgende keer gewoon bellen dat je zag dat er een lijk in werd geladen of eej bewusteloos persoon met een doek over zijn kop.
Niet netjes maar je moet iets.
 
Update: \

Motorscooter was voorzien van 2 muurankers met ART4 kettingen, alarm met positie- en bewegingsdetectie gelinked via een app aan zijn mobiel en alarmcentrale. Buurman krijgt een app, rent naar beneden en volgt de app om vervolgens bij een wit busje om de hoek te eindigen zonder inzittenden. Hij belt 112 en bij het opgeven van de kenteken geeft de centralist aan dat de motor niet gesignaleerd staat en onstaat er een discussie over het ontbreken van een aangifte.

Buurman rent snel naar boven om zijn huisgenoot te waarschuwen en bij de bus te wachten tot hij online aangifte heeft gedaan...binnen een paar tellen springen de motordieven in het busje en gaan ze er vandoor. De GPS-tracker hebben ze 1,5 kilometer van onze straat al gejammed, sindsdien geen spoor meer. Politie is ook helemaal niet komen opdagen, naja de volgende dag...soort van...zijn vader zit bij de politie. :')

Moraal van het verhaal: Ik ben geboren en getogen in Amsterdamse Bijlmermeer. In 24 jr. tijd is mij of mijn familieleden nooit wat overkomen. Maar je motor voor de deur...dat kan dus niet. Gelukkig ga ik over een kleine 2 weken naar Stockholm (Zweden) emigreren, dus ik wens alle Amsterdammers veel sterkte hiermee. :X

Wat een bizar verhaal. De reactie van de politie is toch echt beneden alle pijl en dan druk ik mij nog heel voorzichtig uit :r.

/Onderbuik
Inmiddels lijkt het erop dat de politie meer een veredeld belastingkantoor is waar mulder feitjes top prio lijken te hebben |(
 
Laatst bewerkt:
Als je pech hebt haal je de volgende verjaardag niet eens met al die idioten die via illigale kanalen wapens kopen:X

Volgende keer gewoon bellen dat je zag dat er een lijk in werd geladen of eej bewusteloos persoon met een doek over zijn kop.
Niet netjes maar je moet iets.

Serieus, dat is ongeveer de enige manier om de aandacht van de instanties te trekken. Zat gisteren weer een van die tendentieuze programma's op SBS6 te kijken. Dit keer van die Rob de Geus. Maar dit keer was hij toch echt de benadeelde. Normaal gesproken denk ik er het mijne van. De situatie: Vastgesteld dat het hotel echt goor is en ook dat de eigenaar er niets aan wilde doen. Daarmee de eigenaar geconfronteerd. Hij zei dat hij de politie gebeld had. Nog geen 10 minuten later stond er een peloton aan politie: 2 bussen, een boot en agenten met kogelwerende vesten.

Wat bleek: Meneer had 112 gebeld en gezegd dat hij gegijzeld werd. Zie je het voor je: Rob de Geus die iemand gijzelt? En denk je nu dat die man is ingerekend voor een valse melding en dat hij de onnodig gemaakte kosten moet betalen? Nee hoor, ben je mal.

Conclusie: 112 bellen en melden dat je gegijzeld word en dan komen ze wel.
 
Ken dat gevoel.


Alleen bedacht ik me 10 seconden later dat hij weg was voor onderhoud. :') :')


_O- Precies hetzelfde gehad.. kreeg een hartverzakking! Totdat ik idd besefte dat ie bij de garage stond :')



Maar echt kut voor je, Amsterdammerrrr. Ik hoop dat je hem snel vindt en anders een ander mooi juweeltje tegen het lijf loopt. Sterkte iig!
 
Maar echt kut voor je, Amsterdammerrrr. Ik hoop dat je hem snel vindt en anders een ander mooi juweeltje tegen het lijf loopt. Sterkte iig!

Zeker een juweeltje tegen gekomen...nu nog kijken wanneer KNVM van plan is de centjes van mijn vorige GSX-R 750 uit te keren. Ik ga tussen 8 en 15 mei emigreren en alles staat gereed, dus ik wil dit zsm afsluiten.

large
 
Laatst bewerkt:
Serieus, dat is ongeveer de enige manier om de aandacht van de instanties te trekken. Zat gisteren weer een van die tendentieuze programma's op SBS6 te kijken. Dit keer van die Rob de Geus. Maar dit keer was hij toch echt de benadeelde. Normaal gesproken denk ik er het mijne van. De situatie: Vastgesteld dat het hotel echt goor is en ook dat de eigenaar er niets aan wilde doen. Daarmee de eigenaar geconfronteerd. Hij zei dat hij de politie gebeld had. Nog geen 10 minuten later stond er een peloton aan politie: 2 bussen, een boot en agenten met kogelwerende vesten.

Wat bleek: Meneer had 112 gebeld en gezegd dat hij gegijzeld werd. Zie je het voor je: Rob de Geus die iemand gijzelt? En denk je nu dat die man is ingerekend voor een valse melding en dat hij de onnodig gemaakte kosten moet betalen? Nee hoor, ben je mal.

Conclusie: 112 bellen en melden dat je gegijzeld word en dan komen ze wel.
Welkom in nederland :z
 
In Amsterdam moet je enkel zijn als je Van Gogh wilt zien, het rijksmuseum of naar de hoeren wilt gaan. Voor de rest weg blijven!

Wat me overigens doet denken om er nog eens heen te gaan.
Voor Van Gogh, :j
 
In Amsterdam moet je enkel zijn als je Van Gogh wilt zien, het rijksmuseum of naar de hoeren wilt gaan. Voor de rest weg blijven!

Wat me overigens doet denken om er nog eens heen te gaan.
Voor Van Gogh, :j

De kleine komedie zit er ook, kan je nog wat van leren ;)
 
In Amsterdam moet je enkel zijn als je Van Gogh wilt zien, het rijksmuseum of naar de hoeren wilt gaan. Voor de rest weg blijven!

Wat me overigens doet denken om er nog eens heen te gaan.
Voor Van Gogh, :j
Nah,weet je wat:blijf helemaal maar lekker weg uit Amsterdam.
 
Hoe vaak moeten we het nog melden: Het enige goeie wat er uit Amsterdam komt, is de trein naar Eindhoven!
 
In Amsterdam moet je enkel zijn als je Van Gogh wilt zien, het rijksmuseum of naar de hoeren wilt gaan. Voor de rest weg blijven!

Wat me overigens doet denken om er nog eens heen te gaan.
Voor Van Gogh, :j
Zelfs voor de hoeremoeite hoef je niet meer naar Amsterdam. :+
 
Zelfs voor de hoeremoeite hoef je niet meer naar Amsterdam. :+
Klopt er is hier in de buurt ook zo' n nieuw chinees massagesalon, met afgedekte oprit en dichtgeklopte ramen. Laat me altijd denken aan die film van Quentin Tarantino met Salma Hayek. Je kan er wel naar binnen, maar niet meer naar buiten :+ alleszins niet met de inhoud van je portefeuille....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan