helm gezocht

This post is useless without pics... _O-

Meer serieus: wil je 1 van mijn oude Nolan's hebben? Daar kun je met z'n drieën in namelijk...

But of course :P no pics

Heb vroeger altijd Noland gehad maar tegenwoordig passen of zitten ze mij althans niet meer lekker.

Een BMW paste ook al niet :?

Nu een Shoei en schuberth ;) en die passen wel })
 
De BMW systeemhelm 6 evo (edit: ze zijn alweer bij nummer 7) kan je ombouwen naar jethelm een heeft dan ook dubbele goedkeuring. Heeft zonnevizier, kan in fluo. vanaf maat 52-53. Is alleen niet goedkoop
System7Carbon_Gif_release_renderHQ.gif
 
Laatst bewerkt:
De meeste winkels zitten hier ver vandaan en de ene die hier wel zit, heeft niet zo'n uitgebreid aanbod.


Wie kan mij wat merken/modellen noemen die mijn zoektocht wat gemakkelijker maken?


Passen is het advies:

Tip 1: Ga naar een grote motor(kleding)zaak.

Tip 2: Is het echt te ver weg, bestel er 3 die op papier aan je wensen voldoen en stuur er 2 retour, of allemaal als er niks past, ga dan toch voor tip 1.

Voordeelhelmen.nl en motorkledingcenter.nl zijn twee grote webshops met goede productinformatie. Met beide heb ik goede ervaringen (ook met hun retourbeleid).
 
Anderhalf jaar geleden heb ik eerste hulp verleend bij een motorrijder die met open helm reed... Hij raakte met z'n hoofd een verkeersbord... Doe me een plezier en houdt a.u.b. die helm dicht, hoe hij er uit zag, dat wil ik nooit meer zien.. :r
 
Laatst bewerkt:
Anderhalf jaar geleden heb ik eerste hulp verleend bij een motorrijder die met open helm reed... Hij raakte met z'n hoofd een verkeersbord... Doe me een plezier en houdt a.u.b. die helm dicht, hoe hij er uit zag, dat wil ik nooit meer zien.. :r


Je hoofd stoten aan een verkeersbord dat kan je ook in een bus ook overkomen ;) Beter is idd om dicht te rijden :Y

:+
 
Laatst bewerkt:
Anderhalf jaar geleden heb ik eerste hulp verleend bij een motorrijder die met open helm reed... Hij raakte met z'n hoofd een verkeersbord... Doe me een plezier en houdt a.u.b. die helm dicht, hoe hij er uit zag, dat wil ik nooit meer zien.. :r
Ik denk dat de meesten een systeemhelm alleen binnen de bebouwde kom open doen, lijkt me?
Althans, dat is hoe ik em denk te gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Naja ieder voor zich, maar geloof me, als je een naar ongeluk gezien hebt wat voor een groot deel te voorkomen viel door een integraal helm, dan wil je echt niet meer anders.
 
Anderhalf jaar geleden heb ik eerste hulp verleend bij een motorrijder die met open helm reed... Hij raakte met z'n hoofd een verkeersbord... Doe me een plezier en houdt a.u.b. die helm dicht, hoe hij er uit zag, dat wil ik nooit meer zien.. :r

De afweging open/dichte helm is een afweging primaire/secundaire veiligheid; dat heb ik hierboven al uitgelegd.
 
De BMW systeemhelm 6 evo (edit: ze zijn alweer bij nummer 7) kan je ombouwen naar jethelm een heeft dan ook dubbele goedkeuring. Heeft zonnevizier, kan in fluo. vanaf maat 52-53. Is alleen niet goedkoop
[afbeelding]

Ik heb één gehad, maar dan een veel eerdere versie, nog zonder zonnevizier. Was inderdaad een fantastische helm, maar het ombouwen is best heel lastig (soms was ik een half uur aan het prutsen) en dan moet je nog weer een fors kinstuk + extra vizier meenemen op vakantie. Lastige bagagestukken.
 
Ik heb één gehad, maar dan een veel eerdere versie, nog zonder zonnevizier. Was inderdaad een fantastische helm, maar het ombouwen is best heel lastig (soms was ik een half uur aan het prutsen) en dan moet je nog weer een fors kinstuk + extra vizier meenemen op vakantie. Lastige bagagestukken.

Lastig.
 
Omdat ik niet tevreden ben over mijn huidige helm (shark evoline3), ga ik toch maar weer eens verder kijken...
De meeste winkels zitten hier ver vandaan en de ene die hier wel zit, heeft niet zo'n uitgebreid aanbod.

Ik zoek:
- een systeemhelm
- zowel open als dicht te dragen, dus kinstuk wegklapbaar of gemakkelijk verwijderbaar
- ik heb een klein hoofd, 52-53 dus die maat moet leverbaar zijn
- intern zonnevizier
- geheel of gedeeltelijk fluogeel

Om een idee te geven van de pasvorm: merken die mij goed passen: shoei, caberg, bmw

Wie kan mij wat merken/modellen noemen die mijn zoektocht wat gemakkelijker maken?

wat bevalt je niet aan de helm
weet dat een vrouw er anders naar kijkt :+
 
Naja ieder voor zich, maar geloof me, als je een naar ongeluk gezien hebt wat voor een groot deel te voorkomen viel door een integraal helm, dan wil je echt niet meer anders.
Je hoeft natuurlijk niet de grote problemen op te zoeken, maar............

Ik denk altijd dat als in de sterren geschreven staat dat je aan de beurt bent, dat je er niet aan gaat ontkomen! TOP-integraal-helm of het Potje van Joep Meloen of een stalen harnas maakt dan niks meer uit.

Als je in het boek staat, dan zit Petrus al aan de hemelpoort op je te wachten.
(als je altijd netjes geleefd hebt, dus voor mij wordt mss een zijdeur)
 
Je hoeft natuurlijk niet de grote problemen op te zoeken, maar............

Ik denk altijd dat als in de sterren geschreven staat dat je aan de beurt bent, dat je er niet aan gaat ontkomen! TOP-integraal-helm of het Potje van Joep Meloen of een stalen harnas maakt dan niks meer uit.

Als je in het boek staat, dan zit Petrus al aan de hemelpoort op je te wachten.
(als je altijd netjes geleefd hebt, dus voor mij wordt mss een zijdeur)

Dat denk je dan verkeerd.
 
wat bevalt je niet aan de helm
weet dat een vrouw er anders naar kijkt :+
Pasvorm, hij is nu al wat aan de ruime kant
Bij regen komt relatief veel water in de helm, o.a. omdat de onderkant helemaal open is. Daardoor ook veel herrie
Als ik met de klep open rijd, heeft de helm een hele andere balans: het gewicht doet de helm achterover kantelen (hij kantelt niet echt, maar je voelt de andere balans wel hinderlijk)
 
Pasvorm, hij is nu al wat aan de ruime kant
Bij regen komt relatief veel water in de helm, o.a. omdat de onderkant helemaal open is. Daardoor ook veel herrie
Als ik met de klep open rijd, heeft de helm een hele andere balans: het gewicht doet de helm achterover kantelen (hij kantelt niet echt, maar je voelt de andere balans wel hinderlijk)

ja gelukkig maar anders kreeg je 'm niet op :+

is deze wat !
SCHUBERTH @ Biker Outfit

speciaal voor vrouwen gemaakt
zitten geen vlechtjes op maar
de binnenvoering is beter bestand tegen make-up (plamuur) :+
en de pasvorm is kleiner
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ja gelukkig maar anders kreeg je 'm niet op :+

is deze wat !
SCHUBERTH @ Biker Outfit

speciaal voor vrouwen gemaakt
zitten geen vlechtjes op maar
de binnenvoering is beter bestand tegen make-up (plamuur) :+
en de pasvorm is kleiner
geen fluo maar roze... :r

en plamuur gebruik ik toch niet... hooguit lipstick maar dat smeer ik niet aan de binnenkant van mijn helm.
Vond zelf deze nog.
https://www.voordeelhelmen.nl/x-lite-x-403-gt-hi-vis-n-com-fluo-yellow-09.html
Ik ken het merk niet, kan iemand wat zeggen over de vorm van deze helm en over de kwaliteit?
 
SHARP - THE HELMET SAFETY SCHEME


Rij zelf met de Caberg duke, niet de stilste maar verder een fijne helm en oordopjes is sws goed voor je gehoor. Deze Caberg is alleen geloof ik niet in fluo geel leverbaar. (zie daar ook niet zo'n heel groot voordeel in, automobilisten zien je met of zonder even goed of niet)
 
Daar ben ik het niet mee eens, ik heb met mijn fluo-gele helm op dezelfde w/w-route en gemeten over jaren duidelijk minder last van SMIDNSY's dan met de donkerblauwe helm die ik ervoor gebruikte. Dusdanig duidelijk dat ik het fluo-vest wat ik in de wintermaanden gebruikte heb afgeschaft.

@TS: [shameless plug mode] ik heb een bijna nieuwe XS systeemhelm op motorshopper staan, de kleur is alleen het tegengestelde van fluo
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan