Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

De R uit 2000 heeft showa voor en Ohlins achter. Wel douche injectie al dacht ik.
Ik heb het even opgezocht.
De 2001 heeft wel een Ohlins vork en shock
2000 heeft showa voor- en achterkant
Klopt dus wel. Maar gek dat deze dan een nummertje heeft.

En ze hebben inderdaad douchekop injectie
 
Ik zoek trouwens nog wat onderdelen :)

Excenter voor in het balhoofd
Achterbrug met excenter, as etc
Alle blok montage assen die door het frame/blok lopen
 
Ik heb het even opgezocht.
De 2001 heeft wel een Ohlins vork en shock
2000 heeft showa voor- en achterkant
Klopt dus wel. Maar gek dat deze dan een nummertje heeft.

En ze hebben inderdaad douchekop injectie

Ik dacht dat ze tenminste een Ohlins achter hadden maar zie op meer foto's een Showa gemonteerd. Gek genoeg hebben de oudere SP's en de nieuwere R's het wel.
 
Idd, maar ben al afgehaakt, geen prettige communicatie met genoemd bedrijf.

Is een import motor, geen boekjes erbij dus km stand en onderhoudshistorie is onbekend.
Geen historie is ook weer geen ramp alleen moet je gewoon wat zaken sowieso doen (riemen, olie + filter, remvloeistof, koelvloeistof, voorvorkolie en seal, kleppen check, voorvork). Dat is sowieso iets van 200 euro als je het zelf doet (en als je niet hoeft te shimmen en je niet fanatiek de dynamomoer opnieuw vast gaat zetten). Banden, ketting en schijven/blokken (ergste geval iets van 900) maar kun je prima zien als je ernaast staat en kun je er dus vanaf praten naast de eerder genoemde 200 euro.

NB, de 2000 748R heeft niet per definitie ohlins achter en termi's, dat kwam pas in 2001 (ook voor).
 
Geen historie is ook weer geen ramp alleen moet je gewoon wat zaken sowieso doen (riemen, olie + filter, remvloeistof, koelvloeistof, voorvorkolie en seal, kleppen check, voorvork). Dat is sowieso iets van 200 euro als je het zelf doet (en als je niet hoeft te shimmen en je niet fanatiek de dynamomoer opnieuw vast gaat zetten). Banden, ketting en schijven/blokken (ergste geval iets van 900) maar kun je prima zien als je ernaast staat en kun je er dus vanaf praten naast de eerder genoemde 200 euro.
:^
 
Geen historie is ook weer geen ramp alleen moet je gewoon wat zaken sowieso doen (riemen, olie + filter, remvloeistof, koelvloeistof, voorvorkolie en seal, kleppen check, voorvork). Dat is sowieso iets van 200 euro als je het zelf doet (en als je niet hoeft te shimmen en je niet fanatiek de dynamomoer opnieuw vast gaat zetten). Banden, ketting en schijven/blokken (ergste geval iets van 900) maar kun je prima zien als je ernaast staat en kun je er dus vanaf praten naast de eerder genoemde 200 euro.

NB, de 2000 748R heeft niet per definitie ohlins achter en termi's, dat kwam pas in 2001 (ook voor).
heb grote twijfel of het plaatje wel origineel is!!!
lettertype wijkt af en de plaatjes zijn doorgaans met popnagels bevestigd , deze lijkt gelijmd !!
 
Idd historie hoeft ansicht geen probleem zijn echter dan moet de prijs er wel naar zijn. Zal de genoemde werkzaamheden moeten laten uitvoeren dus met 200€ ga ik het niet redden. Banden moeten vervangen worden heeft verkoper min of meer zelf aangegeven.

Plaatje zal niet origineel zijn maar dat is voor mij geen showstopper als het maar een echte R is. Ohlins vering is ook niet direct een must voor mij zal niet op het circuit gaan rijden.

Echter verkoper zijn communicatie is niet op orde en vermoedt ook niet dat hij prijstechnisch met me wil meegaan, jammer.

We zoeken verder...leuk!
 
Laatst bewerkt:
Dat plaatje is idd leuk maar niet zoals ik het op de kroonplaat van een 748R heb. Op de 748SP met Showa voor (en Ohlins achter :P ) zit sowieso geen.
 
Eerder in dit topic werd de douchekop injectie genoemd, heeft dat nog voordelen?
 
Het zit er voornamelijk op zodat het ook in de racerij gebruikt mocht worden t.a.v. homologatie. Van Biggelaar heb ik wel eens begrepen dat je een R met douche injectie erg goed kunt tunen omdat de flow van de koppen matig is t.o.v. het injectie systeem.
 
Is hier iemand met een 998 die voor mij wat detail foto's wil posten van de ophanging Vd oliekoeler?
 
Hoe hebben julkie de motor laten afstellen?
Powercommander / rapidbike ? Ecu laten herschrijven?
 
Goedenavond,

Ik heb een Ducati 998 op het oog en vroeg me of er dingen zijn waar ik extra aandacht aan moet besteden voordat ik een besluit neem. Alvast bedankt.
 
onderhoud (riemen enz)
Schokbrekers niet lekken.
makkelijk starten bij koude motor.
Olie mag niet verbrand ruiken.
Moet vanaf 3000 t/m soepel oppakken.
Goed en hard remmen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan