MJ-GB-78 Yamaha R6 km stand terug gedraaid

ger--nl

Die hard MF'er
3 apr 2008
725
0
flakkee
De kilometerstand van de Yamaha R6 2003 met kenteken MJ-GB-78 is terug gedraaid.
Motor is in november 2016 verkocht met een kilometerstand van 48.000 km.

Heb bewijs om dit aan te kunnen tonen wanneer dit nodig is.

http://link.marktplaats.nl/m1144814041


UPDATE:

Advertentie is ondertussen verwijderd van marktplaats. Gelukkig hebben we de screenshots nog!

Screenshot_2017-03-10-23-16-01_zpsnxe9abvc.png


Screenshot_2017-03-10-23-16-08_zpsipdfab87.png
 
Laatst bewerkt:
Weet je zeker dat het die motor is? Kenteken is nl onzichtbaar.


Ja dit is voor 100% zeker. Benodigde gegevens zijn vooraf eerst opgevraagd bij de verkoper.
Recent heeft deze aanbieder de motor op fb te koop gezet maar deze werd snel verwijderd. Toen werd er zelfs geadverteerd met de oude foto's van de vorige eigenaar en een km stand van 23.000.
 
Deze motorfiets is voor de laatste keer op 11-11-2016 op naam gezet.

De huidige eigenaar heeft hem eigenlijk nog maar net en gezien de periode van het jaar,
er waarschijnlijk weinig op gereden.

Mijn wenkbrauwen gaan dan een beetje fronsen bij zo'n opmerking in zijn MP advertentie
als: " Ik heb er veel tijd en liefde in gestoken".

Zo'n zin heeft de suggestie in zich dat de motorfiets al geruime tijd in zijn bezit is en de diverse onderhoudsbeurten allemaal keurig zijn uitgevoerd. (en er al lange tijd heel "zuinig" op is geweest)
 
Ik had hem een emailtje gestuurd.

Jouw reactie op 'Yamaha R6 2003 27.000, showroomstaat!'
Beste Max,
Ik heb een vraag over 'Yamaha R6 2003 27.000, showroomstaat!'.
Datum tenaamstelling (rdw)
11-11-2016
De kilometerstand van de Yamaha R6 2003 met kenteken MJ-GB-78 is terug gedraaid.
Motor is in november 2016 verkocht met een kilometerstand van 48.000 km.

Wat is hier de reden van?
Reactie:
De door jou gezochte advertentie is helaas niet meer beschikbaar.
Wellicht kunnen onderstaande advertenties je verder helpen.
 
Dus de vorige eigenaar verkocht de fiets met 48k, maar plaatste foto's bij de advertentie van toen er nog 23k op de teller stond?

Hoe zeker ben je van die km.stand van 48k? Was de vorige verkoper een bekende van je?
 
Dus de vorige eigenaar verkocht de fiets met 48k, maar plaatste foto's bij de advertentie van toen er nog 23k op de teller stond?

Hoe zeker ben je van die km.stand van 48k? Was de vorige verkoper een bekende van je?
'

Ja de oud eigenaar is een bekende van mij. Ben zelfs mee geweest toen hij die motor ging kopen.
Is verkocht met 48k. In de advertentie staat 27k en paar dagen geleden stond deze heel even op fb en toen stond er 23k op. De oud eigenaar zag zijn oude motor op fb voorbij komen dus vandaar ;-)
 
Zit je nu Max zn handel kapot te maken?
Het is toch nog steeds niet verboden om de km stand terug te draaien? O-)
 
Waarom km standen terug draaien? 27000 of 48000, wat is het verschil?

Als je nu van bijvoorbeeld van 175000 naar 75000 terug draait, ja, dat is hoe we het leerden doen bij de oudere auto's met analoge tellers, dit om te beantwoorden aan de klanten hun vraag naar auto's met lage km stand omdat die denken dat veel km's synoniem staat voor versleten ...

... net hetzelfde bij motoren ...
 
Waarom km standen terug draaien? 27000 of 48000, wat is het verschil?

Als je nu van bijvoorbeeld van 175000 naar 75000 terug draait, ja, dat is hoe we het leerden doen bij de oudere auto's met analoge tellers, dit om te beantwoorden aan de klanten hun vraag naar auto's met lage km stand omdat die denken dat veel km's synoniem staat voor versleten ...

... net hetzelfde bij motoren ...
simpel veel mensen zijn in de veronderstelling dat een sportmotor wel zo ongeveer op is bij 50000km. in plaats van zo goed als versleten heeft hij nu weer een heel leven voor zich en daarmee een stuk meer waarde.
 
simpel veel mensen zijn in de veronderstelling dat een sportmotor wel zo ongeveer op is bij 50000km. in plaats van zo goed als versleten heeft hij nu weer een heel leven voor zich en daarmee een stuk meer waarde.
Wel, dat bedoel ik nu net. Door die foute veronderstelling is de klant zelf vragende partij om km standen te laten terug draaien.

Niet dat ik het goeekeur dat verkopers het doen, verre van, en voor zover mogelijk moet het aangepakt worden. In de tijd dag ik aan auto's leerde werken durf ik te zeggen, bijna de helft van de tweedehands auto's werd terug gedraaid. Vooral auto's jonger dan 3 jaar met al 100.000 of meer km, want nog zo jong en al zoveel km vinden veel mensen raar. Dat terwijl een 10 jaar oude auto met maar 35.000km meer versleten is dan een 3 jaar jongen met 100.000km.
... meestal dan toch. Wa die jonge auto is vooral voor lange afstanden gebruikt.

Ach ja ... ondanks alle technische vooruitgang zal er altijd dit soort fraude bestaan B|
 
Max heeft er een hoop liefde ingestoken, dat zie je zo...

Hij heeft zelfs een uberslechte imitatie chinese aklasplovic demper gemonteerd _O- .
 
Waarom km standen terug draaien? 27000 of 48000, wat is het verschil?

Als je nu van bijvoorbeeld van 175000 naar 75000 terug draait, ja, dat is hoe we het leerden doen bij de oudere auto's met analoge tellers, dit om te beantwoorden aan de klanten hun vraag naar auto's met lage km stand omdat die denken dat veel km's synoniem staat voor versleten ...

... net hetzelfde bij motoren ...
Vanaf 1 januari 2014 is het terugdraaien van de kilometerstand bij wet verboden. De strafmaat is een jaar cel. Tot op heden zijn er geen vervolgingen bekend. Ondanks de schrikbarende percentages van kilometerfraude met importauto’s. In 2014 zijn er ruim honderdduizend ingevoerd. En tussen de 30 en 50% van de ingevoerde auto’s is teruggedraaid.
Kilometertellerfraude
 
Terug
Bovenaan Onderaan