vx 800 voorrem

Jangers

Rookie
11 mrt 2017
5
0
Delft
Beste mensen,

Sinds vandaag op het forum en sinds een paar maanden een projectje.
een vx 800 uit 1995.
Ik wil de voorrem reviseren maar krijg het voorste remblok er niet uit. Ik mis ook een goede sleutelhulp of handboek.

Heeft iemand een tip?
Dank, Jan
 
Bedankt voor de snelle reactie.
Manual gevonden. Veel info en handig.maar

Deze geeft aan bij de remmen: verwijder de pads😁 zonder de manier om dat te doen.

en dat is nog mijn vraag.
 
het zou kunnen , maar ik zie dat in het werkplaatshandboek niet staan.
Er boven staat wel de tekening van de remklauw met de diverse onderdelen.
als er een (te dikke) rand op je remschijf zit kan je de remklauw wel bewegen over de schijf, maar niet er af halen.
de zuigers zitten bij dit model maar aan 1 kant, dus het netste is om de remklauw zo te bewegen dat de zuigers met vuil niet te ver naar binnen gedrukt worden.

als de speling van de blokken genoeg is tov de schijf kan de klauw met blokken verwijdert worden.
als er een pin is die de remblokken vast houd is die het makkelijkst te verwijderen als de klauw nog op de vork zit.

In een veel later stadium moet je echt zeer zorgvuldig witte aanslag uit de groeven halen waar je rubberen ringen inzitten anders kan je het hele werk net zo goed niet doen...
 
Laatst bewerkt:
Ik ken je motor niet maar ik denk dat het hetzelfde werkt als bij deze.
Weet je zeker dat je zelf de klauw wilt reviseren als je al vastloopt bij het demonteren van de blokken?
 
Dank voor de reacties.
Ik begrijp ook je vraag RIM master.
Er lukken veel dingen. Net de keerringen van de vorkpoot en gedaan.
Ik ben geen monteur maar heb er wel plezier in.

Ik kan t.n.t. geen beschrijving vinden. De magic pin die je eruit trekt of schroeft zie ik niet.

Het filmpje van de kawa: lijkt veel op de vx800 >> ga ik proberen.

Bedankt tot zover.👍
 
Deze remklauw heeft geen pin, je moet de klauw er helemaal afhalen, dan de bevestigingsbeugel lostrekken van de klauw waarna je de blokken er tussen uit kunt schuiven. Kun je meteen de pennen van de bevestigingsbeugel controleren op roest.

Verder kun je de remklauw verwijderen zoals LePensZeur al heeft geschreven.

Toevallig afgelopen week nog zo'n remklauw in handen gehad.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie.
Ik zie dat de glijstangen nogal stroef gaan. Na het zien van het kawa-filmpje is het niet zo raar dat het grootste remblok er (nog) niet uit kan.
eerst dit maar gangbaar maken.
De bevestigingsbeugel kan er pas af als de blokken er uit zijn Het voorste of grote remblok verhinderd dat de beugel er eerst afkan.

Ook maar een revisiesetje bestellen bij japparts. De rubber harmonikaatjes zijn nogal uitgelubberd.

Wordt vervolgd.
Groet, Jan
 
Als je een revisiesetje besteld voor een VX800 wel even het bouwjaar aangeven, voor de mijne uit 1990 kreeg ik een setje opgestuurd (stond op site geschikt voor VX800 uit 1990) maar dat was dus niet zo. Hebben ze netjes opgelost door bij Suzuki juiste ringen te bestellen en door te sturen :)
 
De glijstangen waren nogal stroef. Met de tang voorzichtig ingedrukt waarna het grote remblok er zo uit was.
rubber zacht maar plakkering.

Op het Internet wordt je ook niet echt wijzer van de smering. De één is pertinent tegen smering met hittebestendig vet en doet sil.spray of keramische veeg terwijl de ander kopervet gebruikt.

De cylinderbusjes zijn helaas( na polijsten) op een paar plaatsen ingekrast dus die moeten ook vervangen worden.
Iemand nog 2 maten liggen?😊

Best een kostbaar klusje: revisiesetje...cylinderbusjes die ook weer met rubber ringen geleverd wordt.....hoofdrempompsetje.

De remklauw zelf lijkt goed. Alleen schoonmaken.

@dutch dress
Ik zie bij japparts 2 setjes staan waarvan 1 met verschillende zuigergrootte. Die heb ik.
Denk je dat dat past of zijn er meerdere vx remklauwen met verschillende zuigergrootte.

Bij mij in Delft is een suzuki dealer. Ook maar eens vragen wat de losse onderdelen bij elkaar kosten.

Gr. Jan
 
Ik kreeg van japparts revisiekit geleverd (rubbers voor aan de klauw, ringen en vet voor de ringen) maar dat was niet geschikt voor bouwjaar van mijn motor, schijnbaar hebben ze een andere remklauw gekregen na 1995. De BCF-319 is dus voor een oudere VX niet de juiste. De BCF-500 op de site zou wel de goede moeten zijn (bj 1990-1995).

Ik heb wel een remklauw extra liggen, durf alleen niet te zeggen of de kupjes nog wel degelijk zijn. De originele kupjes na de revisie weer in eigen remklauw gestopt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan