BMW S1000rr Stroomuitval tijdens rijden

stefbl88

Rookie
12 mrt 2017
12
0
denekamp
Hallo,

Ik heb een bmw s1000rr van het bouwjaar 2010. Nou valt hij sinds kort tijdens het rijden spontaan uit. Het lijkt erop dat alle meters weg vallen ( alsof je hem van contact haalt en op contact zet) tot nu toe loopt hij binnen een paar seconden automatisch weer. Het valt mij wel op dat wanneer ik hem soms op contact zet het soms lang duurt voordat hij daadwerkelijk op contact gaat.

Wie o wie weet waar ik het in kan zoeken.

Gr Stef
 
De accu spanning met contact uit is 12,40V met contact aan 12,20V .

Het enige wat er op zit is een tel lader maar die heb ik er van het winter afgehaald omdat hij mijn accu een keer helemaal leeg heeft getrokken.
 
Laatst bewerkt:
Maar hoezo is dan de accu niet meer goed ? Hij start gewoon. maar hij valt uit tijdens het rijden en springt binnen 3 sec weer aan ongv. Vandaag een rit van 100 km gedaan en hij is mij 4 keer uitgevallen.

en de accu laad gewoon netjes 14,4V bij
 
Laatst bewerkt:
Lijkt op een connector probleem. Bij bepaalde (rij)stand van motor of stuur maakt ie ergens geen contact meer. Check contactslot, jiffy schakelaar en loop de stekkers na. Bij de connectors is kabelbreuk veel voorkomend als die geknikt lopen. Ook accu polen moeten vast zitten. Zomaar gedachten die opkomen.
Succes.
 
Daar dacht ik dus ook al aan! De start stop schakelaar is afgelopen zomer nog vervangen in zwitserland. Heb hem nog wel laten lopen en ondertussen met de kabels lopen bewegen, dit had geen effect. Vervolgens rijd ik weer 100m en bam valt hij uit. Het rare vind ik ook dat je soms lang moet wachten dat hij daadwerkelijk op contact gaat. Heb de hoofdzekering voor de zekerheid nog wel schoongemaakt maar ook dit had geen effect. Morgen zal ik de tank kap er even afhalen en kijken of ik niks geks zie bij de computer.
 
Meerdere oorzaken mogelijk:
  1. microswitches in contactslot
  2. loszittende accupool
  3. draadbreuk
Gezien hij ook af en toe niet op contact wil, denk ik aan optie 1, de microswitches in het contact. Zijn bij mij afgelopen zomer vervangen, ik had precies dezelfde klachtomschrijving. De dealer kan dit voor je doen.
 
Laatst bewerkt:
ok en wat waren de kosten hiervan ?

Zou ik even op moeten zoeken. Is bij mij vervangen tijdens de grote beurt. Schakelaar is geloof ik deze: 61318543110 61318543110 - Ignition switch. Adventure, Engine, Electrical - Genuine BMW Part (125$) / 61318543110 BMW Ignition Switch genuine new (75 eur) en montage zal wel half uur tot een uur zijn geweest. Bel even met je dealer, die kan je meer vertellen. Je kan het waarschijnlijk ook zelf vervangen, scheelt je weer de montage kosten.
 
Laatst bewerkt:
Heb vanavond de motor weer geprobeerd maar helaas dit heeft niet geholpen. dit keer wou die helemaal niet meer aan en moest ik tijdens het rijden hem aan de kant zetten. duurde eventjes en toen ging die weer op contact.

ra ra :P
 
Afgelopen week nog een 1200RT met ongeveer dezelfde klacht, soms wou ging hij pas na 30x de sleutel omdraaien op contact, en soms ging het weken goed..

Draden van de stekker op de contactschakelaar leken op het oog prima, maar zat toch een kleine breuk in. Kabelboom reparatie gedaan (stekker met =-15cm lange draden eraan kun je gewoon bestellen bij BMW) en probleem verholpen..
 
die start stop schakelaar is vorig jaar al vervangen toen wou die helemaal niet meer starten. Vandaag weer gereden en hij viel weer uit. volgende week ga ik nog maar eens goed naar de bedrading kijken. heb die schakelaar van het contactslot nog wel los gehaald maar daar zag ik niks geks aan.

Van de week ga ik die schakelaar gewoon doorverbinden en dan kijken wat hij doet.

Word nog vervolgd
 
Terug
Bovenaan Onderaan