Welke kleding op een naked bike.....?

nakedDennis

MF'er
2 mrt 2017
32
0
Weert Limburg
Van het weekend mijn nieuwe naked besteld en nu natuurlijk op zoek naar een nieuwe outfit wat vinden jullie:

Leren combi pak

Of een motorjas met kevlar spijkerbroek?


En welke helm dragen jullie op je naked? Ik zit te denken aan de roof boxer?
 
Yep, alleen een toque en een zonnebril.
Want al die vliegende beestjes haal je zo moeilijk uit je ogen of onder voorhuid vandaan.
 
Laatst bewerkt:
Ga je een modeshow rijden ofzo

De één vind uitstraling dmv kleding belangrijker dan de ander. We zijn niet allemaal ongeschoren cruiser rijders die een week in hetzelfde t-shirt lopen. Ik neem aan dat je ook af en toe nadenkt over wat voor gewone kleding je aantrekt, dan ga je toch ook geen modeshow lopen?

Van het weekend mijn nieuwe naked besteld en nu natuurlijk op zoek naar een nieuwe outfit wat vinden jullie:

Leren combi pak

Of een motorjas met kevlar spijkerbroek?


En welke helm dragen jullie op je naked? Ik zit te denken aan de roof boxer?

Kan allemaal. Is nogal persoonlijk, neem gewoon wat je zelf het leukste bij de motor en jezelf vind passen. Belangrijkste is natuurlijk goede kwaliteit spullen die je ook echt beschermen. Roof Boxer schijnt nog best veilig te zijn, hoewel ik die helm er idioot uit vind zien en hier in A'dam word je al snel nagekeken met zo'n helm omdat een bepaalde groep niet zo heel sociale noord afrikaanse mp3/motorrijders hier voor die helm heeft gekozen als deel van hun uniform. Weet niet hoe het in de rest van het land staat daarmee.
 
Laatst bewerkt:
Wellicht moet je je afvragen wat jij voor jezelf voldoende bescherming vind geven en daarop je kleding aanpassen :?
 
ik snap dit nooit, ik wist al jaren van te voren wat voor motor, pak en helm ik wilde.
 
Ligt een beetje aan de stijl die je leuk vindt. Ik heb een naked en rij in een twee delig leren pak.
Maar ik vind motorrijders met leren jas en spijkerbroek, de wolverine look ;), ook tof staan. Maar veiligheid boven alles haha
 
Roof Boxer, ik zeg doen.

Dan wordt je heus niet geassocieerd met een bepaalde groep die al eerder is genoemd (of dat moet je geen zak uitmaken).

Waarom kiezen mensen voor zo'n helm, zijn ze kwalitatief dan zo verschrikkelijk goed?

Of is het dat een bepaalde groep dit draagt waar je bin wil horen of op wil lijken?

Neem dan geen naked maar een KTM of MP3,
 
Van het weekend mijn nieuwe naked besteld en nu natuurlijk op zoek naar een nieuwe outfit wat vinden jullie:

Leren combi pak

Of een motorjas met kevlar spijkerbroek?


En welke helm dragen jullie op je naked? Ik zit te denken aan de roof boxer?
merk, model, kleur?
 
Als ik naar mezelf kijk:

Leren jas, leren broek, eenvoudige zwarte leren laarzen en een jet-helm.

Wat ik absoluut niet vind staan: (gekleurde) Raceoveral, plastic laarsjes, felgekleurde integraalhelm.
 
Laatst bewerkt:
Naked bike of niet, ik kies voor de beste bescherming...dus Leren combi. (zeker tov kevlar broek/jas, die vaak niet aan elkaar zitten)
 
Ik wist niet dat je op een Naked bike andere kleren aan moest. Zal van de week eens gaan shoppen :+


Ik zou gewoon je kleding niet kopen op basis van mooi, maar van functioneel. Ik rij het hele jaar door, ook als het regent. Daarom heb ik een Jas met gore tex en fluor erin (ook op de naked bike) en een textiele broek met waterdichte schoenen. Helm heb ik ook fluor (onder het mom van; ook al helpt het maar 1 keer, ben ik al blij).
En dat draag ik zowel op de naked bike, als de (toer)sportfiets.
 
Vol leer bij sportief rijden, of textiel als je woon/werk rijd met daaronder je normale kleding. En ik zou alleen een roof-boxer kopen als je van veel windgeruis in je helm houd of je bij brag en boost wilt horen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan