Welke kleding op een naked bike.....?

Voor de looks, pak wat je tof vind. Ik heb zowel met een leren pak, textiel pak en beschermende jas met kevlar jeans gereden op mijn nakeds. Alle combi's met een rustige zwart/witte helm.

Ervaringen:

Helm: Ik heb heel snel mij systeemhelm weggedaan omdat deze teveel windgeruis gaf rond het scharnierpunt. Altijd tevreden geweest met de integraal helm(Arai) die daarna kwam.

Leer: In mijn ogen wat minder praktisch maar op langere of snelle ritten merkte ik wel duidelijk een positief verschil in luchtweerstand.

Textiel: praktisch, trek je snel over je kleding aan en is te koop/aan te passen in alle mogelijke wensen. Van zomer rijder tot winter doorrijder.

Jeans/Jas: gebruikte ik vooral voor een rondje in buurt. Gaf mij niet een veilig gevoel op de snelweg o.i.d.
 
Ik wist niet wat een roof boxer was, dus ff opgezocht op youtube, maar dat is zo'n maanmannetjes helm.

Verschrikkelijk zeg....
 
Ik draag een tweedelig leren pak en laarzen, totdat ik te koud of warm vind worden. Dan komt er textiel of Kevlar.
 
gewoon tshirt, spijkerbroek en slippers joh

Ik vind het flauw dat op een serieuze vraag veel cynische reacties komen. Ook al interesseert het jou niet wat een ander aandoet, en is het al 20x besproken, vraagt Dennis om advies.

Er zijn meerdere kanten aan motorkleding.

Hoe zie je er van buiten uit
Hoe beschermt het je bij een val
Hoe functioneert het bij rijden (waterdicht, warm, ventilatie etc)
Hoe lekker zit het (evt ook gemak na je motorrit, en evt omkleden)

Die eerste interesseert mij niet gigantisch, toch heb ik een min of meer matchende leren combi. (zwart/grijs/ductape) Maar dat verschilt denk ik per motorrijder, en hangt er vanaf wie er naar je kijkt en onder de indruk moet zijn. Ik heb wel voor mijn zichtbaarheid een hesje aan. In die zin vind ik mijn uiterlijk wél belangrijk.

Dat tweede is superbelangrijk, en daar zit een groot verschil tussen leer en motorjeans. Bij snelweg zou ik altijd goede textiele of liever leren motorbroek willen, maar dat is aan jezelf. Onder de 80km zou ik niet zo kniezen, en als je tussendoor naar je werk wilt rijden, een motorjeans daar goed genoeg is, is dat natuurlijk het makkelijkst.

Die derde is wat vaker relevant dan de tweede, hopelijk regent het vaker op de motor dan je op je bek gaat. Soms kun je kiezen. Leer geeft heel wat bescherming tegen regen, al is het meestal niet 100%. Qua ventilatie is een leren broek natuurlijk minder dan motorjeans, maar hoe vaak is het nou zo warm in NL?

Het comfort hangt af van pasvorm en materiaal, en heeft veel invloed op hoe je je voelt en hoe je rijdt. Ik vind mijn leren broek superlekker zitten, en zou een flapperende broek heel vervelend vinden. Ook als ie bij het winkelen halverwege mn rit net wat makkelijker loopt.

Uiteindelijk moet je het zelf afwegen. Ligt eraan wat je ermee wilt doen. Ga naar een motorzaak om te passen en te proberen, vraag eens over de eigenschappen etc. Mocht je dan gevonden hebben wat je zoekt, kijk dan of je het voor 1/3 van de prijs op marktplaats kan krijgen.

Helm zou ik niet tweedehands doen. Probeer er daarvan een paar op je knar, als het perfect past moet je die hebben. Elke helm heeft wel variaties in kleuren etc om je een goed uiterlijk te geven, mocht je dat belangrijk vinden.
Succes! :t :W
 
Laatst bewerkt:
De één vind uitstraling dmv kleding belangrijker dan de ander. We zijn niet allemaal ongeschoren cruiser rijders die een week in hetzelfde t-shirt lopen. Ik neem aan dat je ook af en toe nadenkt over wat voor gewone kleding je aantrekt, dan ga je toch ook geen modeshow lopen?
We hebben het hier over motorrijden... Ik draag gewoon een 2-delig lederen motorpak, in het zwart. Prima toch. Types die dit specifiek vragen zijn ook vaak de types die met een hanenkam rijden of zo'n rare goedkope wannabe predator helm willen.
Belangrijkste lijkt mij dat je goede beschermende kledingkiest, eventueel nog extra warm of waterdicht.
 
Laatst bewerkt:
Ieder ze eigen toch... :X We kunnen allemaal wel cynische antwoorden geven maar de best man vraag wat om zijn mening/keuze te verbreden. En niet een wijzend vingertje van een zogenaamde vader/alles beter wetende figuur.

ik doe veel woon werkverkeer (alleen met mooi weer :P) dus een volledig/tweedelige leer pak vind ik niet praktisch.

broek: Kevlar volledig model
jas: lookwell, leer
helm:Icon airframe pro construct
schoenen: alpinestar sneaker hoog model.
 
Als ik naar mezelf kijk:

Leren jas, leren broek, eenvoudige zwarte leren laarzen en een jet-helm.

Wat ik absoluut niet vind staan: (gekelurde) Raceoveral, plastic laarsjes, felgekleurde integraalhelm.

Op een S1000R of MT-10 bijvoorbeeld kan een raceoveral wel hoor. Moet je wel doorrijden ;)

Maar gezien TS niet specificeert wat voor naked..
 
Op een S1000R of MT-10 bijvoorbeeld kan een raceoveral wel hoor. Moet je wel doorrijden ;)

Maar gezien TS niet specificeert wat voor naked..
nakedDennis
Geplaatst op donderdag 02 maart 2017 18:24
CITEER
RAPPORTEER
FAVORIET
Wieert!

Bekijk Mijn Motor-Forum
Bekijk onderwerpen
Verstuur privébericht
ik ben van plan een mv agusta brutale 920 aan te schaffen, echter kan ik daar weinig van vinden?

wat zijn de verschillen tussen de brutale 910 en 920 (bouwjaar 2012)?
 
Laatst bewerkt:
Ieder ze eigen toch... :X We kunnen allemaal wel cynische antwoorden geven maar de best man vraag wat om zijn mening/keuze te verbreden. En niet een wijzend vingertje van een zogenaamde vader/alles beter wetende figuur.

ik doe veel woon werkverkeer (alleen met mooi weer :P) dus een volledig/tweedelige leer pak vind ik niet praktisch.

broek: Kevlar volledig model
jas: lookwell, leer
helm:Icon airframe pro construct
schoenen: alpinestar sneaker hoog model.
Snap gewoon niet dat mensen het zo moeilijk vinden aan het uitzoeken van een motor of de kleding.
Als je om gebruikers ervaring vraagt snap ik nog.

Hoe vaak je wel niet een lijstje krijg hier moet het aan voldoen scheeuwt u maar.
Lijkt haast of mensen nog te lui zijn om Zelf dingen uit te zoeken.

Snap wel dat mensen niet voor lul willen lopen ( :+) maar voor je gewone kleding vraag je toch ook niet aan je hele omgeving wat wel en niet te doen.

TS neem dat wat jij prettig vind en niet dat volgens de 1 wel hoort en de ander niet dan kom je nooit tot een antwoord.
 
Snap gewoon niet dat mensen het zo moeilijk vinden aan het uitzoeken van een motor of de kleding.
Als je om gebruikers ervaring vraagt snap ik nog.

Hoe vaak je wel niet een lijstje krijg hier moet het aan voldoen scheeuwt u maar.
Lijkt haast of mensen nog te lui zijn om Zelf dingen uit te zoeken.

Snap wel dat mensen niet voor lul willen lopen ( :+) maar voor je gewone kleding vraag je toch ook niet aan je hele omgeving wat wel en niet te doen.

TS neem dat wat jij prettig vind en niet dat volgens de 1 wel hoort en de ander niet dan kom je nooit tot een antwoord.

Nouja het is wel logisch om het te vragen hier. Als je weinig motorrijders kent, en je vraagt je vriendin over de roof boxer, vindt ze die horentjes misschien stoer. Als je het hier vraagt, hoor je ineens dat dit een soort statement is, en technisch misschien niet de handigste keuze.

natuurlijk is het zijn eigen keuze, maar om van een stapel mensen meewegende argumentatie te vragen helpt m misschien daarmee. (anders zou ie t niet vragen)
 
Ik vind het flauw dat op een serieuze vraag veel cynische reacties komen. Ook al interesseert het jou niet wat een ander aandoet, en is het al 20x besproken, vraagt Dennis om advies.

Er zijn meerdere kanten aan motorkleding.

Hoe zie je er van buiten uit
Hoe beschermt het je bij een val
Hoe functioneert het bij rijden (waterdicht, warm, ventilatie etc)
Hoe lekker zit het (evt ook gemak na je motorrit, en evt omkleden)

Die eerste interesseert mij niet gigantisch, toch heb ik een min of meer matchende leren combi. (zwart/grijs/ductape) Maar dat verschilt denk ik per motorrijder, en hangt er vanaf wie er naar je kijkt en onder de indruk moet zijn. Ik heb wel voor mijn zichtbaarheid een hesje aan. In die zin vind ik mijn uiterlijk wél belangrijk.

Dat tweede is superbelangrijk, en daar zit een groot verschil tussen leer en motorjeans. Bij snelweg zou ik altijd goede textiele of liever leren motorbroek willen, maar dat is aan jezelf. Onder de 80km zou ik niet zo kniezen, en als je tussendoor naar je werk wilt rijden, een motorjeans daar goed genoeg is, is dat natuurlijk het makkelijkst.

Die derde is wat vaker relevant dan de tweede, hopelijk regent het vaker op de motor dan je op je bek gaat. Soms kun je kiezen. Leer geeft heel wat bescherming tegen regen, al is het meestal niet 100%. Qua ventilatie is een leren broek natuurlijk minder dan motorjeans, maar hoe vaak is het nou zo warm in NL?

Het comfort hangt af van pasvorm en materiaal, en heeft veel invloed op hoe je je voelt en hoe je rijdt. Ik vind mijn leren broek superlekker zitten, en zou een flapperende broek heel vervelend vinden. Ook als ie bij het winkelen halverwege mn rit net wat makkelijker loopt.

Uiteindelijk moet je het zelf afwegen. Ligt eraan wat je ermee wilt doen. Ga naar een motorzaak om te passen en te proberen, vraag eens over de eigenschappen etc. Mocht je dan gevonden hebben wat je zoekt, kijk dan of je het voor 1/3 van de prijs op marktplaats kan krijgen.

Helm zou ik niet tweedehands doen. Probeer er daarvan een paar op je knar, als het perfect past moet je die hebben. Elke helm heeft wel variaties in kleuren etc om je een goed uiterlijk te geven, mocht je dat belangrijk vinden.
Succes! :t :W
Ik kan uit de openingspost niet opmaken dat hij advies vraagt mbt veiligheid etc.

Het enige dat ik eruit kan halen is dat hij wil weten wat het stoerste is voor met zn matties.
 
Tip.

images
 
Ik rij meestal in een 2 delig leren pak op de xjr. Als ik in de zomer eens een terrasje ga pakken oid dan verruil ik de leren broek voor kevlar jeans. Ook voor de rustige tourritjes bij hogere temperaturen pak ik de kevlar jeans. Voor de langere (snelweg) ritten pak ik toch weer de leren broek, dat voelt dan gewoon veiliger.
De kevlar jeans rits ik overigens net als de leren broek vast aan m'n jas.
De kevlar jeans heb ik pas sinds vorig seizoen en krijg er nou niet het gevoel bij dat ik er goed vanaf zou komen met een schuiver bij 100+ km/h. Bij de leren broek is het vertrouwen groter.

Normaal gesproken zou ik iemand al snel bestempelen als idioot wanneer deze looks boven veiligheid verkiest, echter heb ik dit zelf op 1 punt ook gedaan: het schoeisel.
Mijn eerste paar laarzen waren dra-ma-tisch om te kopen. In mijn ogen waren er toen al geen fatsoenlijk uitziende te koop en als je dan bij de verkoper aan komt met de vraag welke ook in maat 48/49 leverbaar zijn zijn de beschikbare opties op zijn minst bedroevend te noemen.
Onder de leren broek laarzen van alpinestars, wat er al wat raar uitziet. Onder de jeans is dit écht geen porem. Dus gekozen voor hoge werkschoenen (red brick azure) ipv motorlaarzen.

Samenvatting: leren combi pak met een kevlar jeans er extra bij voor op terras.
 
Ik vind het flauw dat op een serieuze vraag veel cynische reacties komen. Ook al interesseert het jou niet wat een ander aandoet, en is het al 20x besproken, vraagt Dennis om advies.

Er zijn meerdere kanten aan motorkleding.

Hoe zie je er van buiten uit
Hoe beschermt het je bij een val
Hoe functioneert het bij rijden (waterdicht, warm, ventilatie etc)
Hoe lekker zit het (evt ook gemak na je motorrit, en evt omkleden)

Die eerste interesseert mij niet gigantisch, toch heb ik een min of meer matchende leren combi. (zwart/grijs/ductape) Maar dat verschilt denk ik per motorrijder, en hangt er vanaf wie er naar je kijkt en onder de indruk moet zijn. Ik heb wel voor mijn zichtbaarheid een hesje aan. In die zin vind ik mijn uiterlijk wél belangrijk.

Dat tweede is superbelangrijk, en daar zit een groot verschil tussen leer en motorjeans. Bij snelweg zou ik altijd goede textiele of liever leren motorbroek willen, maar dat is aan jezelf. Onder de 80km zou ik niet zo kniezen, en als je tussendoor naar je werk wilt rijden, een motorjeans daar goed genoeg is, is dat natuurlijk het makkelijkst.

Die derde is wat vaker relevant dan de tweede, hopelijk regent het vaker op de motor dan je op je bek gaat. Soms kun je kiezen. Leer geeft heel wat bescherming tegen regen, al is het meestal niet 100%. Qua ventilatie is een leren broek natuurlijk minder dan motorjeans, maar hoe vaak is het nou zo warm in NL?

Het comfort hangt af van pasvorm en materiaal, en heeft veel invloed op hoe je je voelt en hoe je rijdt. Ik vind mijn leren broek superlekker zitten, en zou een flapperende broek heel vervelend vinden. Ook als ie bij het winkelen halverwege mn rit net wat makkelijker loopt.

Uiteindelijk moet je het zelf afwegen. Ligt eraan wat je ermee wilt doen. Ga naar een motorzaak om te passen en te proberen, vraag eens over de eigenschappen etc. Mocht je dan gevonden hebben wat je zoekt, kijk dan of je het voor 1/3 van de prijs op marktplaats kan krijgen.

Helm zou ik niet tweedehands doen. Probeer er daarvan een paar op je knar, als het perfect past moet je die hebben. Elke helm heeft wel variaties in kleuren etc om je een goed uiterlijk te geven, mocht je dat belangrijk vinden.
Succes! :t :W


Serieuze vraag van TS? 'heb een nieuwe naked gekocht, wat vinden jullie mbt kleding?'
Meer staat er niet.
Dat deze vraag interessant is na de aanschaf van 'een nieuwe naked' en niet 'na het behalen van mijn rijbewijs', doet mij vermoeden dat TS vooral interesse heeft in het uiterlijk van de nieuw uit te zoeken kleding. Gebruikerservaring of crashbestendigheid wordt niet om gevraagd toch?

Wie heeft hier nou hulp bij nodig? Hipsters en metromannen, motorrijders niet O-)
Dus ja, dan is wat sarcasme wel op z'n plaats, me dunkt :+
 
Van het weekend mijn nieuwe naked besteld en nu natuurlijk op zoek naar een nieuwe outfit wat vinden jullie:

Leren combi pak

Of een motorjas met kevlar spijkerbroek?


En welke helm dragen jullie op je naked? Ik zit te denken aan de roof boxer?
Ik draag een Schubert C3 Pro op mijn naked. En qua pakkie textiel van RevIt. Kevlar spijkerbroek of leer lijkt me niet zo handig met regen of andere neerslag. Ook als het weer wat kouder wordt zal het niet voldoende zijn.
 
Ik draag een Schubert C3 Pro op mijn naked. En qua pakkie textiel van RevIt. Kevlar spijkerbroek of leer lijkt me niet zo handig met regen of andere neerslag. Ook als het weer wat kouder wordt zal het niet voldoende zijn.
Denk niet dat hij snel de regen in gaat :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan