kleppen deksel en vloeibare seal, welke seal ?

Arghoslent

Die hard MF'er
21 mei 2005
713
0
Hoogvliet
Hoi,

Ik ga kleppen stellen en in mijn haynes manual staat dat ik vloeibare seal gebruik op twee plekken bij het terug monteren van het klep deksel.

welke seal is ok?
 
Elke verkrijgbare vloeibare pakking is hier tegenwoordig wel geschikt voor..
Kijk wel even op de verpakking of het geschikt is voor "rubberen" pakking voor de zekerheid, maar moet meestal geen probleem geven.
 
Seal_2012.jpg


seal-xlarge_trans_NvBQzQNjv4BqRtvZRSV037_kYj9aGppl8KoSQRPSZoKNSSXquGEEDe0.jpg


maar misschien toch :

HYLOMAR vloeibare pakking, tube 80ml

96f46e36516d3087499befd5f3860edbcf5d6bb0.jpg
 
Hoi,

Ik ga kleppen stellen en in mijn haynes manual staat dat ik vloeibare seal gebruik op twee plekken bij het terug monteren van het klep deksel.

welke seal is ok?

Loctite 5926 of Permatex Blue NTV (zelfde product) zijn hiervoor bedoeld. Zelf vorig jaar de laatste gebruikt voor de kleppendeksel van mijn GS500 en die is lekvrij. Ik heb nog ongeopende tubes over, voor 7,50 stuur ik je er eentje op (dus incl verzenden). PM maar als je belangstelling hebt.
 
Gewone badkamer siliconenkit gaat prima. heb ik al zat carters mee dichtgemaakt. Een kleppendeksel wordt geen 200 graden.

Das waar.
Had vooral mijn bedenkingen met de oliebestendigheid en het hechten op vette oppervlaktes.
Verder nog of normale siliconenkit wel stevig genoeg uithard zodat er geen slierten binnenin loslaten en in karter/pomp terecht komen.
 
Ik heb laatst spul van Henkel gebruikt, dat hard alleen uit onder compressie, dus als er soms wat aan de binnenkant van het carter terecht komt met aandraaien zal dat niet uitharden maar met de olie weggespoeld worden.

Ik vond het een mooie gedachte, geen kans op blokkades in het oliecircuit.
 
Ik heb laatst spul van Henkel gebruikt, dat hard alleen uit onder compressie, dus als er soms wat aan de binnenkant van het carter terecht komt met aandraaien zal dat niet uitharden maar met de olie weggespoeld worden.

Ik vond het een mooie gedachte, geen kans op blokkades in het oliecircuit.
Welke compressie?
Bedoel je het samenpersen van de carterdelen of de luchtdruk?
Heb je een link naar dat spul?
 
Terug
Bovenaan Onderaan