Welke Naked voor stadsritjes?

De Duke is zeker een die ik overweeg. Momenteel kijk ik hierna en hoop op in ieder geval al deze motors proefritten te kunnen maken.

Monster 821
MT-09
Z650/Z800/Z900
NC750S
Shiver 900
Duke
Agusta Brutale 800

Triumph Street triple!
 
Je kan ook 2 motoren doen als je de ruimte ervoor hebt, een lichte 250/300cc voor de stad en een wat zwaardere motor voor buiten de stad. Heb je ook nog is wat afwisseling.

Zo zou ik het iig doen als ik 10k kon stukslaan op een motor. :)
 
Triumph Street triple!

Dit!

Een ktm is leuk, voor een weekje en dan is ie gejat ;)

Street Triple is heerlijk speelgoed, Een nieuwe staat voor 11k op de stoep dacht ik. En anders een mooie overjarige RX (plaatje)

Triumph-Street-Triple-Rx-2015.jpg


Nog een optie is een Aprilia Shiver. Even wachten tot de nieuwe 900 er is, meer supermoto achtig: Dorsoduro 900.
 
Laatst bewerkt:
De Duke is zeker een die ik overweeg. Momenteel kijk ik hierna en hoop op in ieder geval al deze motors proefritten te kunnen maken.

Monster 821
MT-09
Z650/Z800/Z900
NC750S
Shiver 900
Duke
Agusta Brutale 800

Voor stadsgebruik zou ik eerder de MT-07 adviseren dan de MT-09. Beide leuke motoren, maar als je vrijwel volledig in de stad blijft dan heb je aan de 07 echt meer dan voldoende.
 
Naast de (reeds afgeschoten) Zero zijn (motor)scooters ideaal. Door de kleine wielen zijn ze zeer wendbaar wat in de stad heel prettig is. Niet voor niets het meest geliefde vluchtmiddel van overvallers.

Maar goed, dat wil je vast niet, dus kom je uit bij supermotard of all-roads: motoren waarmee je niet hoeft af te remmen voor een drempel of uitritconstructie. Uit jouw rijtje lijkt de Duke daar nog het meest op.

Nakeds zijn helemaal niet handig in de stad, omdat de sturen vaak precies op de hoogte van autospiegels zitten, waardoor je veel meer moet opletten bij het tussen de auto's door rijden.
 
Exact.

Ik begrijp ook de nakeds niet heel goed, lekkere off-road, enduro, supermotard, scrambler etc rijdt toch veel lekkerder in de stad! Tram verhogingen zijn geen issue etc.

Ducati scrambler Desert Sled !!!!

Als je dan toch een nieuwe/bijna nieuwe fiets wilt
 
Je kan ook naar 1 van de nieuwere 300cc's nakeds kijken, Yamaha, Kawa, KTM en BMW hebben er allemaal eentje en dat zal zeker in de stad net als trapfietsen zijn, licht en een goede rechtop zitpositie.
Op de snelweg kom je op legale snelheden ook prima mee en ze zitten nieuw ook allemaal ruim binnen je budget.. ;)
 
Je kan ook naar 1 van de nieuwere 300cc's nakeds kijken, Yamaha, Kawa, KTM en BMW hebben er allemaal eentje en dat zal zeker in de stad net als trapfietsen zijn, licht en een goede rechtop zitpositie.
Op de snelweg kom je op legale snelheden ook prima mee en ze zitten nieuw ook allemaal ruim binnen je budget.. ;)
:^

Een Z300 kost ongeveer 6000 euro, voldoende vermogen zonder het idee dat je te kort komt in de stad. Hou je ook nog 4000 over voor een zwaardere 2dehands. Of gewoon een leuke middenmoot zoals de mt07, nc750 etc. Een mt09 en dergelijke is behoorlijk overkill voor in de stad (of Nederland in zijn geheel :9)
 
Ik rij een Z800 en ik vind hem heerlijk rijden, enige nadeel is dat hij vrij zwaar is voor een naked. Op de snelweg vind ik het minder fijn, maar dat is denk ik met elke soort naked bikes.

Wel een tip als je een Z800 of een leuke naked wilt kopen en in de stad rijd. Houd de DB killer in je uitlaat.

De controle op geluidsoverlast in grote steden wordt deze zomer vrij groot en mijn Z800 met Akra zonder DB killer is vrij luid :Y (Liever dat ze me horen aankomen dan dat ze het niet doen.)
 
Terug
Bovenaan Onderaan