Waar op letten bij eerste testrit?

Ff een update.

Doornekamp ga ik dus inderdaad niet doen. Niet heel veel vertrouwen in de motor, nog minder in de zaak. :N

Er staan voor deze week 2 bezoekjes op de planning, beide particulier deze keer.

http://ww3.autoscout24.nl/classified/293011003?asrc=st|as
Bovenstaande link is voor een CBR600F4i uit 2003 voor een prijs binnen mijn budget, maar met veel km's (67.xxx).

http://www.marktplaats.nl/a/motoren/motoren-honda/m1145488654-goed-onderhouden-honda-cbr-600-f4i.html?c=80906a7f13ccf514b11788e5504db095&previousAction=asqSent
Deze is uit 2002, stuk minder km's (25.000) en wat mij betreft een mooiere kleur. Echter wel een paar honderd euro duurder.

Op mijn gevoel zou ik voor de 2e gaan, maar een testrit en een nadere inspectie vertrouw ik meer dan mijn voorgevoel. Testritten zijn respectievelijk zaterdag en zondag.

Oja de CBR600F bij Leerkes Motofun is al verkocht en dus geen optie meer.
Bij de 2e motor met minder kilometers proberen scherp te onderhandelen!
 
Die tweede is waarschijnlijk een import gezien de benaming F4i, hier bekend als 600FS.
Verder klopt het kleurschema niet, nooit zo geleverd. Waarschijnlijk herstelde kuip en zwart gespoten of aftermarket.
Er hoeft niets mis te zijn maar zou deze motor toch heel sceptisch bekijken.
 
Die op autoscout is al 6 jaar van dezelfde eigenaar. Daar zal dus veel onderhoudshistorie bij zitten. Km. stand zegt niet zoveel. Is ongeveer 5000 per jaar. Deze zou mijn voorkeur hebben.

Die tweede heeft zijn kenteken niet zichtbaar. Dus geen idee hoe lang hij hem heeft.Gezien zijn leeftijd heeft ie wel erg weinig gereden. Te weinig? paar jaar stilgestaan of maar 4 keer per jaar gebruikt. Zitten er niet hele oude banden onder als er maar zo weinig km. per jaar gereden zijn? onbekend kleurenschema. IN het buitenland zo geleverd of vervangen na schade? Gewoon wat dingen om naar te vragen en op te letten. Neem iemand mee die er wat van weet en 4 ogen zien altijd meer dan 2 (die wellicht ook nog door een roze bril kijken...).

Gewoon bij beide gaan kijken en goed letten op de staat van de vervangingsonderdelen. Een paar honderd euro is zomaar ineens honderden euros meer als als er nieuwe banden en nieuwe kettingset op moeten.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Die op autoscout is al 6 jaar van dezelfde eigenaar. Daar zal dus veel onderhoudshistorie bij zitten. Km. stand zegt niet zoveel. Is ongeveer 5000 per jaar. Deze zou mijn voorkeur hebben.

Succes!


Ook mijn mening, als er geen bonnen van onderhoud of onderdelen zijn is dat vreemd. En bij twijfel niet doen! Er komen er echt meer.

Km stand zou ik niet bang voor zijn, maar je moet wel kritisch je checklist na lopen
 
Ff een update.

Doornekamp ga ik dus inderdaad niet doen. Niet heel veel vertrouwen in de motor, nog minder in de zaak. :N

Er staan voor deze week 2 bezoekjes op de planning, beide particulier deze keer.

http://ww3.autoscout24.nl/classified/293011003?asrc=st|as
Bovenstaande link is voor een CBR600F4i uit 2003 voor een prijs binnen mijn budget, maar met veel km's (67.xxx).

http://www.marktplaats.nl/a/motoren/motoren-honda/m1145488654-goed-onderhouden-honda-cbr-600-f4i.html?c=80906a7f13ccf514b11788e5504db095&previousAction=asqSent
Deze is uit 2002, stuk minder km's (25.000) en wat mij betreft een mooiere kleur. Echter wel een paar honderd euro duurder.

Op mijn gevoel zou ik voor de 2e gaan, maar een testrit en een nadere inspectie vertrouw ik meer dan mijn voorgevoel. Testritten zijn respectievelijk zaterdag en zondag.

Oja de CBR600F bij Leerkes Motofun is al verkocht en dus geen optie meer.


Ik zou die 2e CBR sowieso laten staan. Deze is overgespoten, grote kans dat hij dit heeft gedaan vanwege een crash, dus wie weet wat er nog meer mis mee is. Buiten het feit om dat een het nog eens heel erg lelijk staat. Ik zou eerder voor nr1 gaan.

Ik vertrouw overgespoten motoren echt nooit, lekker links laten liggen :N

Dit is hoe hij er uit hoort te zien.. qua kleuren dan, bij ons staat er inderdaad FS in plaats van F4i

honda-cbr600fs-6.jpg
 
Laatst bewerkt:
Oke bedankt voor het advies. Ik ga ze hoe dan ook allebei bekijken, maar dan weet ik dat ik extra kritisch moet zijn. Kenteken voor motor #2: MH-FF-28

De kleur was al zo toen de huidige eigenaar de motor kocht.
Ik heb naar onderhoudshistorie gevraagd, maar dat is helaas niet aanwezig. Hoeft niet meteen een dealbreaker te zijn toch?
 
Als het om 2e hands (auto) gaat, dan zie ik nog liever wat kleine deukjes en wat roestplekjes, als dat ie vers is overgespoten. Je weet dan niet zeker wat eronder zit. Meestal ga je na een paar regenbuien ervaren welke ellende onder de verse laklaag is verstopt. Die mooie bijkomende praatjes van de verkoper zeggen vaak nog minder dan niks!

Dus overgespoten? Dan is het direct: NO-GO!
 
Laatst bewerkt:
Oke bedankt voor het advies. Ik ga ze hoe dan ook allebei bekijken, maar dan weet ik dat ik extra kritisch moet zijn. Kenteken voor motor #2: MH-FF-28

De kleur was al zo toen de huidige eigenaar de motor kocht.
Ik heb naar onderhoudshistorie gevraagd, maar dat is helaas niet aanwezig. Hoeft niet meteen een dealbreaker te zijn toch?

Zo, 4 eigenaren, 15 jaar oud, en maar 25.000km. En overgespoten.

Meh, ik zou hem laten staan. Klinkt een beetje ongeloofwaardig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan