2004 Suzuki GS500, to sloop or not to sloop?

Rick5507

MF'er
4 sep 2013
71
0
Een goedendag,

Eind vorig jaar is een magneet van mijn vliegwiel losgelaten. Deze heb ik vervangen en alles weer gemonteerd. Olie bijgevuld en rijden maar zou je zeggen?

1 probleem:

https://www.youtube.com/watch?v=DoaGBCZSKMo&feature=youtu.be

Kan iemand mij in godsnaam helpen met het bedenken waar dit geluid vandaan komt?
Stator die toch aanloopt? Koppeling te barsten? Timing tandjes overgeslagen?

Mvg,
Rick van Lith
 
Op het moment dat ik de koppeling loslaat draait de motor. Hij loopt dus wel. Aanduwen heb ik nog niet geprobeerd maar dat zou ook wel moeten lukken lijkt mij.
 
Janbros, mijn vraag is volgens mij vrij simpel. Er komt namelijk een geluid uit mijn blok wat ik nog nooit eerder heb gehoord en waarvan ik zelf niet snel kan bedenken wat dit kan zijn. Ik heb alleen het vliegwiel vervangen. Lopen doet hij wel.

Mijn vraag is dus of iemand mij op weg kan helpen met het lokaliseren van dit geluid. Zoals een startmotor die niet loslaat. Op het moment ben ik het blok weer aan het aftappen en demonteren.
 
Idem.. Ik hoor ook dat de startkoppeling niet vrij geeft als de motor loopt. De startkoppeling zit achter teken het vliegwiel gemonteerd. Ik denk dat daar de montage niet goed is gegaan.

1 kant op behoort ie te pakken, de andere kant op moet ie vrijgeven.
suzuki-gs500e-2000-y-starter-clutch_bigsue0107fig9_e56c.gif
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het vliegwiel er weer af en de startkoppeling gecontroleerd. Alles ziet er uit zoals het zou moeten. De rolletjes zaten er goed in en het tandwiel kon maar 1 kant op.

thumbnail_20170317_162253_1.jpg
 
Ik heb alles weer terug gemonteerd en een proefstart gegeven. Motor klinkt weer zoals het hoort!
Gelijk uitgezet natuurlijk ivm geen olie. Iedereen die heeft geholpen heel erg bedankt! Was dus toch de startmotor die bleef hangen, misschien dat een rolletje is gaan kantelen of iets dergelijks bij het monteren.
 
Jij denkt dat als het blok 2 seconden zonder olie draait hij naar zijn moer is? :')

Nee, maar zonder oliedruk veroorzaak je in die 2 seconden net zoveel slijtage als bij duizenden kilometers gewoon gebruik. Wie je op het idee heeft gebracht dat dit een goed idee is of dat het geen kwaad kan is me even een raadsel. Niet meer doen in ieder geval... :X
 
Laatst bewerkt:
Nee, maar zonder oliedruk veroorzaak je in die 2 seconden net zoveel slijtage als bij duizenden kilometers gewoon gebruik. Wie je op het idee heeft gebracht dat dit een goed idee is of dat het geen kwaad kan is me even een raadsel. Niet meer doen in ieder geval... :X
mwoa, 2 seconde?
Als je een olie&filter wissel doet heb je ook 2 seconde geen oliedruk
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan