Oude benzine

gearhead

MF'er
13 mei 2016
31
0
Goedendag,

Heb oude benzine zitten in mijn tank (sinds eind oktober afgelopen jaar), nu ben ik van plan weer binnenkort te gaan rijden, echter helaas heb ik geen speciaal spul toegevoegd in de tank in oktober voordat ik stopte met rijden. De tank is niet helemaal vol zoals aanbevolen, maar wel bijna.

Wat moet ik het eerste doen voordat ik weer begin te rijden?



Groet een leek
 
Eerst maar eens proberen te starten. Hier staat er ook 1 die ik vandaag voor het eerst heb gestart en gereden . stond stil vanaf okt 2016. Geen probleem ondervonden, de eerste 35kms staan er weer op.
 
Voor zover mogelijk wat verse benzine erbij doen in de tank. En dan gewoon eens proberen te starten.
De meeste motorzaken doen dat ook bij een motor die al een poosje in de showroom staat. Eerst probrren te starten. Lukt dat: probleem opgelost. Lukt dat niet dan zien we wel verder.
 
Goedendag,

Heb oude benzine zitten in mijn tank (sinds eind oktober afgelopen jaar), nu ben ik van plan weer binnenkort te gaan rijden, echter helaas heb ik geen speciaal spul toegevoegd in de tank in oktober voordat ik stopte met rijden. De tank is niet helemaal vol zoals aanbevolen, maar wel bijna.
Speciaal spul? Waar heb je het over
 
Goedendag,

Heb oude benzine zitten in mijn tank (sinds eind oktober afgelopen jaar), nu ben ik van plan weer binnenkort te gaan rijden, echter helaas heb ik geen speciaal spul toegevoegd in de tank in oktober voordat ik stopte met rijden. De tank is niet helemaal vol zoals aanbevolen, maar wel bijna.

Wat moet ik het eerste doen voordat ik weer begin te rijden?

Zorgen dat je accu opgeladen is.

Daarna starten en rijden.
 
accu vol? ff schudden en starten!

benzine word niet echt snel oud.
reden dat je de tank vol gooit is tegen roest.
enige wat je kunt krijgen met euro 95 is dat het beetje water wat de benzine en de bio troep beter laat mengen zich onderin de tank verzameld.

Reden dat de scooter ermee nokte... brandstof opvoer pompje roest kapot.

Controleer wel de motor even voordat je gaat rijden.

Dus remmetjes, bandjes, ketting/tankwielen ect ect.
 
Goedendag,

Heb oude benzine zitten in mijn tank (sinds eind oktober afgelopen jaar), nu ben ik van plan weer binnenkort te gaan rijden, echter helaas heb ik geen speciaal spul toegevoegd in de tank in oktober voordat ik stopte met rijden. De tank is niet helemaal vol zoals aanbevolen, maar wel bijna.

Wat moet ik het eerste doen voordat ik weer begin te rijden?



Groet een leek

In dit geval,zelfmoord plegen :Z

jezus christus wat een gejank,gewoon het hok starten en niet zeiken :)


Dank U :)
 
In dit geval,zelfmoord plegen :Z

jezus christus wat een gejank,gewoon het hok starten en niet zeiken :)


Dank U :)
In de tijd van Jezus Christus ging het nog per paard.
En voor zo er ik weet ging daar geen benzine in :P


TS eerst de motor op de kop zetten en dan de benzinedop open doen en dan schudden tot er niks meer uitkomt.
Vervolgens zet je hem weer recht op en druk je hem naar een pomp voor verse meuk.
Dan start hij zeker weten. :Y
 
Ketting op de juiste spanning en gevet?
Pak aantrekken, helm opzetten, handschoenen aan, starten en naar de pomp rijden om de bandenspanning te controleren/bij te stellen.
Vervolgens genieten van het rijden en niet te veel aantrekken van de onvermijdelijke sarcastische/hatelijke reacties op je post.
 
Ketting op de juiste spanning en gevet?
Pak aantrekken, helm opzetten, handschoenen aan, starten en naar de pomp rijden om de bandenspanning te controleren/bij te stellen.
Vervolgens genieten van het rijden en niet te veel aantrekken van de onvermijdelijke sarcastische/hatelijke reacties op je post.


Word hij niet slechter van :N
 
:Y

Mn motor had bijna 2 jaar stil gestaan, knopje in drukken en lopen. Hoelang zit benzine niet in opslag bij de Shell ed.
Het gaat natuurlijk niet om hoe lang het wordt opgeslagen, maar of het wordt bloodgesteld aan vocht etc.
Ethanol trekt water aan, en daardoor krijg je problemen. Maar een halfjaartje in een normale ruimte moet prima kunnen
 
Word hij niet slechter van :N

Dat misschien niet, maar het versterkt het solidariteitsgevoel onder motorrijders ook niet echt.
Vind het sowieso jammer hoe (nieuwe) forumleden vaak worden bejegend hier.
Sommige vragen (misschien zelfs wel de meeste) kunnen door wat googlen vaak al worden beantwoord en komen voor iemand met ervaring wellicht dom over, maar iedereen is toch ooit zonder kennis begonnen?
 
Dat moet je doen voor de winterstop. Als je de benzine in je carbs laat opdrogen, krijg je later misschien last van verstopte stationair sproeiers.
Na de winter is het echt nog niet verdampt, er kwam bij mij nog heel wat benzine uit alle carbs. Maar ja, misschien nog handiger. Ik weet alleen nooit wanneer de laatste rit is :+
 
Laatst bewerkt:
Dat misschien niet, maar het versterkt het solidariteitsgevoel onder motorrijders ook niet echt.
Vind het sowieso jammer hoe (nieuwe) forumleden vaak worden bejegend hier.
Sommige vragen (misschien zelfs wel de meeste) kunnen door wat googlen vaak al worden beantwoord en komen voor iemand met ervaring wellicht dom over, maar iedereen is toch ooit zonder kennis begonnen?


Dat solidariteits gevoel dat doe ik liever op straat als ik iemand met pech zie staan,vind ik nuttiger :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan