XJ600S Diversion (2000) start ineens niet meer

  • Onderwerp starter Anoniempje622
  • Startdatum
A

Anoniempje622

Guest
Vanavond toen ik van mijn werk naar huis wilde rijden, startte de groene dame niet meer. Als ik het startknopje indrukte, ging het oliedruklampje aan en verder niets. Geen klik, geen tik, geen vroemmm. Heb de draadjes die naar de sensor op het jiffy gaan kortgesloten, nog niets. Toen na een brainwave de motor de weg opgeduwd en twee voorbijgangers gevraagd te duwen. Hierna startte de motor eigenlijk direct.

Lijkt het waarschijnlijk dat de startmotor naar de haaien is? Ze heeft pas 27000km gereden en mij in 5000km nog niet een keer laten staan, altijd starten/lopen.
 
Killswitch...o nee na het duwen ging hij aan.

Startmotor koolborstels...je kan hem als hij volgende keer niet start even in versnelling zetten en iets naar voren / achterduwen tot je weerstand voelt en dan koppeling in en op de startknop drukken.

Ik heb hetzelfde gehad namelijk. Als je handig bent kost het je € 10,- moet je even zelf solderen ben je minder handig dan kost het je € 30,-, als dit het probleem is.
 
Laatst bewerkt:
Als de zekering kapot is is daar een reden voor. Als er geen klik en geen tik is zou je haast het startrelais verdenken, ik toch. Maar zoals Martell al zei, even de checklist er bij en nalopen die handel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan