€500 challenge 2017 Sjukkie`s K100

Sjukkie

MF'er
20 feb 2008
132
2
Haarlem
Jawohl de K100 is van mij. Nou, ja we hebben handjes geschud over de aankoopprijs en ik heb de kenteken papieren meegekregen om de "k" op mijn naam te zetten.
Deze week een taxi regelen en de K naar huis rijden. Want ja hij rijdt zowaar. En nog best lekker ook.
Uiterlijk is het niet moeders mooiste, maar juist daarom viel ik misschien wel voor haar.

Om jullie vast te laten kennis maken hier alvast een paar foto`s.

SzbfICX.jpg

cEG3dxg.jpg


Tot snel!
 
Hoppa, welkom bij de club Sjukkie!!!!
Mooi weer een K erbij dit keer, dat wordt dus op een luie stoel naar het zuiden!
 
Voor 300 euro lukt dat ook 8-)

Heb der al 4 seizoenen en ruim 20Kkm of zoiets plezier van. Tellert werkte een tijdje niet. Typisch K kwaaltje
 
Mooie K100, die ziet er nog best goed uit voor het geld. Het is geen FJ1200 natuurlijk... O-) maar hier rij je de challenge ook wel met gemak mee! :Y
Succes!
 
Hy Sjukkie,

Best lekker hoor om op een oude K een dergelijke trip gaat maken. De zit is goed, dat kun je heel lang volhouden. Er zijn wel wat puntjes waar ik even aandacht aan zou besteden.

  • Als de K net een beurt heeft gehad dan zou ik toch eens kijken of het benzinefilter ook is vervangen. Ik vervang het benzinefilter eigenlijk elk jaar met de kwaliteit van de benzine van tegenwoordig.
  • Aan de achterkant van je airbox zit een ontluchtingsslang van het carter. Check deze op scheuren. Een gescheurde ontluchtingsslang laat je K nogal rommelig lopen.
  • Ik zou de koolborstels van de startmotor checken/preventief vernieuwen. Versleten koolborstels geven hele vreemde storingen bij deze machines.
  • Trek de dynamo er ook eens uit en check de silent-blocs die tussen de schoepen van de dynamo zitten. Meestal zijn ze versleten. Als ze versleten zijn dan meteen vervangen, het scheelt een bult aan vibraties. Als de dynamo eruit is check dan ook meteen de koolborstels.

Hieronder zie je een foto van mijn versleten silent-blocs.
full


Ik zag het verschil pas echt goed toen ik de nieuwe silent-blocs thuis had liggen. Mijn K is er een stuk fijner van gaan rijden, de vervelende trillingen waren er toen uit

De nieuwe silent-blocs.
full
 
@VFAndre, Ja die van jou zag er heel wat mooier uit, te mooi om waar te zijn natuurlijk ;-)
Leuk dat je meeleest!

@Borisz, bedankt voor de tips ga de K zo open halen en kijken wat er moet gebeuren.
Storingslampje blijft ook branden volgens de oude eigenaar iets met de remlichtschakelaar van het voetpedaal. Die silentblocs waar heb je die vandaan?
Ga de rest ook checken! Bedankt voor de tips!!
 
Storingslampje op het dashboard blijft branden als er iets met je remmen is en ook als je koplamp of achterlicht stuk is. Als je de motor op contact zet brand de lamp. Hierna even de achterrem en de voorrem intrekken en dan moet de lamp uitgaan.

Als de lamp dan niet uitgaat is het handig is om eerst te kijken of alle lampen het doen, daarna remmen en kijken of het remlicht op beide remmen reageert. De schakelaar op het achterrempedaal zit op de binnenkant van de schetsplaat. Het is een microschakelaartje en kan al gaan haperen als een een klont modder tegenaan spat.

OW ja, onderdelen haal ik altijd bij de hobbyist: Hobbyist - BMW motorfietsonderdelen
 
Laatst bewerkt:
Denk dat Borisz bedoelt dat hij eea bestelt via internet bij... :+

Ophalen zal veel duurder zijn dan laten verzenden ;)
 
Stekkertje van achterrem licht was defect, had een reserve voetschakelaar meegekregen van de vorige eigenaar maar bleek gewoon een verrot stekkertje te zijn. Getest met een stukje gebogen koperdraad in de bovenste connector en remlicht werkte. Met een punttangetje de connector iets kleiner gedrukt en natuurlijk even wat contactspray erin.

# Remlicht gemaakt CHECK!

yjD1YpE.jpg
 
Lijsje van Borisz nagelopen en slang naar Carter bleek inderdaad gescheurd en half vergaan.
Na wat gekloot met andere slangen en zelfs een 15mm knelkoppeling het licht gezien (dankje ELles :W ) en toch maar een originele besteld. Zit allemaal vrij krap en een gewone slang klapt dubbel en sluit af.
Daar gaan de eerste euro`s uit mijn budget. 21,- euro voor een kleine pokke slangetje.. wel incl verz... |(

Benzine filter CHECK ( is gefabriceerd in 2016)
Carter ontluchtingslang CHECK (besteld)

gifDWsM.jpg


ILT4ypl.jpg


wMWa39b.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ook nog even de luchtfilter vervangen. Eerste keer ging niet helemaal lekker leek niet te passen. Een Kwartslag draaien beetje frotten en hoppa. Niet de grootste klus maar leer de K zo beetje bij beetje kennen. p.s ook deze kreeg ik bij de aankoop van de BMW. dus NUL euries. Zag trouwens in het RDW dat ik de 3e eigenaar ben. Niet gek.

Luchtfilter CHECK

nDI5RIv.jpg
 
Leuk om te lezen!

Ga zeker je topic volgen, vooral om zelf ook een ideetje te krijgen welke onderdelen aan vervanging toe zouden kunnen zijn bij mijn K100 :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan