overschrijven + schorsen = ....

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijnmoi

MF veteraan
In memoriam
30 jan 2016
1.298
0
winsum
casus: donormotor gekocht met kenteken dus schorsen...

ik kom vanochtend vrolijk bij de lokale bruna om een kenteken over te schrijven en ik heb besloten om deze ook maar direct te schorsen...

toen alles was ingevuld vertelde de man aan de andere kant van het postnl apparaat mij dat ik even 34 euro moest neerleggen waarop ik hem smakelijk heb uitgelachen. jaja het is maandag ochtend, dan moet je niet alles te serieus nemen.
Meneer zijn gezicht betrok en het was te zien dat hij serieus was. Hierop schrok ik zo erg dat ik van schrik maar gewoon snel heb betaald.

IQ5x9pg.jpg


deze prijzen zijn toch absurt? in mijn idee is wel/niet schorsen enkel een vinkje in de database van het RDW en overschrijven enkel wat aanvullende data zoals naam/adres/data etcc...

Het RDW is een rijksdienst dus ik vroeg me af of ze dit wel kunnen maken..? Zijn dit tegenwoordig de manieren om de schatkist bij te vullen?
 
Laatst bewerkt:
casus: donormotor gekocht met kenteken dus schorsen...

ik kom vanochtend vrolijk bij de lokale bruna om een kenteken over te schrijven en ik heb besloten om deze ook maar direct te schorsen...

toen alles was ingevuld vertelde de man aan de andere kant van het postnl apparaat mij dat ik even 34 euro moest neerleggen waarop ik hem smakelijk heb uitgelachen. jaja het is maandag ochtend, dan moet je niet alles te serieus nemen.
Meneer zijn gezicht betrok en het was te zien dat hij serieus was. Hierop schrok ik zo erg dat ik van schrik maar gewoon snel heb betaald.

tenaamstelling: €6,06
Schorsen aanmelden: €19,01
administratiekosten €8,91

deze prijzen zijn toch absurt? in mijn idee is wel/niet schorsen enkel een vinkje in de database van het RDW en overschrijven enkel wat aanvullende data zoals naam/adres/data etcc...

Het RDW is een rijksdienst dus ik vroeg me af of ze dit wel kunnen maken..? Zijn dit tegenwoordig de manieren om de schatkist bij te vullen?

Tegenwoordig?
 
En zet maar vast een herinnering in je agenda voor volgend jaar want als je 2 seconden te laat opnieuw schorst ben je "steeksproefgewijs" gecontroleerd en ben je 380 euro lichter. En denk maar niet dat bezwaar aantekenen zin heeft. Kijken ze niet eens meer naar.
 
9 euro administratie bij verkeersboetes die compleet digitaal zijn afgerond kun je ook discussieren

Trouwen overschijven krijg je toch ook kentekencard voor?
 
En zet maar vast een herinnering in je agenda voor volgend jaar want als je 2 seconden te laat opnieuw schorst ben je "steeksproefgewijs" gecontroleerd en ben je 380 euro lichter. En denk maar niet dat bezwaar aantekenen zin heeft. Kijken ze niet eens meer naar.

oh is het echt zo erg? dit wist ik nog niet eens....
 
9 euro administratie bij verkeersboetes die compleet digitaal zijn afgerond kun je ook discussieren

Trouwen overschijven krijg je toch ook kentekencard voor?

ik snap dat het tenaamstellen en de administratiekosten op deze prijs zitten om de kentekencard ja, maar de prijs van het schorsen is gewoon walgelijk.
 
Als het een donorfiets betreft, dan waarom zou je überhaupt schorsen?
Kenteken inleveren en het geheel vergeten!
Hoe vaak hebben we hier niet verhalen voorbij zien komen van mensen die waren
vergeten het schorsen te verlengen?
 
Laatst bewerkt:
En zet maar vast een herinnering in je agenda voor volgend jaar want als je 2 seconden te laat opnieuw schorst ben je "steeksproefgewijs" gecontroleerd en ben je 380 euro lichter. En denk maar niet dat bezwaar aantekenen zin heeft. Kijken ze niet eens meer naar.

Klopt, ik heb dezelfde ervaring.
Ik heb het uiteindelijk voor de rechter laten komen en die gaf me gelijk..(was ook een rare situatie)
 
Het feit dat die man er zo van schrok dat jij het niet wou betalen komt waarschijnlijk doordat hij het al doorgezet had in het systeem van de RDW en is hierdoor niet meer terug te draaien.

Tegenwoordig vragen ze (als ze slim zijn), voordat ze het definitief doorzetten, of je akkoord bent met de kosten van het overschrijven. Heb dit onlangs 2x meegemaakt.
 
Is het niet om mensen te ontmoedigen om het voertuig jaarlijks te schorsen en alleen op kenteken te hebben staan tijdens de zomermaanden? Zo zou je wat wegenbelasting en verzekeringskosten kunnen besparen, dat proberen ze dus te voorkomen. Voertuig hoeft trouwens niet verzekerd te zijn als het geschorst is.
 
Laatst bewerkt:
Volgende keer moet je het bij alleen overschrijven laten en ter plekke op je smartfone het schorsen doen.
Scheelt aanzienlijk in de kosten.
 
en dan mag je hopen dat ze in de tussentijd niet even een geautomatiseerde steekproef op verzekering doen, want dan krijg je dus alsnog die €400 om je oren. hierboven werd al gemeld dat het in 2 seconden gebeurd kan zijn...dus schorsen via foon is nogal een (theoretisch) risico (van €400) dat je neemt.
 
Alles kost geld tegenwoordig ...

Weet niet hoe het zit in NL met grond/regenwater? Niemand, maar dan ook niemand in de regering heeft daar aan gewerkt, het komt op natuurlijke wijze, toch betalen wij ervoor :(

Ik weet niet of wij een nummerplaat hier kunnen schorsen. Wel is het zo dat als je een nummerplaat hebt wat je hebt uitgeschreven, je binnen de drie maand MOET inleveren. Inleveren kost dacht ik 30€. Lever je het niet in krijg je ook een heuse boete, maar weet niet hoeveel.
 
Is het niet om mensen te ontmoedigen om het voertuig jaarlijks te schorsen en alleen op kenteken te hebben staan tijdens de zomermaanden? Zo zou je wat wegenbelasting en verzekeringskosten kunnen besparen, dat proberen ze dus te voorkomen. Voertuig hoeft trouwens niet verzekerd te zijn als het geschorst is.

Dat denk ik niet, ik heb een paar frames in de schuur liggen, die moet ik ook elk jaar schorsen....het is een mooie melkkoe voor de overheid.
 
Laatst bewerkt:
Nummerplaat inleveren? nou nee hoor.
Mijn maat uit Finland is op een motor van mij naar Finland gereden (dus op NL kenteken en verzekering), daar op Fins kenteken gezet. Kopie fins papierwerk naar de RDW en het was klaar. Niks inleveren plaat in NL. Was niet nodig.

Mijn Total Loss VFR gewoon afgemeld, niks plaat inleveren. Was niet nodig.
 
Dat denk ik niet, ik heb een paar frames in de schuur liggen, die moet ik ook elk jaar schorsen....het is een mooie melkkoe voor de overheid.

Werkt dit niet meer?

het rdw
Registratie beëindigen

U kunt beëindiging registratie van uw motor in het RDW kentekenregister aanvragen, als het voertuig daadwerkelijk is gesloopt. Dit geldt ook voor een quad of trike van 15 jaar of ouder.



Zo kunt u de registratie bij de RDW laten beëindigen:


.1.Stuur een ondertekend verzoek samen met de documenten die u moet meesturen naar: RDW, unit VRD, Postbus 30000,9640 RA Veendam.
2.In het verzoek geeft u aan dat de registratie beëindigd moet worden (voor sloop) en wat u met het voertuig heeft gedaan (inclusief het voertuigonderdeel waar het voertuigidentificatienummer (VIN)/framenummer op staat.
3.De RDW beoordeelt uw aanvraag en als alles akkoord is wordt de registratie in het kentekenregister beëindigd. U ontvangt hiervan een schriftelijke bevestiging.
4.Na ontvangst van de bevestiging moet u zelf de verzekering stopzetten. De motorrijtuigenbelasting stopt automatisch.
5.U moet om misbruik te voorkomen de kentekenplaat (laten) vernietigen.
Bron
 
Laatst bewerkt:
Dat zal vast wel werken maar als je er dan weer iets mee wilt moet je weer een kenteken aanvragen.
 
Laatst bewerkt:
Volgende keer moet je het bij alleen overschrijven laten en ter plekke op je smartfone het schorsen doen.
Scheelt aanzienlijk in de kosten.

De kosten voor het overschrijven van een kenteken zijn 9,98 euro.
Kenteken overschrijven

De kosten voor het schorsen van een motorfiets bedragen 24 euro.
Schorsing online aanvragen | RDW


Kun jij aangeven waar de aanzienlijke kosten besparing zit bij de door jou gehanteerde methode? (overschrijven ter plekke en schorsen op je smartfone)
 
Hoe vaak hebben we hier niet verhalen voorbij zien komen van mensen die waren
vergeten het schorsen te verlengen?

Je wordt door de RDW, via de berichten box "Mijn overheid.nl", netjes op de hoogte gebracht van de naderende vervaldatum van een schorsing. ( +/- 6 weken van tevoren)
Je kunt het kenteken dan al opnieuw voor 1 jaar schorsen met behoud van de oorspronkelijke schorsingsdatum.

Voorheen vond dit "in kennis stellen" keurig per brief plaats.

Het "vergeten" om een schorsing te verlengen is niet de RDW te verwijten. ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan