overschrijven + schorsen = ....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je wordt door de RDW, via de berichten box "Mijn overheid.nl", netjes op de hoogte gebracht van de naderende vervaldatum van een schorsing. ( +/- 6 weken van tevoren)
Je kunt het kenteken dan al opnieuw voor 1 jaar schorsen met behoud van de oorspronkelijke schorsingsdatum.

Voorheen vond dit "in kennis stellen" keurig per brief plaats.

Het "vergeten" om een schorsing te verlengen is niet de RDW te verwijten. ;)

Precies :Y
 
oh is het echt zo erg? dit wist ik nog niet eens....
Wat ik mij nog kan herinneren van een handelaar in onderdelen die mijn motor overnam kun je aangeven bij de RDW dat hij word gesloopt in eigenbeheer (of iets in die richting)
Zal als ik jouw was dan even de website van de RDW er op na slaan.
 
Laatst bewerkt:
Nummerplaat inleveren? nou nee hoor.
Mijn maat uit Finland is op een motor van mij naar Finland gereden (dus op NL kenteken en verzekering), daar op Fins kenteken gezet. Kopie fins papierwerk naar de RDW en het was klaar. Niks inleveren plaat in NL. Was niet nodig.

Mijn Total Loss VFR gewoon afgemeld, niks plaat inleveren. Was niet nodig.
DKP is Belg en daar heb je "eigen" platen.
Die blijven bij de persoon en niet bij het voertuig
 
ik snap dat het tenaamstellen en de administratiekosten op deze prijs zitten om de kentekencard ja, maar de prijs van het schorsen is gewoon walgelijk.

Dan schors je m toch niet :?


Op grond waarvan vind jij die schorsingskosten 'gewoon walgelijk' ?
Heb je enig inzicht in wat voor proces daaraan vast zit of kijk je alleen naar het bedrag en wat jij daar voor in ruil terug krijgt ?

Ga s trouwen of een vergunning aanvragen voor een verbouwing. Kost vele malen meer. Ook alleen maar een beetje administratie.
 
Het goeie nieuws is dat als je meer dan 5 kentekens schorst, dit gratis is.

Jaja GRATIS, en dat bij onze overheid :+

Trouwens, die spook verhalen over de tijd tussen overschrijven en schorsen.....
Mij is door de rdw verteld dat je dezelfde dag dient te schorsen als het kenteken bewijs is overgeschreven.
 
Dan schors je m toch niet :?


Op grond waarvan vind jij die schorsingskosten 'gewoon walgelijk' ?
Heb je enig inzicht in wat voor proces daaraan vast zit of kijk je alleen naar het bedrag en wat jij daar voor in ruil terug krijgt ?

Ga s trouwen of een vergunning aanvragen voor een verbouwing. Kost vele malen meer. Ook alleen maar een beetje administratie.

zeg mensen zitten gewoon oud hollands te zeiken en te mopperen hier en dan kom jij met argumenten, daar zijn andere topics voor hoor.

en wie geeft nou het advies om te gaan trouwen, HALLLLOOOOOOOO ( zwarte lola) .

tis gewoon wagelijk ,altijd als gewis.
 
slopen in eigen beheer(SLIEB) kan niet meer. (ondertafel-dealtje met de sloop/demontagebranche)

ik heb het ervaren met een paar auto's die ik gedemonteerd had en het kenteken terugstuurde naar de RDW, netjes met een slieb-verklaring. kreeg de hele handel weer terug. er is wel een omweggetje met een ander formulier mogelijk.
 
Dan schors je m toch niet :?


Op grond waarvan vind jij die schorsingskosten 'gewoon walgelijk' ?
Heb je enig inzicht in wat voor proces daaraan vast zit of kijk je alleen naar het bedrag en wat jij daar voor in ruil terug krijgt ?

Ga s trouwen of een vergunning aanvragen voor een verbouwing. Kost vele malen meer. Ook alleen maar een beetje administratie.

Ik, als netwerk architect in spe, kan zo een paar casussen bedenken hoe dit systeem 'gratis' zou kunnen zijn. De kosten zouden hem wel zittenin de typmiepen die alles handmatig in moeten voeren.
 
Ik, als netwerk architect in spe, kan zo een paar casussen bedenken hoe dit systeem 'gratis' zou kunnen zijn. De kosten zouden hem wel zitten in de typmiepen die alles handmatig in moeten voeren.

Zou jij dat systeem/applicatie dan ook gratis maken en onderhouden voor het RDW, inclusief koppeling naar de andere bestanden ?
Beveiligde Dataverbinding gratis ?
Servers en onderhoud ervan gratis ?
Huisvesting daarvan gratis ?
Stroom gratis ?

Als je kijkt naar wat tegenwoordig alles kost vind ik de kosten van het schorsen van een motorfiets best meevallen ?
 
Zou jij dat systeem/applicatie dan ook gratis maken en onderhouden voor het RDW, inclusief koppeling naar de andere bestanden ?
Beveiligde Dataverbinding gratis ?
Servers en onderhoud ervan gratis ?
Huisvesting daarvan gratis ?
Stroom gratis ?

Als je kijkt naar wat tegenwoordig alles kost vind ik de kosten van het schorsen van een motorfiets best meevallen ?

Wacht nou even, Martijnmoi ging net uitleggen hoe zijn perpetuum mobile werkt en hoe hij water in wijn kan veranderen.
 
slopen in eigen beheer(SLIEB) kan niet meer. (ondertafel-dealtje met de sloop/demontagebranche)

ik heb het ervaren met een paar auto's die ik gedemonteerd had en het kenteken terugstuurde naar de RDW, netjes met een slieb-verklaring. kreeg de hele handel weer terug. er is wel een omweggetje met een ander formulier mogelijk.

Precies zoals je het zegt.

Auto's mag je idd niet meer zelf slopen. Met motoren 2jr geleden kon dat iig nog wel!
(ten minste toen ik zelf motor heb gesloopt en kenteken heb ingeleverd)
 
Zou jij dat systeem/applicatie dan ook gratis maken en onderhouden voor het RDW, inclusief koppeling naar de andere bestanden ?
Beveiligde Dataverbinding gratis ?
Servers en onderhoud ervan gratis ?
Huisvesting daarvan gratis ?
Stroom gratis ?

Als je kijkt naar wat tegenwoordig alles kost vind ik de kosten van het schorsen van een motorfiets best meevallen ?

Het lijkt mij vrij logisch dat dit op het zelfde systeem draait als de rest van de rdw data. Geen extra kosten dus. Ik denk dat ze voor de helft van het bedrag er nogsteeds wel winst op maken.

verder ben ik gewoon een gierige nederlander ;)
 
De RDW is geen overheid. Het is een bedrijf dat keuringen en registratie voor de overheid uitvoert. En bedrijven moeten winst maken. Jij wil graag schorsen, de RDW wil dat graag voor je regelen. Leuk is dat niet maar ik heb deze markt-markt-markt regering niet gekozen. Leef er mee en kies voortaan een regering die minder wil privatiseren.
 
De RDW is geen overheid. Het is een bedrijf dat keuringen en registratie voor de overheid uitvoert. En bedrijven moeten winst maken. Jij wil graag schorsen, de RDW wil dat graag voor je regelen. Leuk is dat niet maar ik heb deze markt-markt-markt regering niet gekozen. Leef er mee en kies voortaan een regering die minder wil privatiseren.
Geen overheid???

Rijks dienst wegverkeer?

Dat is nieuw voor mij
 
slopen in eigen beheer(SLIEB) kan niet meer. (ondertafel-dealtje met de sloop/demontagebranche)

ik heb het ervaren met een paar auto's die ik gedemonteerd had en het kenteken terugstuurde naar de RDW, netjes met een slieb-verklaring. kreeg de hele handel weer terug. er is wel een omweggetje met een ander formulier mogelijk.

Uitvoeren is makkelijker (vind ik)
Of het karkas naar het oud ijzer brengen, krijg je er nog geld voor ook :)
 
slopen in eigen beheer(SLIEB) kan niet meer. (ondertafel-dealtje met de sloop/demontagebranche)

ik heb het ervaren met een paar auto's die ik gedemonteerd had en het kenteken terugstuurde naar de RDW, netjes met een slieb-verklaring. kreeg de hele handel weer terug. er is wel een omweggetje met een ander formulier mogelijk.

Jawel hoor...een motor mag je zelf nog slopen en kun je ook gewoon de registratie beeindigen. pas nog met twee motoren gedaan die toch niet meer op de weg komen.

Voor auto's geld wat anders, die mag je zelf niet meer slopen..
 
Je hebt gelijk, ik heb laatst een snorfiets erbij aangeschaft en dat was veel goedkoper, vandaar dat ik mis zat.
 
Jawel hoor...een motor mag je zelf nog slopen en kun je ook gewoon de registratie beeindigen. pas nog met twee motoren gedaan die toch niet meer op de weg komen.

Voor auto's geld wat anders, die mag je zelf niet meer slopen..

Klopt.

Je kunt wel een "Verzoek verval tennaamstelling" indien bij het RDW.
Dit kun je doen als je auto niet gesloopt is door een erkend RDW bedrijf.
 
Weet niet hoe het zit in NL met grond/regenwater? Niemand, maar dan ook niemand in de regering heeft daar aan gewerkt, het komt op natuurlijke wijze, toch betalen wij ervoor :(

Die moest ik even opzoeken, maar het lijkt er inderdaad op dat men in België op weg is naar belasting op regenwater _O- Eerst subsidie uitdelen op systemen die hergebruik van regenwater mogelijk maken in een huishouden en dan later misschien belasting gaan heffen op het regenwaterverbruik de subsidievragers })

Hier in NL wordt er geen belasting geheven op regenwater, wel verplichten steeds meer gemeentes de loskoppeling van hemelwaterafvoer en het riool. Mensen moeten het dan gaan bergen op eigen terrein in bijv een regenton of een ondergrondse berging. Een prima principe omdat het onzinnig is om schoon regenwater door een waterzuiveringsinstallatie te leiden met alle kosten en verminderde zuivering bij grote regenval van dien.
Belasting op grondwater is er wel als er sprake is van infiltratie of bemaling. Gezien de ligging van NL en grondwaterstanden niet vanzelfsprekend zijn in veel gebieden is dat soms nog wel te verantwoorden.

Maar goed on topic dan maar weer :+
 
Je wordt door de RDW, via de berichten box "Mijn overheid.nl", netjes op de hoogte gebracht van de naderende vervaldatum van een schorsing. ( +/- 6 weken van tevoren)
Je kunt het kenteken dan al opnieuw voor 1 jaar schorsen met behoud van de oorspronkelijke schorsingsdatum.

Voorheen vond dit "in kennis stellen" keurig per brief plaats.

Het "vergeten" om een schorsing te verlengen is niet de RDW te verwijten. ;)
Ik krijg daar nog steeds brieven van thuis hoor. Ik heb er as we speak eentje voor m'n neus liggen die deze maand verstuurd is.
 
full



een motor is prima in eigen beheer te slopen en registratie te beëindigen... :-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan