overschrijven + schorsen = ....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik krijg daar nog steeds brieven van thuis hoor. Ik heb er as we speak eentje voor m'n neus liggen die deze maand verstuurd is.

Mooi. :)

Je weet waarschijnlijk ook wel waarom?

Herinneringsbrief in uw Berichtenbox. (bron RDW)
Heeft u een Berichtenbox aangemaakt op MijnOverheid en u heeft aangegeven hierin post van de RDW te willen ontvangen? Dan ontvangt u de herinneringsbrief voor afloop van de schorsing niet per post, maar in deze Berichtenbox.
 
Ik, als netwerk architect in spe, kan zo een paar casussen bedenken hoe dit systeem 'gratis' zou kunnen zijn. De kosten zouden hem wel zittenin de typmiepen die alles handmatig in moeten voeren.

OK, meneer de architect in opleiding: je hebt dan misschien al wat verstand van netwerkarchitectuur, maar van reële IT kosten en alles wat daar bij komt kijken heb je geen kaas gegeten en ben je nog net zo kosten onbewust als veel van je toekomstige collega architecten. En het denigrerende typmiepen slaat al helemaal nergens op. Het beeld dat je schetst, is wel zo jaren 70 en 80 van de vorige eeuw. Alle systemen zijn al digitaal aan elkaar gekoppeld. Daar komen geen handjes aan te pas. Welkom in de 21e eeuw. En schorsen gratis? Moeten de kosten van de andere diensten dan omhoog om weer kostendekkend te worden.

Het lijkt mij vrij logisch dat dit op het zelfde systeem draait als de rest van de rdw data. Geen extra kosten dus. Ik denk dat ze voor de helft van het bedrag er nogsteeds wel winst op maken.

verder ben ik gewoon een gierige nederlander ;)

Ja, natuurlijk draait het schorsen met RDW data, wat dacht je dan? Het logistieke systeem van AH?
De kosten zitten in het hele systeem, met alle componenten die MBM al noemde en nog een paar ivm koppelingen naar andere systemen, zoals verzekeringsmaatschappijen, politie en justitie, PostNL, Benlastigdienst etc, etc.

Gierig vind ik niet erg, maar enig realistisch beeld schetsen ipv een poeha verhaal, zou beter zijn.

Zo, nu is het tijd voor
full
 
Laatst bewerkt:
Die moest ik even opzoeken, maar het lijkt er inderdaad op dat men in België op weg is naar belasting op regenwater _O- Eerst subsidie uitdelen op systemen die hergebruik van regenwater mogelijk maken in een huishouden en dan later misschien belasting gaan heffen op het regenwaterverbruik de subsidievragers }) :+
Ja, luister eens! als alle Belgen het regenwater 'opmaken'.
Hoe moet dat dan in de toekomst met het bronwater van de Spa?
 
OK, meneer de architect in opleiding: je hebt dan misschien al wat verstand van netwerkarchitectuur, maar van reële IT kosten en alles wat daar bij komt kijken heb je geen kaas gegeten en ben je nog net zo kosten onbewust als veel van je toekomstige collega architecten.En het denigrerende typmiepen slaat al helemaal nergens op. Het beeld dat je schetst, is wel zo jaren 70 en 80 van de vorige eeuw. Alle systemen zijn al digitaal aan elkaar gekoppeld. Daar komen geen handjes aan te pas. Welkom in de 21e eeuw. En schorsen gratis? Moeten de kosten van de andere diensten dan omhoog om weer kostendekkend te worden.
Typmiep was een synoniem, Geen belediging in welke vorm dan ook.

De situatie die je hier boven schets is ideaal. Echter zijn er maar weinig bedrijven welke mee kunnen praten over een ideale IT omgeving. Zo kan ik wel een voorbeeld noemen van een redelijke bekend bedrijf welke nog applicaties gebruikt op basis van Clipper.


Ja, natuurlijk draait het schorsen met RDW data, wat dacht je dan? Het logistieke systeem van AH?
De kosten zitten in het hele systeem, met alle componenten die MBM al noemde en nog een paar ivm koppelingen naar andere systemen, zoals verzekeringsmaatschappijen, politie en justitie, PostNL, Benlastigdienst etc, etc.

Gierig vind ik niet erg, maar enig realistisch beeld schetsen ipv een poeha verhaal, zou beter zijn.
Ook hier zal ik niet raar van opkijken. Nu zou het bij een overheidsinstelling vast wel iets beter geregeld zijn.....(Al zijn ze bij de overheid ook niet altijd even snugger - https://tweakers.net/nieuws/122553/...ling-3-miljoen-euro-aan-office-licenties.html -)
 
Laatst bewerkt:
Typmiep was een synoniem, Geen belediging in welke vorm dan ook.

De situatie die je hier boven schets is ideaal. Echter zijn er maar weinig bedrijven welke mee kunnen praten over een ideale IT omgeving. Zo kan ik wel een voorbeeld noemen van een redelijke bekend bedrijf welke nog applicaties gebruikt op basis van Clipper.Ook hier zal ik niet raar van opkijken. Nu zou het bij een overheidsinstelling vast wel iets beter geregeld zijn.....(Al zijn ze bij de overheid ook niet altijd even snugger - https://tweakers.net/nieuws/122553/...ling-3-miljoen-euro-aan-office-licenties.html -)

Straks...over 5 jaar, dan ben jij afgestudeerd en werkt voor zo'n bedrijf.
En dan is er ook een studentje die in het eerste jaar zit die wel even gaat aangeven hoe makkelijk het is om alles veel beter te maken.
Tegen die tijd weet jij beter ;)
 
Straks...over 5 jaar, dan ben jij afgestudeerd en werkt voor zo'n bedrijf.
En dan is er ook een studentje die in het eerste jaar zit die wel even gaat aangeven hoe makkelijk het is om alles veel beter te maken.
Tegen die tijd weet jij beter ;)

ben ik het mee eens en sluit ik me helemaal bij aan *O*
 
De situatie die je hier boven schets is ideaal. Echter zijn er maar weinig bedrijven welke mee kunnen praten over een ideale IT omgeving. Zo kan ik wel een voorbeeld noemen van een redelijke bekend bedrijf welke nog applicaties gebruikt op basis van Clipper.
Valt toch wel mee? De meeste grote bedrijven draaien nog op legacy systemen uit de jaren '70. Eenvoudigweg omdat het de basis is, oerbetrouwbaar en bovenal omdat niemand weet wat er allemaal omvalt als je het uitschakelt. Hoe groter het bedrijf, hoe groter de kans dat je fossiele legacy tegenkomt.
 
Meest belachelijke vind ik nog steeds dat het schorsen elk jaar weer opnieuw moet.
Bij onze oosterburen is het gewoon een kwestie van eenmalig afmelden en klaar.
Bij onze zuiderburen volgens mij ook.

Alleen in nederland niet daar moet die ROVERHEID weer moeilijk doen en het als een melkkoe gebruiken.
 
Meest belachelijke vind ik nog steeds dat het schorsen elk jaar weer opnieuw moet.
Bij onze oosterburen is het gewoon een kwestie van eenmalig afmelden en klaar.
Bij onze zuiderburen volgens mij ook.

Alleen in nederland niet daar moet die ROVERHEID weer moeilijk doen en het als een melkkoe gebruiken.
Klopt. Met dat verschil dat wij de nummerplaat daarbij dienen in te leveren.
Dus, 1-malige kost, niet elk jaar opnieuw.

Wil je na verloop van tijd dat voertuig weer op de baan, gewoon met de nodige papieren, in de hoop dat je die goed bewaart hebt :P naar een DIV kantoor en inschrijven maar :]
Ja, zelfs na 50 jaar, of zelfs na 150 jaar ... ohw wacht, zulke oude auto's zijn er nog niet :+

Edit: bij opnieuw inschrijven krijg je uiteraard een nieuwe nummerplaat, met ook een nieuwe combinatie erop. Die kost, buiten de inschrijvingstaks, wel nog eens 30€, en dan moet je zelf ook nog eens een duplicaat laten maken voor vooraan, die ook nog eens tussen 15 en 30 € kost ... dus ook niet goedkoop/gratis allemaal. Maar zolang je het voertuig niet her inschrijft, voor tig aantal jaren,
heb je er wel niks kosten aan naar de (r)overheid toe.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Meest belachelijke vind ik nog steeds dat het schorsen elk jaar weer opnieuw moet.
Bij onze oosterburen is het gewoon een kwestie van eenmalig afmelden en klaar.
Bij onze zuiderburen volgens mij ook.

Alleen in nederland niet daar moet die ROVERHEID weer moeilijk doen en het als een melkkoe gebruiken.

Toch hebben de oosterburen ook weer kosten waar wij in NL helemaal niets mee te maken hebben.

Gras/groener/overkant.

De uitspraak Roverheid is met dit voorbeeld iig totaal misplaatst.
 
Gemiddelde loon van een normale arbeider bij onze ooster buren ligt zo rond de 1500 euro netto en ze hebben geen zorgtoeslag, huurtoeslag, kind gebonden budget enz enz.

Toch rijden ze in keurig nette jonge auto's, hebben ze het huis netjes voor elkaar enz enz.


Gemiddelde fatsoenlijke middenklasser koekblik kost daar rond de 160 euro per jaar aan wegenbelasting/mrb. Verzekering net zo duur als in nederland en dan hebben ze ook geen bpm

Ziekenfonds betaalt alleen de hoofdverdiener en partner en kinderen tot 26 jaar mits niet werkend zijn gratis mee verzekerd.

Dus ROVERHEID klopt hier volledig.
 
Toch hebben de oosterburen ook weer kosten waar wij in NL helemaal niets mee te maken hebben.

Gras/groener/overkant.

De uitspraak Roverheid is met dit voorbeeld iig totaal misplaatst.

:^

Hier (in Dld) mag je iedere 2 jaar met de motor naar de TÜV/Dekra (uiteraard tegen passende vergoeding voor de keuringsinstantie).
Alles wat niet origineel is (ander stuur, knippers, uitlaten, etc.), moet worden bijgeschreven in het kenteken (ook tegen vergoeding).
Gelukkig zitten ze je dan weer niet achter de vodden als je de keuring een tijd laat verlopen ;)
 
Gemiddelde loon van een normale arbeider bij onze ooster buren ligt zo rond de 1500 euro netto en ze hebben geen zorgtoeslag, huurtoeslag, kind gebonden budget enz enz.

Toch rijden ze in keurig nette jonge auto's, hebben ze het huis netjes voor elkaar enz enz.


Gemiddelde fatsoenlijke middenklasser koekblik kost daar rond de 160 euro per jaar aan wegenbelasting/mrb. Verzekering net zo duur als in nederland en dan hebben ze ook geen bpm

Ziekenfonds betaalt alleen de hoofdverdiener en partner en kinderen tot 26 jaar mits niet werkend zijn gratis mee verzekerd.

Dus ROVERHEID klopt hier volledig.

Ik denk dat de Duitse overheid de prioriteiten anders stelt.
Er wordt (ook door Nl bezoekers aan Dld) vaak genoeg geklaagd over de toestand van de Duitse wegen. Minder wegenbelasting, maar ook wat minder (gatvrij) wegdek ;)
Is bovendien een dubbele besparing: er hoeft geen geld te worden weggegooid aan verkeersremmende maatregelen :+
Gelukkig gaan jullie binnenkort meebetalen aan het onderhoud van het wegennet aan deze kant van de grens })

Overigens gaat het verhaal met de verzekering niet helemaal op. De Nederlandse verzekeraars geven heel wat meer cadeautjes weg als het gaat om no claim-korting. Het duurt hier in Dld heel wat langer voor je aan de maximale korting zit B|
 
Gemiddelde loon van een normale arbeider bij onze ooster buren ligt zo rond de 1500 euro netto en ze hebben geen zorgtoeslag, huurtoeslag, kind gebonden budget enz enz.

Toch rijden ze in keurig nette jonge auto's, hebben ze het huis netjes voor elkaar enz enz.


Gemiddelde fatsoenlijke middenklasser koekblik kost daar rond de 160 euro per jaar aan wegenbelasting/mrb. Verzekering net zo duur als in nederland en dan hebben ze ook geen bpm

Ziekenfonds betaalt alleen de hoofdverdiener en partner en kinderen tot 26 jaar mits niet werkend zijn gratis mee verzekerd.

Dus ROVERHEID klopt hier volledig.

Wat een prachtige, uitgebreide (en zelfs financieel onderbouwde) analyse. '(
GA IN EEN ANDER LAND WONEN! :+
 
En zet maar vast een herinnering in je agenda voor volgend jaar want als je 2 seconden te laat opnieuw schorst ben je "steeksproefgewijs" gecontroleerd en ben je 380 euro lichter. En denk maar niet dat bezwaar aantekenen zin heeft. Kijken ze niet eens meer naar.
Ik heb hier anders met succes bezwaar tegen gemaakt. Boete gehad na storing in het online betaalsysteem van de RDW, maar dat was niet de reden dat het bezwaar gegrond was. Een boete mag namelijk alleen opgelegd worden door een verbalisant, en in mijn geval was dat nog de automatische 'steekproef' met als verbalisant nummer 404040. Inmiddels zullen ze het wel manueel doen gok ik....

Kennisgeving voor omleiding
 
Dat trucje is inmiddels ondervangen en elke bon wordt nagekeken door een opsporingsambtenaar (muisklikje).

Overigens ga ik er vanuit dat je wel redelijk succes hebt met een bezwaar als je de motor 's ochtends op naam zet en 's avonds schorst. Sowieso zie je dat het met verzekeringen vaak dagen, soms weken duurt voordat een voertuig bij het RDW als verzekerd bekend staat. Er zal heus wel een termijn in zitten waarin het RDW het kenteken nog niet automatisch controleert.
 
GA IN EEN ANDER LAND WONEN

Tja als je niks zinnigs meer weet te zeggen kun je jezelf altijd nog achter zoiets verschuilen.

Het gaat mij er gewoon om dat we met zijn allen hier in nederland compleet bestolen worden door de overheid en dan vervolgens ook nog de illusie hebben dat hier alles goed geregeld is.
Maar de zorg is volledig uitgehold
Als je buiten de randstad woont is het openbaar vervoer dramatisch.
WE staan nog steeds massaal in de file als je koekblik rijd.
Politie, brandweer en ambulance krijgt het niet voor elkaar om in de gebieden buiten de randstad binnen de gestelde tijdsnormen te arriveren en die normen zijn al veel te lang eigenlijk.
En laten we het maar niet gaan hebben over onze omgang met ouderen die nederland opgebouwd hebben want wat daar tegenwoordig mee gedaan wordt en mee omgegaan wordt dat is het stadium asociaal allang voorbij.
 
Het gaat mij er gewoon om dat we met zijn allen hier in nederland compleet bestolen worden door de overheid en dan vervolgens ook nog de illusie hebben dat hier alles goed geregeld is.
Maar de zorg is volledig uitgehold
Als je buiten de randstad woont is het openbaar vervoer dramatisch.
WE staan nog steeds massaal in de file als je koekblik rijd.
Politie, brandweer en ambulance krijgt het niet voor elkaar om in de gebieden buiten de randstad binnen de gestelde tijdsnormen te arriveren en die normen zijn al veel te lang eigenlijk.
En laten we het maar niet gaan hebben over onze omgang met ouderen die nederland opgebouwd hebben want wat daar tegenwoordig mee gedaan wordt en mee omgegaan wordt dat is het stadium asociaal allang voorbij.

Nederland is een van de meest welvarende landen ter wereld, we horen bij de top 10 nb |(
Soms denk ik dat we het hier te goed hebben, we hebben teveel tijd om over anderen te zeiken.

Al de klachten die je hier neer legt kunnen best aangepakt worden hoor, kost alleen nog meer belasting en dat is nu net wat jij niet wil, toch ?





Tja als je niks zinnigs meer weet te zeggen kun je jezelf altijd nog achter zoiets verschuilen.

Hey... jij begon !!
 
Laatst bewerkt:
Over welvaart gesproken.

Was vanavond nog op het nieuws dat 10% van de kinderen op groeit in armoede. Alleen is dit niet zichtbaar. En dat percentage is al jaren zo hoog.
En dat terwijl een gezinnetje met 2 kinderen wat in de bijstand zit dus gewoon 2250euro netto per maand heeft te besteden als je alle toeslagen, tegemoetkomingen, kwijtscheldingen ed bij het basis inkomen optelt.

Heb je btw enig idee hoeveel je daar als hardwerkende 1 verdiener bruto per jaar voor moet verdienen om op zo'n netto maandinkomen te komen?

Ik wel en dan verdien je al gauw bruto boven modaal dus boven de 35.000 euro bruto per jaar.
Bedenk jezelf dan ook even dat maar 30% van de werkende bevolking modaal of boven modaal verdient.

Dus de welvaart zit maar bij een heel klein percentage van de nederlandse bevolking.
 
"Heb je btw enig idee hoeveel je daar als hardwerkende 1 verdiener bruto per jaar voor moet verdienen om op zo'n netto maandinkomen te komen?"

Is dat inclusief of exclusief de toeslagen waar je in die eenverdiener situatie aanspraak op kunt maken? Want je moet geen appels met peren gaan vergelijken.

En als troost voor al deze onvrede.
 
Laatst bewerkt:
De RDW is geen overheid. Het is een bedrijf dat keuringen en registratie voor de overheid uitvoert. En bedrijven moeten winst maken. Jij wil graag schorsen, de RDW wil dat graag voor je regelen. Leuk is dat niet maar ik heb deze markt-markt-markt regering niet gekozen. Leef er mee en kies voortaan een regering die minder wil privatiseren.
Officieel zijn het geen overheidsbedrijven. Ik mis in het geval van het cbr en het rdw alleen een beetje de marktwerking. Ze hebben een monopoly en bepalen zo de prijs. Als er nou meerdere bedrijven waren waarbij je kon schorsen etc zou het allemaal veel goedkoper worden. Dat is markt, en daar is niks mis mee. Je weet dat het salaris van de directeur van het cbr een paar jaar terug nog 400.000 euro per jaar was, dat is niet omdat ie zulke zware beslissing moet maken.
 
Is dat inclusief of exclusief de toeslagen waar je in die eenverdiener situatie aanspraak op kunt maken?

Boven de 26.000 euro bruto per jaar is het wel zo'n beetje gebeurd met toeslagen krijgen.

En dan heeft een bijstand gezinnetje zoals ik beschreef netto al per jaar meer te besteden.

Afgelopen jaar door de overheid onderzocht wat het verschil was tussen 20.000 euro bruto per jaar verdienen of 30.000 euro bruto per jaar verdienen.
Dat verschil was schrik niet netto 700 euro per jaar. Oftewel je verdient 10.000euro bruto meer en omdat je op geen enkele toeslag of tegemoetkoming meer recht hebt, hou je daar dan 700 euro netto aan over. Dat is nog geen 60 euro per maand.
Jaja werken loont hier echt in nederland.

En over dat gelukkig zijn van de link.
Als dat zo was dan zouden de extreme partijen zowel links als rechts afgelopen verkiezingen niet zo ontzettend veel stemmen gekregen hebben.
Tis maar net met zo'n onderzoek aan welke doelgroep je de vragen stelt
Denk dat als je het de groningers in het aardbevingsgebied vraagt dat de uitkomst toch wel heel anders wordt.

En als je dan net op het nieuws hoort dat er een begrotingsoverschot van 3,9mld euro is wat dus 211 euro per inwoner van nederland is, dan hebben ze dat al in ieder geval teveel geroofd van hun inwoners.
 
Laatst bewerkt:
Over welvaart gesproken.

Was vanavond nog op het nieuws dat 10% van de kinderen op groeit in armoede. Alleen is dit niet zichtbaar. En dat percentage is al jaren zo hoog.
En dat terwijl een gezinnetje met 2 kinderen wat in de bijstand zit dus gewoon 2250euro netto per maand heeft te besteden als je alle toeslagen, tegemoetkomingen, kwijtscheldingen ed bij het basis inkomen optelt.

Heb je btw enig idee hoeveel je daar als hardwerkende 1 verdiener bruto per jaar voor moet verdienen om op zo'n netto maandinkomen te komen?

Ik wel en dan verdien je al gauw bruto boven modaal dus boven de 35.000 euro bruto per jaar.
Bedenk jezelf dan ook even dat maar 30% van de werkende bevolking modaal of boven modaal verdient.

Dus de welvaart zit maar bij een heel klein percentage van de nederlandse bevolking.

Ik heb geleerd dat je eigen leven een stuk beter word als je ophoudt het constant met dat van anderen te vergelijken.

Ik verdien boven modaal maar betaal onevenredig veel alimentatie. ( eigen keuze ! )
Uiteindelijk heb ik netto dus minder als modaal. Maar wtf... ik kan er een auto van rijden, wonen en eten motoren staan in de schuur en ik kan 1 x 1 week en 1 x 2 weken op vakantie en heb een onbetaalbaar mooie, leuke en lieve vriendin.
Dat alles maakt mij een gelukkig mens.

Boeit mij het dat de buren een Porsche + Jaquar + eoa rare Kia rijden en ons huis 14 x in dat van hun past en hun vakanties langer zijn ?


Zoek uit waarom* jij gelukkig kan zijn Daddyphilipsen... daar heb je meer aan dan te weten wat een ander als inkomen heeft.

*= waarom, niet waarmee !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan