Taxatierapport 3 motoren

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.088
8.234
Assen
Dag mensen,
Om een bep. reden die ik voor het gemak in het midden laat :+ is me gevraagd een taxatierapport op te laten maken van hoeveel mijn 3 motoren-de enfield en 2 jawa's-(niet)waard zijn.
Ik heb hier geen enkel verstand van- en heb geen idee wat dit geintje mag kosten- en heb deze vraag net bij mijn motorverzekeringstoko(leek me het meest logisch)
neergelegd.
Wat is mij specifieke vraag? (ik weet het zelf even niet zo goed :$ )
Ehm
Als iemand een tip voor me heeft in deze houd ik me aanbevolen..
 
TIP : Je volgende partner nooit meer in kennis stellen van je bezit..... :+



Echte tip: laat de vrager van de rapporten een taxateur noemen, en aangeven waarom deze. En wat is het voordeel dat je het daar laat doen. Zo voorkom je oa. discussie over de kwaliteit van het rapport, wat o zo vaak gebeurt.
 
Laatst bewerkt:
TIP : Je volgende partner nooit meer in kennis stellen van je bezit..... :+



Echte tip: laat de vrager van de rapporten een taxateur noemen, en aangeven waarom deze. En wat is het voordeel dat je het daar laat doen. Zo voorkom je oa. discussie over de kwaliteit van het rapport, wat o zo vaak gebeurt.
Heb ik naar gevraagd, maar er kwam niets uit.
Het moest 'niet een kladpapiertje zijn' maar een 'echt' rapport door een taxateur....
 
Idex is het meest geaccepteerd.
Kosten rapport ong gelijk aan waarde per motor.
 
Vraag is natuurlijk ook hoe officieel moet het zijn?

Je kan ook met een lokale dealer afspreken of die taxatie wil doen met de 3 motoren die je achtereenvolgens bij 'm binnen rijdt. Natuurlijk kan je daar dan een vergoeding voor afspreken.

Je spreekt ook hoeveel ze mss NIET waard zijn. Daarvoor een beëdigd taxateur inroepen?
Straks is de taxatie een aanmerkelijk deel van de werkelijke waarde.
(dan wil ik jouw brommers niet tekort doen met deze laatste opm!)
 
Kijk op marktplaats, wat ze gemiddeld doen. Maak daar een mooi epistel van. Of nog slimmer, zet ze te koop op marktplaats, verzamel de emails met de biedingen en gebruik die als waarde. Niet vergeten om daarna de advertentie te verwijderen.

Een officieel rapport (no offence) is te duur voor jouw geliefde fietsjes.
 
Er is jou "gevraagd" een taxatierapport op te laten maken. Heb je al uitgezocht of je echt verplicht bent om hieraan mee te werken?
 
Laatst bewerkt:
Dag mensen,
Om een bep. reden die ik voor het gemak in het midden laat :+ is me gevraagd een taxatierapport op te laten maken van hoeveel mijn 3 motoren-de enfield en 2 jawa's-(niet)waard zijn.
Ik heb hier geen enkel verstand van- en heb geen idee wat dit geintje mag kosten- en heb deze vraag net bij mijn motorverzekeringstoko(leek me het meest logisch)
neergelegd.
Wat is mijN specifieke vraag? (ik weet het zelf even niet zo goed :$ )
Ehm
Als iemand een tip voor me heeft in deze houd ik me aanbevolen..

Groen.
nevenactiviteit.
salaris.
beenmerg.
binnenband.
couscous.

ik hoop dat het goede antwoord er tussen staat.

even iets serieuzer dan, je hebt er wel verstand van , je koopt en onderhoud die zooi zelf dus kan een gerichte inschatting maken hoeveel het zou kosten om het weer terug te moeten kopen.
Om er vervolgens achter te komen dat het laten taxeren ervan net zo veel of meer kost, dus het is de moeite niet.
 
Laatst bewerkt:
Vraag is natuurlijk ook hoe officieel moet het zijn?

Je kan ook met een lokale dealer afspreken of die taxatie wil doen met de 3 motoren die je achtereenvolgens bij 'm binnen rijdt. Natuurlijk kan je daar dan een vergoeding voor afspreken.

Je spreekt ook hoeveel ze mss NIET waard zijn. Daarvoor een beëdigd taxateur inroepen?
Straks is de taxatie een aanmerkelijk deel van de werkelijke waarde.
(dan wil ik jouw brommers niet tekort doen met deze laatste opm!)
De vrager van de taxatie wil 'iets formeler dan en kladblaadje'.
Zou de lokale motoport dit ook doen? Ik ga er van uit dat ze ook geen idee hebben wat de jawa's (200-500 euro) en de enfield waard zou zijn..

Ehm, ik moet aantonen dat de motoren gezamenlijk onder de 2600(in die buurt) euro waard zijn.. Dat ziojn ze bij lange na niet, maar dit moet even op papier zeg maar..
 
Kijk op marktplaats, wat ze gemiddeld doen. Maak daar een mooi epistel van. Of nog slimmer, zet ze te koop op marktplaats, verzamel de emails met de biedingen en gebruik die als waarde. Niet vergeten om daarna de advertentie te verwijderen.

Een officieel rapport (no offence) is te duur voor jouw geliefde fietsjes.
Daar ben ik ook achter, dus bel vanaaf met iemand via iemand of 'er wat te regelen valt'
 
Er is jou "gevraagd" een taxatierapport op te laten maken. Heb je al uitgezocht of je echt verplicht bent om hieraan mee te werken?
Ik kan het niet doen, maar dan moet ik veel meer betalen..- en ik weet niet eens zeker/werd me geen garantie gegeven of het doorslag gaat geven.. beetje raar verhaal..
 
Een taxatie kost meestal ergens tussen de 100 en 150 eu voor het eerste voertuig met een gereduceerd tarief voor de volgende voertuigen als je er meerdere tegelijk laat taxeren.
 
Ik kan het niet doen, maar dan moet ik veel meer betalen..- en ik weet niet eens zeker/werd me geen garantie gegeven of het doorslag gaat geven.. beetje raar verhaal..
Het hele verhaal vind ik raar. Je kiest ervoor om niet de reden voor het verzoek te delen en daar heb ik alle begrip voor hier op een openbaar forum. Maar iets zegt mij laat je niet gek maken!!!
 
Ik heb 2 andere taxateurs in mijn woonplaats gemaild,situatie kort uitgelegd, wacht op repliek..
 
Laatst bewerkt:
Dan ook maar even haar sieraden, luxe kledingkast (en andere 'verzamelingen'), laptop, tablet, pc taxeren toch :+
 
Soms kan het gebeuren dat je gaat scheiden.........................???
Maar om dan te zeuren over iedere bloempot gaat wel heel erg ver!

Als ik alle bovenstaande bij elkaar optel dan zie ik een waarde van 'lang geen €2600' en taxatiekosten 'per motor van €400'. Oftewel de taxatiekosten zijn al de helft van de waarde.
Hier schiet je een beetje je doel voorbij denk ik dan...............
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan