Taxatierapport 3 motoren

Maakt niet uit sammie !

Als het puur is om te beweren dat ze minder dan € 2600 zijn samen hoef je alleen maar te zorgen dat jij van een handelaar een papier krijgt met daarop een eventueel inkoop/ruil voorstel !

Laat dan de "tegenpartij" maar een taxateur inschakelen ( met bijkomende kosten ) als ze je niet geloven !

Misschien is het handig om wat "kenners" erbij in te schakelen ?? jij zult vast genoeg mensen kennen die jou kunnen helpen hiermee

maak je er niet te druk om, er wordt gewoon geprobeerd om het je zo moeilijk mogelijk te maken ;)
 
Erik van lent ? 150 euro. Quote van zijn site:
"ent. Het is niet noodzakelijk om zelf bij de keuring aanwezig te zijn, wij brengen u dan telefonisch op de hoogte van onze bevindingen. Een waardebepaling kan gegeven worden aan de hand van de gegevens uit het Bovag koerslijstenboekje.

De tarieven voor de motorkeuring bedragen:

€ 149,- ex. kilometervergoeding.
Kilometervergoeding bedraagt € 0,23 p.km. en wordt berekend over een enkele reisafstand.
Compressiemeting € 25,-.
Wij werken vanuit Alphen (Gld) door heel Nederland, en in de grensstreken van Duitsland en België.
Voor een garantiekeuring kunt u ook naar ons station in Alphen (Gld) komen en zodoende de kilometervergoeding besparen.

Tijdsduur van de keuring is ongeveer 2 uur."



Vast wel een deal te maken voor 3 motoren?
 
Laatst bewerkt:
Is het in dat geval niet makkelijker om ze even tijdelijk over te schrijven op naam van een broer/vriend/buurman? Als de waarde onder een bepaald bedrag moet liggen neem ik aan dat je aan moet tonen dat je weinig in bezit hebt. Lijkt me dit ook een legit oplossing.
 
Is het in dat geval niet makkelijker om ze even tijdelijk over te schrijven op naam van een broer/vriend/buurman? Als de waarde onder een bepaald bedrag moet liggen neem ik aan dat je aan moet tonen dat je weinig in bezit hebt. Lijkt me dit ook een legit oplossing.
Daar dacht ik ook al aan, maar dat kan niet met terugwerkende kracht..
Er zijn al wat balletjes aan het rollen..
 
Huh? Welke motors? Ik heb helemaal geen motors!

Met terugwerkende kracht blijkbaar wel.

Maar goed, de tip van de handelaren is mogelijk te gebruiken.
Als jij een getal op papier krijgt van een motorzaak, is dat dan voldoende?
 
Met terugwerkende kracht blijkbaar wel.

Maar goed, de tip van de handelaren is mogelijk te gebruiken.
Als jij een getal op papier krijgt van een motorzaak, is dat dan voldoende?

Naar dat laatste ga ik vandaag informeren.
Ik heb inmiddels ook een motorzaak gevonden- van iemand die ik al heel lang ken-, die hierin mee wil gaan.
 
Motor tijdelijk op de naam van een kennis zetten en ook bij hem in de schuur.
Dan heb je ze niet meer in "bezit".

Ik ken iemand die (voor de 2e keer) ging trouwen met echt een hele mooie meid!
Voor haar was het niet de liefde maar vooral het geld. Vrij snel na het trouwen was haar liefde over en wilde ze in scheiding. Maar dan wel met de helft van de boedel. Die arme jongen (of moet ik zeggen sukkel?) heeft zelfs zijn racefietsje waar die zijn hobby op deed bij een vriend in de schuur moeten zetten, anders had ie kunnen gaan lopen.
 
Onzin ! Is gekentekend en dus achterhaalbaar ;)
Het verhaal van het racefietsje van een kennis van je vind ik ook maar vreemd, ik neem aan dat die vrouw ook weet dat hij een fiets heeft ?!
 
Motor tijdelijk op de naam van een kennis zetten en ook bij hem in de schuur.
Dan heb je ze niet meer in "bezit".

Ik ken iemand die (voor de 2e keer) ging trouwen met echt een hele mooie meid!
Voor haar was het niet de liefde maar vooral het geld. Vrij snel na het trouwen was haar liefde over en wilde ze in scheiding. Maar dan wel met de helft van de boedel. Die arme jongen (of moet ik zeggen sukkel?) heeft zelfs zijn racefietsje waar die zijn hobby op deed bij een vriend in de schuur moeten zetten, anders had ie kunnen gaan lopen.
Tsja, er is een gezegde;
God heeft de vrouw uitgevonden omdat de duivel niet alle kwaad aankon..
 
@sammie

Ik denk dat ik wel weet waarover het gaat.
Wordt er verwezen naar een wettekst? (Zoek die dan eens op, want daar staat 'auto' en geen 'motorvoertuig')

Ik ben ook voor iemand bezig waar taxatie een rol speelt. Wellicht via PB?
 
waar is deze geheimzinnigheid toch voor nodig?

Omdat de ts misschien niet wil dat heel de wereld weet waarover het gaat?
Ik denk dat de mensen die een idee hebben waarom het gaat vaker met het bijltje gehakt hebben en wellicht goede tips hebben. En ik snap dat het makkelijker is als je weet wat de situatie is, maar ik kan me prima voorstellen dat je sommige dingen niet op het internet zet.
 
En is het voldoende? Of moet je nog door andere brandende hoepels springen?
Het is zowieso een 'ja maar' en dan nog geen garantie 'dat het afdoende is'
De eiser lijkt een gat in de mazen te hebben/wellicht niet geheel terecht te eisen, zo heeft een MF-er me meegedeeld.
Balletjes zijn aan het rollen...
Intussen hul ik me in een mantel van geheimzinnigheid... 8-)
 
6ab014ad4d14303a92d90f9601b20ac1.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan