Motordeksel gsf400

Lummel

Rookie
25 aug 2016
13
0
België
Ik heb een Gsf400 op de kop getikt.
Exemplaar uit 1991. Starten en rijden. Fijne beginnersmotor.
Het peilglas (voor zover je dat peilglas kan noemen) op het motordeksel is slecht afleesbaar.
Ik ga de olie en filters vervangen. Kan ik het motordeksel demonteren en dat glaasje schoonmaken? Uiteraard daarna voorzien van een nieuwe dichting. Het deksel heeft ook was schade. Mss kan ik er gewoon ineens een goed 2de handje op voorzien?

Thanks
 
Volgens Google is dit je peilglas.
cddb541a944cbe6ab77b15213a4610ec.jpg

Als je het deksel er af haalt kan je dus met een wattenstaafje of zo tussen de spijlen door het raampje schoon poetsen.
Dat kost je waarschijnlijk wel een nieuwe pakking voor dat deksel.
 
Laatst bewerkt:
Het peilglaasje kan ook gewoon geel/mat geworden zijn door ouderdom (zeker als het peil'glas' niet van glas maar van plastic is). Dan is vervangen de enige optie, al is dat niet heel spannend.
Ik zag met plaatjes Googelen dat dit glaasje iets van 11 euro kost. Dan zou ik er geen pakking aan besteden maar er gewoon een nieuw glaasje in meppen.
Nu ken ik het alleen van BMW, glaasje stukmaken, er uit lepelen en met een dop een nieuwe er in tikken. Ik neem aan dat dit bij Suzuki net zo gaat :?
 
Ik zag met plaatjes Googelen dat dit glaasje iets van 11 euro kost. Dan zou ik er geen pakking aan besteden maar er gewoon een nieuw glaasje in meppen.
Nu ken ik het alleen van BMW, glaasje stukmaken, er uit lepelen en met een dop een nieuwe er in tikken. Ik neem aan dat dit bij Suzuki net zo gaat :?

Bij japanners zie ik ze ook wel eens van binnenuit erin zitten (met een opstaande rand in het carterdeksel aan de buitenkant). Ze zijn ook niet altijd los te verkrijgen, dus altijd even dubbelchecken voor je hem stukmept.
 
Terug
Bovenaan Onderaan