Remschijf vervangen

NightMagic

MF veteraan
29 mrt 2011
21.042
5
Leiden
Facebook
Ik wil mijn remschijven voor vervangen door een set die net groter is
OEM zijn ze 300mm
Mijn nieuwe set 310mm
Ik kom aan speling in mijn remklauw ongeveer 1,5mm tekort ongeveer omdat de schijven natuurlijk 5mm vanuit t hart langer zijn.
Kan ik veilig een 2mm ring tussen de klauw/poot bevestiging zetten om de 2mm te compenseren?
Iemand dit ooit gedaan?

Thanks
 
Het gaat om een zx10r 2006
Hier een voorbeeld van een klauw met soort ring ertussen zoals ik het bedoel
Check een lichtere deel tussen klauw en pootbevestiging waar de bouten aan vastgedraaid worden

tifbradialrs55_2.jpg
 
Laatst bewerkt:
een grotere schijf heeft geen nut dus als je de remklauwen niet mee opschuifd.

verder wordt dat veel gedaan, soms zelfs af fabriek.
dikwijls hebben ze een pasbusje zodat de klauw perfect uitgelijnd is. ofwel dat ook voorzien in de spacer, ofwel gewoon dikteringen gebruiken en als je de klauwen vast zet, remhendel ingetrokken houden om zo de klauw juist te positionere (zo doe ik het, puur uit luigheid)
 
Zou wel even goed kijken of je bouten nog ver genoeg in de schroefdraad draaien.
Eigenlijk zou ik zeggen, als je bussen van 5 mm gebruikt zou je 5mm langere bouten moeten gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Het remsysteem heeft baat bij zo netjes mogelijk gepositioneerde klauwen. Het best is spacers die speling op de bevestiging tot het minimum reduceert.

Bij een schijf met 5mm grotere radius zou ik 5mm spacers plaatsen. Lijkt me dat het centrum van de thermische belasting in het midden van de frictie oppervlak moet komen, niet meer naar binnen of buiten.

Andere bouten lijkt me gezien het 30% verschil verstandig.

Of met 300 blijven rijden..
 
Terug
Bovenaan Onderaan