Sena 20s: FM radio en GPS instructies

kjiratsiekoedel

Die hard MF'er
28 jul 2011
307
2
Utrecht
Ik heb een Tomtom rider 410 en sena 20s (laatste firmware 1.7.2). Vandaag voor 't eerst een rit mee gemaakt.

Ik luister vaak radio onderweg. Als de TT instructies geeft, dan wordt de radio onderdrukt. Na de instructie schakelt hij weer terug over op radio en vertelt hij eerst weer helemaal de frequentie voor hij weer echt start met de radio. Dat opnieuw vertellen van de frequentie is onnodig en duurt lang. Zo lang dat vaak de volgende instructie er alweer is... en zo is er niet veel radio te luisteren.

Is dit een bekend probleem en is dit op te lossen?
 
Ik zou het niet meteen bestempelen als een probleem.

Heb je al in de instellingen gekeken, ofwel via de computer met die sena tool ofwel via de app op je telefoon?
 
Dit is in de instellingen op de app of de pc op te lossen.
Had dit zelf ook maar is uit te schakelen.

Zal eens kijken welk vinkje het was.
 
Hier ook een TT410 en een Sena 20S.
Dat probleem wat jij omschrijft heb ik niet....
(ook nooit gehad, FM radio aan, instructie en dan daarna weer verder met radio....)

Wat ik wel heb is:
Als ik radio heb geluisterd, en deze weer via 't bekende commando uit zet...
En m'n TT dan een instructie doorgeef, ik een ongetunede (en zeer luide) radioruis op m'n oren krijg ipv de instructies.

Via Sena werd mij gezegd dat dit een hardware probleem zou zijn.... maar geloof eerder dat het een firmware probleem zou zijn.
Durf even niet te zeggen of het de 1.7.2 firmware betreft (heb 'm al wat langer en niet recentelijk gecontroleerd).
Zal na m'n werk eens kijken ;)

edit: Dit is met de 1.7.1 firmware

Wat je iig zou kunnen doen is in de opties het de optie uitzetten waar ie de frequentie opnoemt, dat scheelt al behoorlijk :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan