Geen plek voor tweede spiegel, ideeën?

Paul Z

Die hard MF'er
5 apr 2015
560
0
Ede
Beste allen, ik ben bezig een GPZ 500 om te bouwen naar een naked bike. De originele spiegels zaten gemonteerd op de kuip.

Nu is er alleen links in de koppelingshendel een aansluitpunt voor een spiegel. Op de remhendel zit niks.

De motor heeft clip-ons, deze zijn dicht aan de uiteinde. Ik heb er in geboord, ik ben een behoorlijk eind gekomen maar er zit geen holte, ze lijken massief. Bar-end spiegels lijken dus geen optie. Voor van die kleine ronde spiegeltjes de je wel eens onder het stuur ziet heb ik geen ruimte, de clip-on zit sowieso vol dus ruimte voor een beugeltje zie ik niet.

Wat te doen? Wennen aan 1 spiegel? (volgens mij mag het, motor van voor '96) of heb ik een optie over het hoofd gezien?
 
Laatst bewerkt:
Nou zit ik eens te zoeken op een rempomp van 1 van bovengenoemde modellen, maar die hebben allemaal een enkele schijf voor, mijn GPZ een dubbele. Maakt dat niet uit? Heb je met twee klauwen niet meer displacement nodig dan met 1?
 
Google ff op spiegeladapter.
Komt in de plaats van de rempomp/koppelingspomp bevestiging :)
Heb ik zelf ook links en rechts. Perfect...

full
 
Laatst bewerkt:
Opties te over blijkt maar weer ;) . Ik ben gegaan voor de optie van Robberobbe. Die had ik wel gezien maar ik begreep niet goed waar ik hem moest monteren. Deze optie komt goed uit omdat ik, als ik kan kiezen, liever een paar flinke mickey-mouse spiegels heb met veel zicht dan bar-end spiegels. :] Thanks allen!
 
ik vind nogtans dat er geen betere speigels zijn voor zicht naar achteren dan bar-ends. ook al vind ik ze niet mooi, al jaren de enige die ik nog gebruik. vol zicht naar achteren zonder ellebogen :Y
 
Vind ik ook een mooie oplossing, Ik wist niet dat deze bestonden.
Opties te over blijkt maar weer ;) . Ik ben gegaan voor de optie van Robberobbe. Die had ik wel gezien maar ik begreep niet goed waar ik hem moest monteren. Deze optie komt goed uit omdat ik, als ik kan kiezen, liever een paar flinke mickey-mouse spiegels heb met veel zicht dan bar-end spiegels. :] Thanks allen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan