Zx7r loopt niet goed meer. 3 cilinders

Lonsdealer

Rookie
23 aug 2013
28
0
Ridderkerk
Hallo ik heb een probleem waar ik niks meer van begrijp. Ik heb nu sinds een half jaar weer mijn ouwe liefde een zx7r weer terug. Maar hij doet raar. Al vanaf dat ik hem had. Loopt soms op 4 en soms op 3 cilinders. Onder het rijden ook. Soms 40 km lang op 4 cilinders en de andere keer alleen nog maar op 3. Starten doet hij zonder choke maar gelijk op 3000 toeren waarna die binnen de 20 seconden onregelmatig tussen de 1400 a 1000 toeren gaat. Met uitschieters naar de 600. Als ik de verlichting aan zet gaat die ook lager toeren lopen. Heel raar verhaal misschien maar probeer het zo gedetailleerd uit te leggen. Snap iemand dit ?
 
veel problemen komen door de huidige benzine waar motoren te lang mee stilstaan.

het klinkt en is aannemelijk door wat je omschrijf dat de carburateurs gereinigd moeten worden.

het lager in toeren lopen hoeft niet op een electra probleem te wijzen.
als je een multimeter hebt, zet doe op je accu als je de motor start en als je de verlichting aanzet.

je zegt dat je je motor terug hebt, heeft hij lang stilgestaan ?
 
Motor heeft ongeveer een jaar stil gestaan. Maar de carburateurs waren ultrasoon gereinigd maar nu je het zegt. Elke keer slaat een bougie ook vet. Ik heb de bobines ook vernieuwd. Maar de accu niet. Zou het kunnen zijn dat de accu verslechterd is dat die eventueel een verminderde vonk zou kunnen geven ?
 
zoals boven beschreven kan je de accu meten.
een accu een jaar niks laten doen is vrijwel een garantie om hem stuk te laten gaan.

op bijv www.cmsnl.nl kan je jou precieze model motorfiets op zoeken en kijken waar je sproeiers in de carburateurs zitten.
dat loshalen en Goed reinigen zou afdoende kunnen zijn.
tap je tank ook volledig af en vul deze met nieuwe benzine.

bij veel motorfietsen is dit echt schering en inslag, zeker met carburateurs.
mede door de huidige benzine met ethanol die vocht aantrekt.
ook een (imitatie) tankdop kan al meer vocht doorlaten.

het is misschien iet leuk als je wilt rijden maar om dit uit te sluiten ben je toch echt een dag bezing met alles weer schoon en open te krijgen.

succes :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan