Op zoek naar snaarstrak asfalt in het buitenland!!

Laatst bewerkt:
Als je een beetje op tijd boekt ben je zo'n 300 euro kwijt voor 1 persoon en een motor. Dan heb je op de heen- en terugweg een (tweepersoons)hut.
 
Ziet er inderdaad zeer prettig uit, en rustig qua auto's. Mooie omgeving ook. Dit is zeker iets om stevig over na te gaan denken! :)

Wat kost zo'n overtocht (retour) eigenlijk voor persoon + motor?

Voor 't idee: Enkeltje Palermo-Genua is €210. Motor en een 6 pers.hut helemaal voor mezelf!
 
Corsica.

Heel veel wegen recent nieuw wegdek. In de goeie periode heel rustig en echt alleen maar bochten. Wel eens minutenlang geen verkeer gehad en zo goed als prive circuit.
 
Op 0:25, als die motorrijder geraakt werd zou ik het erg vinden voor de motorrijder, maar de autobestuurder zou ik niets verwijten. Als een bezetene op zijn bumper plakken, hem opjagen, en dan in een bocht inhalen? Dan zoek je het wel hoor ...


Dat is lekker motorrijden, beter dan die motorrijders die vaak nog niet de toegestane snelheid rijden...
 
Is het al gezegd, "blijf vooral weg uit België?"

Zo nee, zal ik het zeggen, "blijf vooral weg uit België."


... en eigenlijk weg uit heel Europa.

... en Amerika ... en Azië ... en Africa ...
Blijf vooral van de openbare weg af.

Het circuit is de enige geschikte plaats die voor je open blijft.

Aub, neem dit serieus op. Deze groepen motorrijders zorgen ervoor dat er dijken in NL, en mooie routes in de Belgische Ardennen afgesloten worden voor motorrijders.

Waar is dat dan??
 
Waar is dat dan??
Daar heb je dus het probleem ...
... jij bent zo gefocust op die paar barsten, scheurtjes en gaatjes dat je niet doorhad hoe mooi de routes daar wel zijn.

Een mooie route betekent niet dat het asfalt strak is he, maar dat het een mooie omgeving is, mooie uitzichten, leuke dingen te bezichtigen, leuke eet/drinkgelegenheden, niet te veel verkeerslichten, niet te veel verkeer ...



... o ja, en tankstations waar het een stukje goedkoper is dan in NL :+
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is lekker motorrijden, beter dan die motorrijders die vaak nog niet de toegestane snelheid rijden...
Op hun rijstijl op zich heb ik niet meteen iets tegen, maar wanneer er een andere weggebruiker voor je rijdt, of tegenmoet komt moet je daar rekening mee houden. Wat daar gebeurt is gewoon aso in hoge mate, en hoort enkel, en enkel en alleen op circuit thuis.
 
Daar heb je dus het probleem ...
... jij bent zo gefocust op die paar barsten, scheurtjes en gaatjes dat je niet doorhad hoe mooi de routes daar wel zijn.

Een mooie route betekent niet dat het asfalt strak is he, maar dat het een mooie omgeving is, mooie uitzichten, leuke dingen te bezichtigen, leuke eet/drinkgelegenheden, niet te veel verkeerslichten, niet te veel verkeer ...



... o ja, en tankstations waar het een stukje goedkoper is dan in NL :+

Nee, zonder gekheid, het enige stuk dat ik weet is van Comblain au pont naar Poulseur en dat heeft meer te maken met overstekende rotsblokken, daar houdt niemand zich aan. Soms heb je kleine stukken in de buurt van Visé waar wel eens een bord sauf riverains staat maar daar rij ik ook gewoon door...maar verder weet ik nergens een plek waar een rijverbod geldt...en ik rij in het seizoen wel twee keer per week kris kras door de Ardennen/Voerstreek...gaten en scheuren boeien me niks, die gladde teerflikken in de Eifel, die vind ik veel linker...Ardennen :t
 
Laatst bewerkt:
Nee, zonder gekheid, het enige stuk dat ik weet is van Comblain au pont naar Poulseur en dat heeft meer te maken met overstekende rotsblokken, daar houdt niemand zich aan. Soms heb je kleine stukken in de buurt van Visé waar wel eens een bord sauf riverains staat maar daar rij ik ook gewoon door...maar verder weet ik nergens een plek waar een rijverbod geldt...en ik rij in het seizoen wel twee keer per week kris kras door de Ardennen/Voerstreek...gaten en scheuren boeien me niks, die gladde teerflikken in de Eifel, die vind ik veel linker...Ardennen :t
Klopt, en ik geef eerlijk toe, ik durf er ook gewoon door te rijden hoor. Maar de alternatieve route is anders ook niet mis.

Over dat stuk bestaat een oud topic, ik ga er in de loop van wat vrije dagen nog is langs zien te rijden, weet alleen nog niet wanneer ...
 
Klopt, en ik geef eerlijk toe, ik durf er ook gewoon door te rijden hoor. Maar de alternatieve route is anders ook niet mis.

Over dat stuk bestaat een oud topic, ik ga er in de loop van wat vrije dagen nog is langs zien te rijden, weet alleen nog niet wanneer ...

Is nog steeds gesloten, behalve voor riverains, geeft ook niet wanneer die een blok op hun helm krijgen schijnbaar. Maar zelfs de borden zijn nieuw alleen zoals gezegd, niemand die er zich aan stoort, is dan ook een leuk terras daar op het plein in Comblain, je krijgt er zelfs als motorrijder vizier-reinigingsdoekjes. Je bedoelt de alternatieve route over Mont? Ook wel leuk ja, Over Sprimont vind ik bagger, teveel bebouwing...wel leuk in Sprimont is de carriere, bekende duikstek waar het eten beter is dan het duikwater _O- _O- _O-
 
Zoals TS het stelt zou ik zeggen niet ouwehoeren.......................

Snaarstrak asfalt heb je op de Nürburgring of Aragon of willekeurig een ander circuit!
Daar kan je lekker voor de max. en rijd je tussen andere snelheids-liefhebbers.
Als je onderuit gaat schiet je ook niet tussen de bomen, maar in de strobalen.

De openbare weg is vnl voor auto's, fietsers, wandelaars en oude oma's!


De nurbrugring zou ik dan niet als voorbeeld nemen. tenzij je de gp-strecke bedoelt natuurlijk. op de nordschleife is de uitloop maar beperkt.
 
Noord-oost Spanje, omgeving Blanes. Kustweg van Lloret naar St. Feliu de Guixols pakken. Door zowel Top Gear als vele andere sites vernoemd tot "One of world's most beautiful roads". Succes!

 
Terug
Bovenaan Onderaan