Pakking carterdeksel vervangen, hoe kan ik deze verwijderen?

IsaacR

Die hard MF'er
12 apr 2016
540
4
Ik had een lekje bij m'n linker carterdeksel. Vandaag is de Loctite 5910 aangekomen en wou ik deze gaan gebruiken. Toen ik aan één van die flapjes trok - wat volgens mij dik papier is - scheurde het gelijk eraf. Ik kan dus de pakking niet in z'n geheel eraf.

Zou ik gewoon met een mesje alles eraf halen :? ? Ik heb het al voor een stukje gedaan maar er komen dan wat krasjes. Kan dit kwaad?

Ook vraag ik me af of zo'n papieren pakking wel vervangen kan worden door de loctite.

Op de foto zie je links mijn oude carterdeksel wat ik dus overzet omdat ik die spoel niet eruit krijg (schroeven zijn dolgedraaid :X ), rechts die bij het blok hoort.

full


Bij dat kabeltje wat uit het blok loopt zit er zo'n plastic kapje wat 'm daar afsluit, werkt die loctite ook op plastic?
 
Laatst bewerkt:
ik had liever de ori papieren pakking gebruikt. De vloeibare pakking zal zijn werk ook wel doen hoor, maar vind t minder netjes.

wat betreft het afhalen van de andere pakking: kan je t beste een platte schroevendraaier voor pakken en voorzichtig de oude pakking mee afschrapen.
 
Er zijn van die speciale pakkingschrapertjes (hele brede platte schroevendraaiers zeg maar). Je kan met een gewoon mesje groeven in de randen snijden als je het niet voorzichtig aanpakt. Wellicht zijn die ruitenkrabbers (om bij verf van je ruit af te halen)/kookplaatschrapertjes ook wel een optie om de oude pakkingen te verwijderen. Zorg er wel voor dat je écht alle restjes verwijdert en er niets achter blijft.
 
Laatst bewerkt:
ik had liever de ori papieren pakking gebruikt. De vloeibare pakking zal zijn werk ook wel doen hoor, maar vind t minder netjes.
Ai... ik ga 'm wel gebruiken, moest ie nog lekken dan koop ik wel eentje van ebay.

wat betreft het afhalen van de andere pakking: kan je t beste een platte schroevendraaier voor pakken en voorzichtig de oude pakking mee afschrapen.

Er zijn van die speciale pakkingschrapertjes (hele brede platte schroevendraaiers zeg maar). Je kan met een gewoon mesje groeven in de randen snijden als je het niet voorzichtig aanpakt. Wellicht zijn die ruitenkrabbers (om bij verf van je ruit af te halen)/kookplaatschrapertjes ook wel een optie om de oude pakkingen te verwijderen. Zorg er wel voor dat je écht alle restjes verwijdert en er niets achter blijft.

Ik heb met een aardappelmesje geprobeerd en dan kan er af en toe ook wat aluminium vanaf komen.. niet goed dus :/ . Ik heb een paar brede schroevendraaiers van stanley.

Stomme vraag, maar daar hoort wel olie achter te zitten hé?
 
Wat betreft de dolgedraaide schroeven, gebruik voor een oudere Japanse motor jis schroevendraaiers. De Vessel impacta is dan een handige, daar kan je een tik met een hamer op geven, waardoor de schroeven los schrikken. Scheelt kapotte kopjes.
 
Wat betreft de dolgedraaide schroeven, gebruik voor een oudere Japanse motor jis schroevendraaiers. De Vessel impacta is dan een handige, daar kan je een tik met een hamer op geven, waardoor de schroeven los schrikken. Scheelt kapotte kopjes.

Ik heb al een jis schroevendraaier. Een impact driver staat op mijn wishlist, maar daar moet ik wat meer $ voor hebben voordat ik die koop.
 
Ik zou een nieuwe papieren pakking gebruiken.
Als je vloeibare pakking gebruikt klopt de speling niet meer tussen de deksels en kunnen er dingen gaan aanlopen.
 
De stator (spoel) in het middel ziet er ook wat aangebrand uit. Misschien nog wel bruikbaar, maar het zou me niet verbazen als de dynamo een verminderde opbrengst heeft. Misschien doormeten of alle fases evenveel spanning leveren.

Er hoort wel olie achter het deksel te zitten, anders hoefde er ook geen pakking tussen :)
 
996e3448de.JPG


Afgelopen zaterdag 2 € Motormarkt Hardenberg. :)
Stevig model. Werkt zowel aan de punt als aan beide zijkanten.
Minimaal risico van beschadiging op het pakking pasvlak.
 
De stator (spoel) in het middel ziet er ook wat aangebrand uit. Misschien nog wel bruikbaar, maar het zou me niet verbazen als de dynamo een verminderde opbrengst heeft. Misschien doormeten of alle fases evenveel spanning leveren.

Er hoort wel olie achter het deksel te zitten, anders hoefde er ook geen pakking tussen :)

Ach, weer iets B| , ik zal het wel controleren. Bedankt voor de tip. Als ie het niet goed zou doen, waaraan zou ik dat merken?

'k heb vanmorgen de papieren pakking gekocht bij de dealer. Ook heb ik het carter en de deksel geschuurd met nat schuurpapier 800. Ging prima. Zou ik nu loctite 5910 (enige die ik heb) op het carter doen, daarop de pakking en dan de deksel aandraaien met de momentsleutel?
 
geen loctice, puur de papieren pakking.

kapotte dynamo merk je aan een accu die niet wil laden.

en uiteraard netjes op moment aandraaien :Y succces TS
 
Ook heb ik het carter en de deksel geschuurd met nat schuurpapier 800. Ging prima.
Ah, ik het het niet gepost, maar mijn gedachte was wel overgekomen vanochtend. _O-
Zou ik nu loctite 5910 (enige die ik heb) op het carter doen, daarop de pakking en dan de deksel aandraaien met de momentsleutel?
Niet de loctite gebruiken zoals al gezegd.
het is later nog lastiger verwijderen bij eventuele calamiteiten, het kan in je blok komen als er wat los komt, en de pakking is ontworpen zoals hij is, daar moet niets meer bij. Gaat weer twaalf tot veertig :+ jaar mee. *O*
 
Laatst bewerkt:
Ah, ik het het niet gepost, maar mijn gedachte was wel overgekomen vanochtend. _O-

Tomhornet had het gezegd :+ , anders had ik het nooit gedaan ;).

]
Niet de loctite gebruiken zoals al gezegd.
het is later nog lastiger verwijderen bij eventuele calamiteiten, het kan in je blok komen als er wat los komt, en de pakking is ontworpen zoals hij is, daar moet niets meer bij. Gaat weer twintig, dertig jaar mee. *O*

Okie :W , we gaan het dan maar eens proberen. Wel eerst nog effe de rotzooi (pakkingresten) uit het deksel spuiten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan