Aantal kw komt niet overeen kenteken/motor

Linda1983

Rookie
18 dec 2016
16
0
Goede avond!

Ik ben voor mijn eerste motor wezen kijken naar een ducati monster 696.
Alles goed en wel. Motor ziet er goed uit, echter staat deze op het kenteken als 25 kw.
De 1e eigenaresse heeft deze waarschijnlijk ooit terug laten keuren naar 25 kw, echter rijdt de motor nu weer vol vermogen. Volgens de huidige verkoper is dit niet per se nodig om te doen maar mij zit het niet zo lekker. Want wat als ik straks een ongeluk krijg en de politie/verzekering constateerd dat het aantal kw op het kenteken niet overeenkomt met de huidige aantal kw van de motor. Ik lees dat herkeuren rdw ongeveer €650,- kost?
Voor mijn rijbewijs maakt het niet uit ik mag gewoon rijden op een zware motor.
 
Kijk het van de positieve kant, de verkoper zegt dat het omkeuren 650 kost, daarom ding jij nu 1000 euro af omdat jij er ook nog werk aan gaat hebben. Met aanhanger motor naar het RDW, dag vrij nemen. etc etc.

Dat jij het vervolgens voor een paar tientjes voor elkaar kan krijgen hoef je de verkoper dan niet te vertellen.

db
 
Weinig om je druk over te maken. Bij de verzekering kan je dit gewoon melden en desnoods even met de RDW contact opnemen over het terugzetten van het originele vermogen op het kenteken. Op het moment rij ik ook op een geknepen fiets met uidraai. De verzekering weet dit en heeft hier geen bezwaar tegen.
 
Ik weet niet of het al gezegd is,
Maar ik vermoed dat de man van de rdw bedoelt met allereerste kenteken,
Dat de eerste uitgifte in Neferland is geweest.
Dat het dus geen importfiets is.

Even kenteken checken en je weet het, staat nl vermeld.
 
Goed, ik ben eruit.
Mijn verzekering verzekerd hem absoluut niet wanneer het niet ivereenkomt. Volgens politie mag het niet. Er zijn 2 opties
- opnieuw laten keuren bij rdw lelystad. Kosten €650,-
- laten schouwen bij een officiele dealer (ducati) die vult een verklaring in naar het rdw. Kosten schouwen ongeveer €15,-. Formulier rdw €49,50.
 
Terug
Bovenaan Onderaan