TomTom Rider 40, 400, 410 ( deel 4 )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Moi ben, ook een beetje bezig geweest met de nieuwe 410
nou keek ik op de kaart staat niet de hele wereld.
Maar alleen europa er op dan maar even terug naar waypoint
leek en even kijken hoe dat zit.
gr johan
 
Je hebt een licentie voor de hele wereld maar alleen de kaarten van heel Europa staan er op (ruimtebesparing).
Via TomTom Connect kan je gewoon extra of andere kaarten installeren.
Er is niets mis met je gekochte Rider
 
Moi athome, bedankt voor de info hoef ik alleen maar terug
voor de headset, jabra 30-30 kan geen verbinding krijgen met de tom tom heb al een beetje gezocht sena SMH5 dan maar kopen.
gr johan
 
Laatst bewerkt:
Da's een mooie spiegel geworden, in de tunnel kon je het scherm tenminste goed zien. Verder valt op dat het draaien nog steeds erg traag gaat. Niet van de TomTom zelf, maar wèl van het beeld als de TomTom eenmaal gedraaid is.

Blijf het knap vinden dat ze van een work around (de instelling voor de handschoen) een verkoopargument maken. Het is tenslotte een uitermate zwak punt van de Rider 4XX serie dat het überhaupt nodig is. Ben dan ook benieuwd of dit scherm in de regen, zeker in herfst of winter, helemaal een eigen leven gaat leiden. Kom je alleen pas achter als het zo ver is.

Eens, ik zou ook graag zien dat het spiegelscherm verdwijnt en het aanraken steviger moet.
Net als bij garmin zeg maar.
Te vaak gebeurt het dat je het scherm wel aanraakt maar dat je vinger glijdt en de TT dan niks doet.
 
Moi ben, ook een beetje bezig geweest met de nieuwe 410
nou keek ik op de kaart staat niet de hele wereld.
Maar alleen europa er op

zie ook Ik heb een Rider 410 maar er staan alleen kaarten van Europa in! Is het wel een 410? — MrGPS

Te vaak gebeurt het dat je het scherm wel aanraakt maar dat je vinger glijdt en de TT dan niks doet.

Het is het verschil tussen een resitief en capacitief scherm. Persoonlijk bedien ik het scherm voor 95% zonder handschoen en vind ik daarbij capacitief (=Rider) veel prettiger werken. Bij de dikke, droge winterhandschoen de tip: geef er even een lik over. Zie ook Problemen met handschoenbediening van de Rider? De gouden tip... — MrGPS
 
Ik heb veel plezier van de screenprotector die in de TT Essential Kit zit. Een mooi mat scherm en een prima aanraakgevoeligheid. En je scherm blijft mooi krasvrij!
 
@waypoint mooi filmpje geworden.

Gezien me korting geldig was tot en met vandaag en de 450 voor mij denk ik geen grote extra zou hebben ten opzicht van de 410. Heb ik gisteren toch de 410 premium gekocht voor €313.
Als alles goed gaat heb ik hem morgen middag in mijn bezit. Misschien morgen dan maar gelijk is spelen.
Dat is een mooie aanbieding en verstandige keuze van je.
Daar ga je veel plezier aan beleven.

De nieuwe Riders 4xx hebben een stuk meer mogelijkheden dan de oude Riders. De oude Rider bediening was veel intuïtiever maar met een stuk minder functies.
Wil je je 4xx mogelijkheden goed leren kennen dan is dat wel een kwestie van veel meelezen hier en/of in de TT Rider online manual, en verder wat spelen met/in het Rider menu.
En natuurlijk de instructie filmpjes van Hans op MrGPS.nl

Wat betreft het goed werken van het automatisch draaien van het scherm zijn de meningen erg verdeeld over. Dat geldt ook voor de handschoen bediening. (De menu "knopjes/keuzes" zijn ook nog eens te klein)
Persoonlijk vind ik beiden matig, zeg maar een 4 als punt.
Overigens kun je de scherm rotatie uit schakelen in de instellingen. Dan blijft hij continu op portret- of Landscape staan.
 
Laatst bewerkt:
Zit er standaard (af-fabriek) nou al een soort spiegel folie op de Rider ?
(Net zoals bij Mr.M het geval bleek met zijn Prolech MT5001)
 
Vandaag hebben wat WayPoint collega's voor het eerst met de nieuwe Rider 450 kunnen rijden.
Hier een filmpje van de eerste indruk.
De motorvriendelijke POI's is een optie die ik wel als meerwaarde zie.

Het is afwachten of je deze POI's ook zelf kan indelen en aanvullen (ook met andere POI categorieën) en of deze functie met een van de Firmware updates ook in de 40/400/410 beschikbaar komen. Zou wel een grote verbetering zijn.
 
Laatst bewerkt:
Is het met de mydrive app op de telefoon ook mogelijk om gpx routes te versturen naar de tomtom? Want het menu als in het pc programma ontbreekt, dus waarschijnlijk niet?
 
Niet met de app, wel als je mydrive opent in de browser. Maar erg makkelijk is dat niet, bovendien heb ik de indruk dat het browser afhankelijk is; met chrome lukt het me niet, met firefox wel.

De menu's zijn echter gericht op gebruik in een groter scherm. Daarom beter eea op de tablet te doen ipv op de telefoon.
 
Edit: Ben wat te lang met mijn antwoord bezig geweest, Hans is me voor. ;)


Wat voor telefoon? Android, Apple of een Windows Phone heb je en hoe wil je de gpx route versturen naar je TomTom? Als je dat via de TomTom Mydrive wilt doen dan is er wel een optie. Via USB vanaf je telefoon rechtstreeks naar de TomTom ken ik in ieder geval geen mogelijkheid.

Zelf heb ik een Windows Phone en ken de MyRoute app's van Apple en Android dan ook niet.

Voor Win Phone is er geen app dus ik gebruik gewoon de mobile browser versie van MyRouteApp.

In plaats van de App zou je ook eens kunnen proberen om de via die mobile browser versie van MyRoueApp je route te versturen naar de TomTom Mydrive. Je hebt dan dezelfde opties om de route te versturen als in de desktop versie. Kijk bij Opties - Opslaan als onderaan.





full
 
Laatst bewerkt:
Niet met de app, wel als je mydrive opent in de browser. Maar erg makkelijk is dat niet, bovendien heb ik de indruk dat het browser afhankelijk is; met chrome lukt het me niet, met firefox wel.

De menu's zijn echter gericht op gebruik in een groter scherm. Daarom beter eea op de tablet te doen ipv op de telefoon.

Hans, bedoel jij dan ook versturen naar de TomTom Mydrive?
 
Heb nog even getest met een gpx-track via de mail; die kun je in een handomdraai in mydrive uploaden (en staat vervolgens automatisch in je toestel) - ook in chrome.

Let wel: niet met de mydrive app, wel met de website in de browser.
 
Heb nog even getest met een gpx-track via de mail; die kun je in een handomdraai in mydrive uploaden (en staat vervolgens automatisch in je toestel) - ook in chrome.

Let wel: niet met de mydrive app, wel met de website in de browser.

Dit is precies wat ik bedoelde, en ik had het al geprobeerd met de app zonder succes. Nu weet ik dus dat met met de chrome wel moet lukken!
 
Dit is precies wat ik bedoelde, en ik had het al geprobeerd met de app zonder succes. Nu weet ik dus dat met met de chrome wel moet lukken!
Hans zegt juist dat het hem met Chrome ook niet lukt: (je bedoelt waarschijnlijk dat het met de browser wel moet lukken)
Niet met de app, wel als je mydrive opent in de browser. Maar erg makkelijk is dat niet, bovendien heb ik de indruk dat het browser afhankelijk is; met chrome lukt het me niet, met firefox wel.
 
Kop d'r bij Herveld ;)
Heb nog even getest met een gpx-track via de mail; die kun je in een handomdraai in mydrive uploaden (en staat vervolgens automatisch in je toestel) - ook in chrome.

Let wel: niet met de mydrive app, wel met de website in de browser.
 
Als je een Android toestel hebt kan je de gpx gewoon uploaden op de mydrive website.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan