TomTom Rider 40, 400, 410 ( deel 4 )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is normaal voor een route uit MRA. In de gpx staat zowel een route als een track. De route is nutteloos en overbodig: gebruik de track. Als je met mydrive werkt heb je alleen een track.

Qua laden: als dat via de usb kabel gaat hoor ik dat wel vaker. Kwestie van afbreken; vervolgens blijkt de route toch ok. Advies: laad via de cloud is makkelijker, sneller en probleemloos.

bedankt Hans, alles via de cloud
 
Hoe doe je het met je vizier??

Wellicht een tip: leg er even een half uurtje een natte doek over; daarna gaan de beestjes er makkelijker af. Is overigens voor het aller aller eerst dat ik deze vraag tegenkom ;)

eens moet de eerste keer zijn :+

ik vroeg het even voor de zekerheid, zou er niks voor voelen dat ie straks naar zijn grootje is omdat ik 'm fanatiek in een bak met water mik.
 
Laatst bewerkt:
zou er niks voor voelen dat ie straks naar zijn grootje is omdat ik 'm fanatiek in een bak met water mik.

Het toestel is ipx7 waterdicht. Betekent dat het getest is een half uur lang, een meter onder water..

Water is dus sowieso geen probleem. Ik zou wel een beetje oppassen met speciale anti-insectenspray; zeker bij het scherm.
 
Het toestel is ipx7 waterdicht. Betekent dat het getest is een half uur lang, een meter onder water..

Water is dus sowieso geen probleem. Ik zou wel een beetje oppassen met speciale anti-insectenspray; zeker bij het scherm.

dreft een idee?
 
Nergens voor nodig. Ik pak meestal een keukenrolvel, namaken op het scherm leggen en 5 min later afvegen -> schoon
 
Ah, ik had je bericht niet goed gelezen; snorry!Geheel mee eens. De mapshare updates vind ik niet belangrijk en enkele malen per jaar aan de pc koppelen voor een kaartupdate geen probleem.

De SIM daarentegen is wel héél erg makkelijk. Wel levert dat bij de automodellen een meerprijs van 100 euro, en da's eigenlijk idioot duur. Maar als ik moest kiezen tussen WIFI en SIM werd het beslist SIM.

Maarrr... het is allemaal theoretisch; geen van beiden zullen met een firmwareupdate toe te voegen zijn.
Ach, en eigenlijk mogen we al best tevreden zijn met de huidige apparatuur. Vergeleken met de oudere Riders zijn we er al veel op vooruit gegaan (vind ik). En natuurlijk, er zullen altijd wensen over blijven.
Maar ja, een mensch wilt steeds meer/beter....
 
Nadat ik de tomtom aan de pc heb gehad voor een update krijg ik de bleutooth niet meer uitgezet.
Weet iemand hoe dit moet?

Verder is er ook wat speling gekomen op de beugel waar de tomtom in klikt. Is dat op te lossen met de 2 micro torx schroefjes aan weerszijde?
 
Is het niet mogelijk om hem alleen als track te downloaden? Ik vind het een nadeel als ik hem deel dat er dan altijd mensen zijn die het route bestand gaan gebruiken met alle gevolgen van dien.
Met een editor kun je hem er wel uit slopen. Even vergelijken met een ander bestand wat je er precies moet uithalen. Het is niet echt ingewikkeld.
 
er zijn een aantal beestjes stukgeslagen op mijn rider. hoe kan ik de TT het beste schoonmaken?

Ik gebruik het geluid toch niet en heb over de luidsprekers een stevig stuk plakband geplakt en dat heeft me al een aantal keer een vervelend klusje bespaard. Het geluid is overigens nog prima te verstaan mocht dat een keer nodig zijn.
 
En natuurlijk, er zullen altijd wensen over blijven.
Maar ja, een mensch wilt steeds meer/beter....
Er zijn nog genoeg mensen die problemen hebben met Bluetooth e.d.
De 4xx is een mooi toestel met een leuke spannende route functie.
Maar het toestel de hemel in prijzen doe ik niet.
Daarvoor werken er nog te veel zaken niet zoals ik het graag zou zien.
(Zie ook de vele wensen lijstjes op internet)
 
Heeft de Rider ook een "Dashboard" functie, waarop je niet de kaart of route ziet, maar waar je kunt zien wat je snelheid is, ritduur, huidige tijd, ETA etc? Kan iemand daar een screenshot van maken?
 
Er was een paar pagina's terug melding dat de nieuwe firmware mogelijk het oude probleem met omdraaien in een route terug had gebracht (ff stoppen en omdraaien om een achterblijver op te halen veroorzaakte stress in de routering). Maar daar lees ik ondertussen verder geen berichten meer over. Is het nu "veilig" om de nieuwe firmware erop te zetten? (Ik weet dat de rotonde tekst iets gewijzigd is.)

Beetje late reactie maar had ik in eerste instantie gemeld, is echter is niet juist. Was fout van mijzelf, het toestel werkt prima met de nieuwe firmware.
 
Het zit er wel in alleen niet in een soortgelijk dashboard.
Als je op ritstatistieken drukt krijg je net zo iets.
 
Laatst bewerkt:
Heeft de nieuwe firmware een ander zoomnivo? Of zijn de instellingen veranderd? Ik heb niet hetzelfde gevoel als voorheen.
 
Laatst bewerkt:
Heeft de nieuwe firmware een ander zoomnivo?

Niet dat ik weet.

Ik heb omtrent de rotondeaanduiding wel even gesimuleerd gereden met twee toestellen met verschillende FW naast elkaar maar daarbij is me geen verschil opgevallen (maar heb er ook niet concreet op gelet). Kan ook een instelling zijn (afstand tot afslag/wegtype).
 
Wat ik me afvraag is hoe de Rider 450 in regen reageert. Op het discussieforum van Tomtom zie je de wildste filmpjes voorbij komen waar de Rider een compleet eigen leven gaat lijden als daar wat druppels op komen.
Tijdens de 400 introductie van MrGPS in Zuid Spanje, die volgens het filmpje compleet was geregend, had hij daar geen last van.
Dus, incidenteel? Ik ben benieuwd hoe de 450 met zijn gevoeliger scherm daarop reageert.
(En nee, ik heb zelf er nog niet mee in de regen gereden....)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan