TomTom Rider 40, 400, 410 ( deel 4 )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben benieuwd hoe de 450 met zijn gevoeliger scherm daarop reageert.
(En nee, ik heb zelf er nog niet mee in de regen gereden....)

Hoe veel last je daar van hebt lijkt van persoon tot persoon te verschillen. Ligt natuurlijk ook heel erg aan de motor en hoe het toestel gemonteerd zit (hoek waarin het toestel staat etc.).

Een beschermings/anti-reflectie folie kan dit wel wat verminderen overigens.

Als je de 450 in de extra gevoelige stand zet, dan zal die daar vast nog meer last van hebben.
 
Vandaag de Aventree Mini Bluetooth headset ontvangen, en je mag het één keer raden... het werkt niet. Staat nochtans geadventeerd op Amazon.de als je zoekt op TomTom Rider 400, eerste headset die je tegen komt als je kijkt naar wat andere kopers gekocht hebben. Niet dus... pft... Iemand wel een idee welke oortjes er wel werken met de TomTom Rider 4xx? Ik heb een TT Rider 450 weliswaar maar mag toch niks uitmaken.
 
Niets aan toe te voegen. Er zijn maar weinig capacitieve schermen die geen last van water hebben.
Globaal gezegd. Hoe vlakker de Rider ligt, hoe meer problemen met water.

Mijn Rider 400 heeft een reflectie folie en deze hangt behoorlijk verticaal boven de tellers. Na het afgelopen weekend zat het scherm vol met opgedroogde druppels. Er zit dus zeker water op het scherm gekomen maar 0,0 problemen gehad dat dit rare effecten geeft tijdens gebruik.
 
Iemand wel een idee welke oortjes er wel werken met de TomTom Rider 4xx?

Ik heb een Sena SMH 5 FM en een TT450, ene moment is het geluid zeer goed en helder, de andere moment is het krakerig en bijna niet te verstaan, dit euvel gebeurt tijdens de hele route.

Vandaag was ik bij Waypoint en ik vroeg of het bekend was dat TomTom een bluetooth probleem heeft, ze ontkennen het, dit euvel is bij hun helemaal niet bekend!!

Ongelofelijk he!! ik zei het gebeurt bij mij wel, ik kreeg het gevoel dat ze mij nog niet eens willen geloven, ze staan er nog niet eens open voor een gesprek/discussie, komen niet met waarschijnlijke opties, geen tips & trucs.

Ja, ik denk ja je hebt mijn geld graag in jullie kassa, maar daarna basta!! En dit zijn de experts op navigatie gebied.........pffffffffffffff
Misschien heb ik gewoon pech, maar ik had toch ietjes meer van Waypoint verwacht, ben toch een beetje teleurgesteld in de klantenservice bij Waypoint, voor mij is dat 0,0
 
Correct, het is een TT issue waar ze maar niet uitkomen, omdat het slecht reproduceerbaar is. Soms wel, soms niet. UK support forum staat er ook vol van.
 
Dus Sena best ook schrappen in mijn lijstje... Schiet niet zoveel meer over... Voorlopig zonder TT geluid in de helm, lukt ook :-)
 
Hebben alle TomTom 4XX "hetzelfde" bluetooth?

Net gegoogled dat de Sena SMH 5FM heeft bluetooth 3.0.

Kan niet vinden wat voor bluetooth TomTom heeft, maar je zou wel denken dat ze horen compatibel te zijn, toch.
 
Tijdens de 400 introductie van MrGPS in Zuid Spanje, die volgens het filmpje compleet was geregend, had hij daar geen last van.

En neem van me aan: ik ben nog nooit zo nat geregend. Heb de laatste rit vrijwel continu naar het scherm gekeken, maar dan vooral naar 'hoe lang duurt deze ellende nog'. En geen krimp gezien.

Wil niet zeggen dat het nooit kan voorkomen. Maar hoek van het toestel zal zeker van invloed zijn.

Die filmpjes zijn niet echt relevant in deze: als je tijdens het rijden druppels horizontaal op je scherm ziet landen rij je heel hard, en bovendien slingerend, achteruit.

Wat niet wegneemt dat het een capacitief scherm is en dús gevoelig voor geleiding die wel degelijk ook door water kan ontstaan.

Persoonlijk rij ik zelden in de regen. Doe je dat wel: zorg dan dat je scherm enigszins verticaal staat en het zal prima gaan. Folie zal ook een beetje helpen maar, als bekend, daar ben ik geen fan van.

Vandaag was ik bij Waypoint en ik vroeg of het bekend was dat TomTom een bluetooth probleem heeft, ze ontkennen het, dit euvel is bij hun helemaal niet bekend!!

Niet iedereen bij Waypoint is even ervaren denk ik. Maar dat er sprake is van een bluetooth probleem is al bijna een jaar bekend. Wordt ook wel de 'hoarse voice' bug genoemd.

Het komt voor, maar ook weer niet heel vaak. Ik krijg er rechtstreeks zelden vragen over (en dat zegt echt wel wat). Lijkt zich vooral voor te doen bij Sena. Meer bij Iphone dan android. En in alle (?) gevallen in combinatie met bluetooth tethering.
Die laatste constatering leidt tot het advies die data verbinding wellicht even uit te schakelen.

Maar het kernprobleem zal allicht door TT opgelost moeten worden.
 
Net op de UK site gelezen over bluetooth tethering uitzetten, dan heb je GEEN muziek, ook GEEN telefoon en ook GEEN TomTom services. Dus lijkt mij geen goeie oplossing om Tethering uit te zetten, toch.
 
We have to turn off Bluetooth on our phones (or not pair with the TTR400). This will mean that

1. We can not stream music from the phone via the Satnav - which doesn't work anyway.
2. We can not make / receive telephone calls via the Satnav - only 50% functionality anyway.
3. We can not receive traffic updates - only useful if you are on a planned route.

But in return we will have clean audio directions from the Satnav... Nothing to loose really.
 
Niet iedereen bij Waypoint is even ervaren denk ik. Maar dat er sprake is van een bluetooth probleem is al bijna een jaar bekend. Wordt ook wel de 'hoarse voice' bug genoemd.

Het komt voor, maar ook weer niet heel vaak. Ik krijg er rechtstreeks zelden vragen over (en dat zegt echt wel wat). Lijkt zich vooral voor te doen bij Sena. Meer bij Iphone dan android. En in alle (?) gevallen in combinatie met bluetooth tethering.
Die laatste constatering leidt tot het advies die data verbinding wellicht even uit te schakelen.


Maar het kernprobleem zal allicht door TT opgelost moeten worden.

Vreemd Hans, op de UK site van TomTom zijn er alleen over deze topic 10 paginas, 243 vragen en 8,688 keer bekeken!!
 
Vreemd Hans, op de UK site van TomTom zijn er alleen over deze topic 10 paginas, 243 vragen en 8,688 keer bekeken!!

Yep. maar zoals wel vaker bij fora: er is veel herhaling. Ga maar eens turven hoeveel verschillende mensen dit probleem melden, dat maakt het beeld toch een beetje anders.
En dat komt overeen met het aantal reacties dat ik hierover zelf krijg. Ik meen dat ik er twee gehad heb, waarvan één van beiden het kon oplossen met een reset van danwel headset danwel rider (niet zeker).

Wat niet wil zeggen dat er geen werk aan de winkel is.
 
Dus Sena best ook schrappen in mijn lijstje... Schiet niet zoveel meer over... Voorlopig zonder TT geluid in de helm, lukt ook :-)
Je zocht toch een oortje ?

Heb zelf ook een Sena SMH5 (zonder FM) headset en werkt zonder problemen. Ding is vier jaar oud en nog de originele Firmware erin (nooit geupdate omdat hij goed werkt)
Wel merk ik dat de Sena op mijn Zumo aangesloten een iets voller geluid geeft.
De 400 komt het ietsje blikkeriger over met een neiging naar een kraakje of rammeltje als je hem (de combi 400 en headset) harder zet. Maar is goed te doen.
Het uitgangs"vermogen" (audio volume niveau) zou iets harder mogen zijn van de 4xx.
 
Laatst bewerkt:
Niet dat ik weet.

Ik heb omtrent de rotondeaanduiding wel even gesimuleerd gereden met twee toestellen met verschillende FW naast elkaar maar daarbij is me geen verschil opgevallen (maar heb er ook niet concreet op gelet). Kan ook een instelling zijn (afstand tot afslag/wegtype).

Daar dacht ik eerst ook aan. Omdat je ook de stemmen opnieuw moest instellen. Maar aan het ingestelde zoomnivo was niets veranderd.

Iets anders dat me opviel was dat ik een route actief had waar ik middenin ergens wilde starten. Dus had ik aangegeven naar de route te willen rijden en toen dat klaar was heb ik de tt uitgezet. De volgende dag was er echter een route naar het begin van de route aangegeven. Geen probleem maar dan toch liever alleen de route en niet de route naar de route onthouden.
 
Laatst bewerkt:
Je zocht toch een oortje ?
Inderdaad, momenteel enkel nood aan oortjes, maar uiteraard ook aan het meelezen over een communicatiesysteem zoals Cardo, Sena...

Geen zin om nog veel te experimenteren met oortjes, degenen die ik nu heb (4 stuks) werken niet, en absoluut geen zin om nog meer te gaan investeren... daarom de vraag welke werken wel, maar tot heden nog niet veel antwoord op gekregen, dat ik onmiddellijk de juiste kan aanschaffen.
 
Laatst bewerkt:
Krakerige meldingen via bluetooth.

Ik had er ook af en toe last van met mijn TTR400 en Sena SMH5. Maar sinds de firmware v16.601 op 7 februari 2017 en onlangs v17.1 heb ik het niet meer meegemaakt. En ik heb best veel gereden. Ook echt hele dagtochten.

Ik beweer niet dat het probleem is opgelost, maar ik vind het wel fijn dat ik er geen last meer van schijn te hebben!?
 
Laatst bewerkt:
Kijk, ik weet dat het voor vele een vervelende euvel is. Maar wij hebben betaald voor een degelijke product dat eigenlijk niet voor de volle 100% degelijk genoeg is.
Op het britse forum zeggen ze dat TomTom wist van deze "bluetooth" probleem meer als een JAAR geleden en tot nu toe is er geen update geweest.
Het maakt niet uit of je Bluetooth Tethering gebruikt of niet, wij hebben recht op een goed werkende product.
Het is in principe een fabrieks mankement dat MOET opgelost zijn, in Engeland maken ze gebruik van hun 2 jarige garantie rechten en wordt de TomTom`s teruggebracht.
Ik wil toch de TomTom 450 een goeie kans geven MAAR als ik geen goed werkende bluetooth heeft dan maak ik ook gebruik van mijn garantie termijn en ruil de TomTom om voor een Garmin.
Nogmaals TomTom laat niets van zich horen, ze zijn wel op de hoogte van deze probleem, op het britse forum is er sprake van een "quick fix" maar meer dan dat weten ze ook niet, misschien een zoetmaketje van TomTom.
En, van wat ik gelezen hebt is het niet ALLEEN de Sena`s maar diverse bluetooth headsets, trouwens moet niet uitmaken wat voor merk je hebt, het hoort te werken!!!!
 
Je hebt volkomen gelijk dat het gewoon zou moeten werken.

Echter in het algemeen kan je zeggen dat Bluetooth gewoon vragen om problemen is. Dat is niet TomTom specifiek

De reden dat ik dus vroeg of je tethering gebruikt, is dat het blijkt dat het probleem voornamelijk afspeelt wanneer de tethering actief is. Daarmee praat ik het niet goed maar het maakt wel duidelijk of je ook bij de problemen gevallen hoort (wie niet eigenlijk)

Het is veel ellendiger als je de tethering helemaal niet meer aan de gang kan krijgen. Ik gebruik een Galaxy S6 en kan daar de tethering niet of nauwelijks meer mee aan de gang krijgen. Met een Iphone 5S gaat het probleemloos maar ja daar heb ik dan weer wat meer last van krakende aanwijzingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan