TomTom Rider 40, 400, 410 ( deel 4 )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Top! Dank.
Ik wacht met spanning de nieuwe firmware weer af. Hopelijk snel, want dit is echt niet fijn zo.
Vanochtend de firmware geupdate. Tijdens het testritje ergerde ik mij wild aan de instructies op de rotondes. Spijt dat ik hem heb geupdate. Als ik het wist...

Over een paar uur maar vertrekken naar Tsjechië. Bedankt TomTom...
 
Vanochtend de firmware geupdate. Tijdens het testritje ergerde ik mij wild aan de instructies op de rotondes. Spijt dat ik hem heb geupdate. Als ik het wist...

Over een paar uur maar vertrekken naar Tsjechië. Bedankt TomTom...

Kalmte is uw redding!
Als er niet meer is in het 'leven' dan een wat rare intstructie van een navigatieapparaat om je aan te storen, dan mag je je handjes dichtknijpen!!
 
Nog even over de rotonde-teksten na de nieuwe update.
(voorheen: ga op de rontonde links, derde afslag. Of ga op de rotonde rechts, eerste afslag)
(nu: ga de rotonde rond, derde afslag. Of ga de rotonde rond, eerste afslag)

Ik vind de nieuwe tekst veel minder informatief, en dus minder veilig dan de oude versie.
Met de huidige tekst moet ik bij iedere rotonde afslagen tellen, of op het scherm kijken.
In de oude versie wist je aan de gesproken melding al of je rechtdoor, links, of rechts moest. Een enkele uitzondering daargelaten.

Die uitzonderingen zij er nu dus niet meer. Dat is dus een verbetering.
Ik heb totaal geen problemen met de verandering ik vind het eerder een (kleine) verbetering. Als ik ergens niet bekend en het is een afwijkende rotonde, vind ik het juist prettig om te weten welke afslag ik hebben moeten

In oude situatie ging de software er van uit dat er maar 3 mogelijkheden waren, Rechtsaf, rechtdoor, en linksaf. Terwijl er bij andere situaties, zeker visueel, een vagere aanwijzing gegeven werd.

Ik heb in de oude situaties meerdere malen meegemaakt dat er visueel melding werd gemaakt van rechtdoor op de rotonde terwijl het juist links af was omdat dit een rotonde was met maar 3 aansluitingen. Ook de audio aanwijzingen hadden in dit soort situaties de neiging om "verkeerde" info te geven.

Het heeft allemaal te maken hoe de info interpeteert.

Kortom. Van mij mag de nieuwe situatie blijven.
 
De kogel is door de kerk: van m'n vakantiegeld een rider 450 besteld :)

Ik zie dat de dealer m'n huidige rider heeft aangesloten onder het zadel aan het circuitje van het achterlicht. Dit is gebeurd met 2 van onderstaande stekkers:

Hi-Q Japan stekker 20er Set waterdicht

Hier heb je zeker weer een speciale tang voor nodig als ik de boel zelf wil aansluiten?
 
Vanochtend de firmware geupdate. Tijdens het testritje ergerde ik mij wild aan de instructies op de rotondes. Spijt dat ik hem heb geupdate. Als ik het wist...

Over een paar uur maar vertrekken naar Tsjechië. Bedankt TomTom...

Als rotondes het enigste probleem is?
Ik denk dat jij voornamelijk rijd op gesproken instructies. Ik vind dat altijd zwaar irritant daarom rijd ik puur op zicht, ook in de auto.
En dan heb je dit probleem niet.

Ik vind aanwijzingen juist superirritant en dan voornamelijk als de verschillende afslagen dicht bij elkaar liggen.
Het is ok een kwestie van wennen, als je fixeert op een ergenisje dan word het een 1 grote ergenis.
 
Laatst bewerkt:
Die uitzonderingen zij er nu dus niet meer. Dat is dus een verbetering.
Ik heb totaal geen problemen met de verandering ik vind het eerder een (kleine) verbetering. Als ik ergens niet bekend en het is een afwijkende rotonde, vind ik het juist prettig om te weten welke afslag ik hebben moeten
Het afslagnummer werd in de 'oude' (16.x) versie ook gewoon weergegeven hoor: 'ga links op de rotonde, tweede afslag'.

In oude situatie ging de software er van uit dat er maar 3 mogelijkheden waren, Rechtsaf, rechtdoor, en linksaf.
Welke mogelijkheden zijn er nog meer dan, behalve verticaal als je met de helicopter bent?

Ik heb in de oude situaties meerdere malen meegemaakt dat er visueel melding werd gemaakt van rechtdoor op de rotonde terwijl het juist links af was omdat dit een rotonde was met maar 3 aansluitingen. Ook de audio aanwijzingen hadden in dit soort situaties de neiging om "verkeerde" info te geven.
Ik weet niet welke TT je gebruikt, maar dat er visueel 'rechtdoor' werd aangegeven terwijl daar helemaal geen weg liep, kan ik me nauwelijks voorstellen.
Tenzij de rotonde zo nieuw is dat 'ie nog niet in een kaartupdate was verwerkt, maar dan heb je ook geen rotondesymbool op je scherm gezien en geen rotonde-instructie gehoord.

Kortom. Van mij mag de nieuwe situatie blijven.
De nieuwe instructies geven alleen maar minder info, het afslagnummer werd altijd al vermeld. Ik begrijp niet zo goed wat er de meerwaarde van is om links/rechts/rechtdoor informatie weg te laten, of hoe dat tot meer duidelijkheid leidt.
 
Puur op gesproken aanwijzingen kan inderdaad misleidend zijn. Echter door gebruik verwacht je een bepaalde manier van werken door de Rider. Daar anticipeer je tijdens het rijden op. Die is bij rotondes nu wat aangepast wat dus onderweg voor onplezierige situaties kan zorgen.

Ik rij ook visueel met de audio als trigger. Ik denk dat ik daarom dat probleem met de rotondes ook niet zo zie.
 
Dat is prima, maar kom dan niet met broodje aap verhalen over niet bestaande afslagen en nieuwe aanwijzingen.
Het afslagnummer heeft er altijd al in gezeten.
Het enige dat gewijzigd is, is dat de zinvolle info op basis waarvan je kan voorsorteren, is vervangen door de zinloze c.q. onjuiste melding dat je een rotonde rond moet gaan.
 
Vanochtend de firmware geupdate. Tijdens het testritje ergerde ik mij wild aan de instructies op de rotondes. Spijt dat ik hem heb geupdate. Als ik het wist...

Over een paar uur maar vertrekken naar Tsjechië. Bedankt TomTom...

Kunnen we zonder navigatie geen rotondes meer nemen. Ai ai ai.
 
Als een POI zoals een tankstation of een andere kaartaanwijzing (snelheid, afsluiting, eenrichting) inmiddels in werkelijkheid anders is, kun je het in ieder geval wel bij TomTom melden. Heb je dat gedaan?
 
Laatst bewerkt:
Vandaag weer de tt40 ism de Sena s3 gebruikt .ik vindt een prima combi, geen gekraak of wat,gewoon goed ,en agh dat van die rotondes? waar je maar last van hebt ,ik heb er iig geen moeite mee
 
Ik krijg het niet voor elkaar een route te importeren met mijn rider 400. Ik had een aantal routes gedownload via tourenfahrer en deze eerst via tyre proberen te kopieren naar de rider, maar geen resultaat. Daarna de routes geimporteerd in mydrive, ervan uitgaande dat deze dan net als bestemmingen gesynchroniseerd zouden worden met de rider, maar ook hier geen resultaat (rider geeft aan verbinding met mydrive te hebben). Toen de gedownloade route via usb rechtstreeks naar de rider gekopieerd, daar kon ik ze daarna wel vinden, maar foutmelding bij importeren. Daarna de geimporteerde routes in mydrive geexporteerd als gpx en die via usb naar de rider gekopieerd, maar wederom een foutmelding bij importeren.

Als ik via mydrive een plaats toevoeg wordt deze wel direct gesynchroniseerd met de rider.
Als ik in mydrive een route maak wordt deze niet gesynchroniseerd met de rider.

Waar ga ik de mist in? De rider is voorzien van de laatste updates.

Na een reset naar fabrieksinstellingen en opnieuw instellen kwamen mijn routes automagisch tevoorschijn. Ik had daarvoor de mydrive accountgegevens ook al eens opnieuw ingesteld en de synchronisatie gestopt en weer gestart (volgens de video van mrGPS, waarvoor dank!) maar mocht niet baten. Kanttekening is dat dit wellicht te maken heeft gehad met dat het een nieuw toestel is ter vervanging van een exemplaar met vocht in het scherm. Vreemd wel dat nieuwe locaties wel bijgewerkt werden. Nou ja, hoofdzaak is dat de boel weer werkt! :)
 
Evening @all...

Vraagje, ik heb altijd de luxe gehad dat vanaf dag 1 mijn Rider 40 gelijk werd opgeladen als ik de motor start. Nu ga ik maandag voor een motor kijken en wil terugrijden op de motor met mijn Rider 40..Nu heb ik deze met een USB lader aan het stopcontact liggen, maar ik zie niks? Laadt hij wel op? Moet hij dan uit of juist aan staan? De rit duurt ongeveer 2 uur..Dat moet de batterij toch wel trekken van de Rider? Het ding is nog geen jaar oud.....
 
Laatst bewerkt:
2 uur moet lukken op een lading. Als de rider geladen wordt, is er een slingertje in het accu symbool zichtbaar
 
Als de Rider uit staat zie je niks. Staat deze aan dan zie je rechtsboven een weerlichtje in het accu symbool.
 
Als de Rider uit staat zie je niks. Staat deze aan dan zie je rechtsboven een weerlichtje in het accu symbool.
Maar als de rider uit is, en je hangt hem aan een lader dan gaat de rider vanzelf aan. Dus als dat niet gebeurt, dan kun je er ook wel vanuit gaan dat hij niet geladen wordt.
 
Laatst bewerkt:
De maximum toegestane snelheid op snelwegen die eerst niet klopten, zijn gecorrigeerd.
In ieder geval de snelwegen die ik vandaag gereden heb.
 
heeft er iemand ervaring met enkel de kaart Benelux op de rider , is deze dan misschien iets sneller om te berekenen
 
Waarom zou een beperkte dekking het berekenen van de routes sneller maken. Minder wegen op de kaart (alleen snelwegen bijv) maakt het wel sneller.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan