TomTom Rider 40, 400, 410 ( deel 4 )

Status
Niet open voor verdere reacties.
In de modellen voor de 4xx zat de optie wel. Dan zette je gewoon de POI's aan die je wilde zien en de rest uit. (benzine-station Aan, Dierenasiel Uit, etc).

Die optie is er niet meer want volgens de TT-helpdesk "is daar geen behoefte aan".
Dat kan de helpdesk wel zeggen, maar ik denk dat TT wel degelijk weet dat er een grote behoefte aan is. Hun UK forum staat er vol mee ahw.
Die ruitjes is de eerste stap. Ik denk/hoop dat TT ons in de toekomst ook plaatjes van de POI's laat opladen. En dan ben je er weer.
Stap voor stap komen er meer opties terug.
 
@ veel reacties !

Ik maak geen routes, ik toets gewoon in waar ik heen wil. Dat POI verhaal is als het ware de vervanging van een gedetailleerde landkaart, met daarop items die voor een reiziger/motorrijder van belang kunnen zijn. Benzinestations, hotels, campings, politiebureau's , EHBO posten, en noem er nog maar wat op.

Met de huidige electronica moet het kinderspel zijn om die vaste punten gewoon in de software mee te nemen, en dan al dan niet te laten aan-of uitzetten. Het neemt maar enkele MB's in beslag.
Daarom is het irritant om dergelijke dingen eerst via internet te moeten opzoeken , en dan op je TT te prutsen.

Maar ik denk dat de TT reacties hierop eigenlijk kletskoek zijn ( Reactie Henkie Triumph) maar dat het eerder gaat om copyright en dergelijke.

Het begint op een smart phone ( met nadruk op smart=pijn) te lijken, je kunt er de meest onzinnige dingen mee doen,en dan ook net nog telefoneren.
De hobbyist die routes wil maken in Bokkinokkiestan , en dat zijn er denk ik niet zo heel veel, wordt door al die gadgets aangetrokken, waarmee de HT&K gebruiken ( huis , tuin, en keuken, maar dat hadden jullie al door) hierdoor in wezen qua gebruiksgemak verwaarloosd wordt

Ik snap jou wel. Als je het gebruiken van de Rider niet als hobby ervaart, is het soms knap ingewikkeld. En wat voor de hobbyist en liefhebber dan logisch is, is voor de htk gebruiker soms knap verwarrend!
 
Laatst bewerkt:
Dan heb je niet opgelet bij de laatste update...
Het is nu mogelijk om de zichtbaarheid van poi-bestanden aan/uit te schakelen.

Het enige wat ik te zien krijg na de laatste update is nietszeggende gekleurde blokjes.
Waarom geen optie om zelf symbooltjes toe te voegen?
Bij de android versie is dit (met wat creativiteit) wel mogelijk.
 
Je hebt wel een punt, maar dan moet je ook niet allerlei dingen op jouw manier willen. Als htk gebruiker gewoon bestemming opgeven en rijden.

Als je alles wat op een gewone kaart staat, op je TT scherm zet, zie je de weg niet meer.

Als je een pomp tegenkomt kijk je of je al wilt tanken en als je echt moet tanken en er is geen pomp dichtbij aan je route, stip je even en zoek je hem klik klik snel op.
Ik wil zelf bv alleen pompen met 98, dus daar heb ik dan een poi-bestandje voor gezocht.

Het hoeft dus niet, je kunt prima zonder, maar het kan wel als je het belangrijk genoeg vind om je erin te verdiepen. Ik vond dat best een elegante manier.
 
Dat kan de helpdesk wel zeggen, maar ik denk dat TT wel degelijk weet dat er een grote behoefte aan is. Hun UK forum staat er vol mee ahw.
Die ruitjes is de eerste stap. Ik denk/hoop dat TT ons in de toekomst ook plaatjes van de POI's laat opladen. En dan ben je er weer.
Stap voor stap komen er meer opties terug.

We zullen zien. Alleen heb ik een beetje de indruk dat de communicatie tussen de helpdesk en de R&D afdeling bij TT op zijn zachtst gezegd nogal stroef verloopt.
Maar hoop doet leven.
 
Je hebt wel een punt, maar dan moet je ook niet allerlei dingen op jouw manier willen. Als htk gebruiker gewoon bestemming opgeven en rijden.

Als je alles wat op een gewone kaart staat, op je TT scherm zet, zie je de weg niet meer....

Waarom zou ik mijn toestel niet willen personaliseren in dat opzicht? Technisch is het allemaal mogelijk en niet echt gecompliceerd.

Je moet ook niet alles willen zien (bij Garmin is het alles of niets). Ik wil de POI's zien die voor mij van belang zijn en jij wilt weer POI's zien die voor jou van belang zijn.
Dan is er een categorie mensen die niets willen zien, ook goed, dan zet je alles uit.
Iedereen blij.

Als het op de android versie kan, moet het op de Rider ook gewoon mogelijk zijn.
 
Dat is volstrekt logisch. De helpdesk wil de klant ten dienste zijn en de development afdeling het bedrijf. Tenminste ...
Developers zullen roepen: jullie beloven teveel! :)
De TT medewerkers hoor je nu veel vaker zeggen: Bedankt voor de feedback, we geven het door aan de product manager. En dan ben nog niet eens bij development.
 
Laatst bewerkt:
@Henkietriumph, wat ik schreef was een reactie op Kwastert en Rojerasen. Die vinden een paar keer klikken al snel teveel en willen geen hobbyproject van het toestel zelf maken. Dat is hun goed recht, maar dan moet je het met de standaard doen.
 
Ik ben het overigens met je eens Henkietriumph, dat een eigen pictogram prettig zou zijn, bij je persoonlijke Poi.

Voor mijn gevoel zien we hier een typisch scrumvoorbeeld. Eigen poi uploaden met eigen afbeelding was een te grote wijziging, dus opgeknipt in twee delen. De eerste kreeg een hogere prio en daar was nu al tijd voor. Toch fijn anders hadden we nog een (hele) tijd moeten wachten tot het helemaal af was. Nu hebben we vast iets.
 
En tussen alle grappige opmerkingen door missen jullie het punt van Smuiger: Het gaat er om dat MRA duidelijk niet routeerd over de TT kaart :/
 
En van de helpdesk van de gemeente en van rijkswaterstaat en van de ANWB en van de KNMV.
Geen wonder dat men klaagt over het oerwoud aan borden langs Neerlands wegen. ;)
 
En tussen alle grappige opmerkingen door missen jullie het punt van Smuiger: Het gaat er om dat MRA duidelijk niet routeerd over de TT kaart :/
Dat reeds gemeld op de site van MRA? Kan die bij het rijtje. Bovendien, handiger om dat in het MRA draadje te plaatsen en die linken op de MRA site. #geendubbelwerk
 
Laatst bewerkt:
Hoe was dat verhaal ook al weer van die Nederlandse familie in Frankrijk?
Verkeerde plaatsnaam ingevoerd of nav kapoet, en ze waren verdwaald.

Even de ANWB bellen, die lossen het vast wel even op voor ons.
Oké, het beste wat u nu even kunt doen is naar het dichtbijzijnste benzinestation rijden en daar een landkaart kopen...
 
Laatst bewerkt:
@Henkietriumph, wat ik schreef was een reactie op Kwastert en Rojerasen. Die vinden een paar keer klikken al snel teveel en willen geen hobbyproject van het toestel zelf maken. Dat is hun goed recht, maar dan moet je het met de standaard doen.

Wil je mij daar buiten laten! Ik heb dat helemaal niet gezegd.
Mijn punt is, dat wanneer het gebruik van een Rider met al z'n mogelijkheden je wel bevalt, maar dat het niet je eerste natuur is om dat ding te bedienen het soms best een ingewikkelde materie kan zijn!

Dat wil niet zeggen dat ik te beroerd ben om een paar muisklikken te plaatsen of om me erin te verdiepen!
 
Je hebt gelijk kwastert. Je merkte op dat je begreep dat het lastig kan zijn als je het gebruik van het hulpmiddel niet als hobby beschouwd.

Ik reageerde wel op jullie beiden maar jouw standpunt is idd anders dan dat van Rojerasen.

Mijn punt is, als je je niet wilt verdiepen in de uitgebreide functies je met de TT prima uit de voeten kunt, als je bepaalde eisen/wensen/voorkeuren hebt die van de (prima) standaard afwijken, dan moet je je er wel in verdiepen.
 
Je hebt gelijk kwastert. Je merkte op dat je begreep dat het lastig kan zijn als je het gebruik van het hulpmiddel niet als hobby beschouwd.

Ik reageerde wel op jullie beiden maar jouw standpunt is idd anders dan dat van Rojerasen.

Mijn punt is, als je je niet wilt verdiepen in de uitgebreide functies je met de TT prima uit de voeten kunt, als je bepaalde eisen/wensen/voorkeuren hebt die van de (prima) standaard afwijken, dan moet je je er wel in verdiepen.

Precies! En dan kan het nog best lastig zijn soms!
 
Het gaat nu niet precies om in het je verdiepen in het apparaat, het gaat erom dat je ook buiten dat apparaat op zoek moet naar bruikbare informatie , en dat het dan niet echt eenvoudig is om die informatie toe te passen en te gebruiken. Zo heeft Archies Camping overzicht net even meer als 2 MB aan data, en dat is net te groot. Dus weer wat aanpassen. Ruimte genoeg op de TT trouwens.

Het zou zoveel makkelijker kunnen, ik stel me zo voor dat als het ontwikkelen niet aan computernerds zou worden overgelaten maar aan digibeten/gebruikers, veel informatie gewoon in het masjientje konden worden ondergebracht.

Voor deze digibeet is het best wel lastig, kost veel tijd en energie en leidt af en toe ook nog tot ergernis. Daarvoor koop je nu net geen apparaat dat gebruiksgemak propageert.



Precies! En dan kan het nog best lastig zijn soms!
 
TomTom denkt met zijn klanten mee:

speciaal voor mij een exclusieve e-mailaanbieding met het aanbod om mijn twee jaar geleden aangeschafte rider 400 te "upgraden" door een GO 5200 of 520.

Kijk, dat is nou eens meedenken ...

Zijn ze de weg kwijt? Of het spoor bijster? Or completely off track?
 
Waarom zou ik mijn toestel niet willen personaliseren in dat opzicht? Technisch is het allemaal mogelijk en niet echt gecompliceerd.

Je moet ook niet alles willen zien (bij Garmin is het alles of niets). Ik wil de POI's zien die voor mij van belang zijn en jij wilt weer POI's zien die voor jou van belang zijn.
Dan is er een categorie mensen die niets willen zien, ook goed, dan zet je alles uit.
Iedereen blij.

Als het op de android versie kan, moet het op de Rider ook gewoon mogelijk zijn.

Exact! En als je naast de standaard POI, ook nog eens je gepersonaliseerde POI's kunt uploaden, wat dus al mogelijk is, echt iedereen blij.
 
Gekke vraag maar in de balk rechts tijdens het rijden kon je voorheen kiezen of je bijv. tankstations en stopplekken kon laten zien. Ik kan dit alleen niet meer terugvinden in het menu.

Het gaat om een Rider 400.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan