TomTom Rider 40, 400, 410 ( deel 4 )

Status
Niet open voor verdere reacties.
TomTom denkt met zijn klanten mee:

speciaal voor mij een exclusieve e-mailaanbieding met het aanbod om mijn twee jaar geleden aangeschafte rider 400 te "upgraden" door een GO 5200 of 520.

Kijk, dat is nou eens meedenken ...

Zijn ze de weg kwijt? Of het spoor bijster? Or completely off track?

Ik kreeg hem ook, kan helaas niet reply-en op die mail, dus nog niet gemeld aan TomTom, dat ga ik zo maar eens doen. Als ze me nou een 450 aanboden.... (al zou ik dat ook wat snel vinden).
 
Laatst bewerkt:
Het gaat nu niet precies om in het je verdiepen in het apparaat, het gaat erom dat je ook buiten dat apparaat op zoek moet naar bruikbare informatie , en dat het dan niet echt eenvoudig is om die informatie toe te passen en te gebruiken. Zo heeft Archies Camping overzicht net even meer als 2 MB aan data, en dat is net te groot. Dus weer wat aanpassen. Ruimte genoeg op de TT trouwens.

Het zou zoveel makkelijker kunnen, ik stel me zo voor dat als het ontwikkelen niet aan computernerds zou worden overgelaten maar aan digibeten/gebruikers, veel informatie gewoon in het masjientje konden worden ondergebracht.

Voor deze digibeet is het best wel lastig, kost veel tijd en energie en leidt af en toe ook nog tot ergernis. Daarvoor koop je nu net geen apparaat dat gebruiksgemak propageert.

Al eens gezocht op "camping" in je TT? (Ikzelf heb dat nog niet gebruikt, maar dat is het idee met de nieuwe generatie toestellen). Heb je in ieder geval een actueel bestand en als iedereen het gebruikt en zaken meldt die niet kloppen, wordt het vanzelf ook erg compleet.
 
Dat kan dus, je kunt alleen geen eigen plaatje eraan verbinden, maar moet (iig nu nog) kiezen uit een setje vaste icoontjes.

Ow waar in het menu kan ik dat aanzetten dan? Ik zie alleen tankstations en rustplaatsen staan.
Ik zou ook graag banken/geldautomaten, stadscentra/winkels aanzetten en misschien nog een paar categorieën.
 
Waar blijft de reactie van Mr GPS ? Is hij het met ons eens ? Of heeft hij een andere visie ?

Als ik marketing manager van TomTom was, zou ik dit forum dagelijks naspeuren, een betere marktinput krijgt hij?zij zeker nergens !!
 
on zinnige dingen om op te reageren voor de ontwikkelaars
zei doen hun ding en wij vinden er alles verkeerd aan
kastje doet zijn ding
voor jouw om te negeren als je iets leukers wild rijden
je komt er toch ook met omwegen
daar doe ik het er voor :]
 
Ik persoonlijk vind het uiterst irritant als er een hele hoop poi's in beeld zijn. Advies: speel een beetje met de zoekfunctie en je hebt de poi's (ook op de kaart) in beeld zodra je dat nodig hebt ipv continu...

Laat onverlet dat het mooi zou zijn als je ook voor de kaart-ingebouwde poi's de optie had die je nu alleen voor de zelf geladen poi's hebt.
 
Ik liet dat stekkertje gewoon aangekoppeld een nacht overstaan, en de volgende ochtend was de accu helemaal leeg. Ik weet zeker dat het niet aan de accu ligt, die is 6 maanden oud.

Ik denk dus dat dat aansluitblokje stroom vraagt, ook als je TT niet is aangesloten.

Gebruik je de TomTom op een motor met can-bus?
Met mijn vorige navigatiesysteem (Garmin Zumo 220), op een R1200RS, had ik het probleem dat de can-bus niet werd uitgeschakeld, doordat de voeding een klein beetje stroom bleef trekken. Daardoor bleven ook de andere verbruikers aan staan, met als gevolg dat de accu na korte tijd leeg was. Oplossing was om (met een schakelaar) de voeding uit te schakelen.
Met de TomTom 450 icm de R1200RS gaat het echter wél goed, maar dat biedt geen garantie voor andere combi's.

Lees net, dat er al wat gezegd is over de can-bus...
 
Laatst bewerkt:
Net van RAD een mailtje gehad, dat ik om een nieuwe TT Rider 400 mag komen. Ik had vocht achter het scherm, en blijkbaar heeft TT gewoon een nieuwe opgestuurd. Weet iemand hoe dat zit met TT my drive connect. Moet ik alles opnieuw installeren, en een nieuwe account aanmaken? Of pikt de nieuwe gewoon in op het bestaande account?
 
Mijn plaatsen - Werk

Is het alleen mogelijk om 1 locatie te selecteren bij Mijn Werk?
Ik probeer een tussenstop toe te voegen maar dat lukt mij niet.
 
Mijn plaatsen - Werk

Is het alleen mogelijk om 1 locatie te selecteren bij Mijn Werk?
Ik probeer een tussenstop toe te voegen maar dat lukt mij niet.

Ja, je kunt maar één locatie instellen als Werk en één als Thuis.
Maar je kunt wel meerdere favorieten aanmaken zoals 1-Werk, 2-Werk etc. Misschien is dit een alternatief voor je.

Tussenstop kun je bijvoorbeeld zo instellen:
- Selecteer je eindbestemming en druk op "Rijd(en)"
- Zoek je tussenstop of kies deze op de kaart (lang drukken)
- Druk nu op de verticale rij puntjes (submenu) in de pop up van deze locatie.
- Kies hier "Gebruik in route ->" en vervolgens "Voeg toe aan huidige route".

Voila.
 
Ja, je kunt maar één locatie instellen als Werk en één als Thuis.
Maar je kunt wel meerdere favorieten aanmaken zoals 1-Werk, 2-Werk etc. Misschien is dit een alternatief voor je.

Tussenstop kun je bijvoorbeeld zo instellen:
- Selecteer je eindbestemming en druk op "Rijd(en)"
- Zoek je tussenstop of kies deze op de kaart (lang drukken)
- Druk nu op de verticale rij puntjes (submenu) in de pop up van deze locatie.
- Kies hier "Gebruik in route ->" en vervolgens "Voeg toe aan huidige route".

Voila.

Dankje wel.
Het werkt!!
 
Ja dat kan gebeuren. anders plaatsen wil helpen. meer verticaal dus of bij de nwe 450 de gevoeligheid van het scherm minderen.
 
Nope. In Noorwegen genoeg regen gezien maar 0,0 problemen daar mee gehad.
Het zou per toestel kunnen verschillen maar de hoek waaronder de Rider gemonteerd is, heeft een veel grotere invloed. Bij mij zit de Rider nagenoeg verticaal en achter de ruit van de motor verstopt.

Toestellen die behoorlijk horizontaal gemonteerd zijn (op het balhoofd bijvoorbeeld), hebben veel meer last van de regen. Ook het automatisch draaien geeft in deze montagestand meer problemen
 
Overigens nog iets raars meegemaakt (althans vind het niet logisch).
Van de week de Rider een spannende route laten maken van Nieuwleusen naar Notter en geen extra tussenpunten gebruikt. Hierdoor kwam ik door Hellendoorn. In Hellendoorn is de Schuilenburgerweg in beide richtingen afgesloten maar de Rider maakte er gewoon een route over. Terwijl op het scherm van de Rider te zien was dat de weg afgesloten was.

Dat zou toch niet mogen gebeuren?
 
Inderdaad zowel in de Rider als op MyDrive is het zichtbaar. En het moet er al een tijdje op hebben gestaan aangezien de weg al een behoorlijk zandbak is. Dat hebben ze niet in 1 dag voor elkaar gekregen.
 
Ah, ik zag over het hoofd dat de rider de afsluiting wel toonde.

Als de route door het toestel berekend werd had die weg inderdaad vermeden moeten worden. Als je de route in mra of mydrive had gemaakt en als gpx naar het toestel gestuurd niet: de track zal in de rechterkolom wel laten zien dat de weg afgesloten is maar je niet omleiden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan