TomTom Rider 40, 400, 410 ( deel 4 )

Status
Niet open voor verdere reacties.
De rest geloof ik allemaal wel.

Maar is bij deze functie hij tijdelijk zichtbaar? En blijft hij daarna ook voor niet gekoppelde toestellen zichtbaar? Ik heb zelf geen Samsung meer. Echter bij mijn Android toestel kan ik dit apart instellen.

Op het moment dat ik aanvink dat hij ook voor niet gekoppelde toestellen zichtbaar moet zijn, verdwijnt de storing die jij en zojuist nog een paar andere benoemde als sneeuw voor de zon.

Vandaar mijn belangstelling over deze specifieke instellingen.

De time-out hiervan moet je dus op "Nooit" zetten. Als je het teminste kunt instellen op jouw Samsung.
Ik kan inderdaad de time-out op Nooit zetten. Ik ga dat zo eens proberen. Echter zie ik niet waarom dan de 450, die al gekoppeld is, dan wel stabiel zou moeten worden als de telefoon voor iedereen zichtbaar is. Maar het is het proberen waard.
 
Als je de cardo gewoon aanzet dan hoeft de TT450 daar ook niet meer naar te zoeken en dat zou ook kunnen helpen.
Ga ik ook even proberen. Dus de S5 zou dan iedere keer verbroken worden omdat de Cardo niet gevonden wordt?
Bij de Sony Z1 blijft de verbinding dan wel in stand.
 
Ga ik ook even proberen. Dus de S5 zou dan iedere keer verbroken worden omdat de Cardo niet gevonden wordt?
Bij de Sony Z1 blijft de verbinding dan wel in stand.
Bij de aaifone is Cardo verwijderen of erbij aanzetten de oplossing gebleken. Ben benieuwd of endroidt dat ook heeft. Want dan geld het wrsch voor veel telefoons b
 
Ga ik ook even proberen. Dus de S5 zou dan iedere keer verbroken worden omdat de Cardo niet gevonden wordt?
Bij de Sony Z1 blijft de verbinding dan wel in stand.
Zojuist e.e.a. uitgeprobeerd. Eerst de bluetooth time out op "nooit" gezet . Cardo nog niet aangezet. En warempel, verbinding kwam tot stand en bleef zo... Toen de time out weer op 2 min. gezet maar de verbinding bleef! Daarna de Cardo aangezet en alles bleef gewoon werken. Dus, schiet mij maar lek. Gisteren heb ik meerdere malen dezelfde handelingen verricht ( op de time out na) en nu werkt het gewoon. Gisteren dus niet.
Ik ga vanmiddag er nog even mee stoeien maar ik blijf het een raar verhaal vinden. En dus ook nog niet echt betrouwbaar als het de ene dag wel werkt en de andere dag niet.
 
Zojuist e.e.a. uitgeprobeerd. Eerst de bluetooth time out op "nooit" gezet . Cardo nog niet aangezet. En warempel, verbinding kwam tot stand en bleef zo... Toen de time out weer op 2 min. gezet maar de verbinding bleef! Daarna de Cardo aangezet en alles bleef gewoon werken. Dus, schiet mij maar lek. Gisteren heb ik meerdere malen dezelfde handelingen verricht ( op de time out na) en nu werkt het gewoon. Gisteren dus niet.
Ik ga vanmiddag er nog even mee stoeien maar ik blijf het een raar verhaal vinden. En dus ook nog niet echt betrouwbaar als het de ene dag wel werkt en de andere dag niet.

Heeft ook vaak te maken in welke volgorde je alles aanzet, bij mij is het eerst 450, daarna SENA, daarna bluetooth Nexus 6P instellen en als laatst bluetooth tethering aanzetten, op deze manier en volgorde heb ik de gehele dag verbinding en totaal geen last van het 'hese stem syndroom'
 
Zojuist e.e.a. uitgeprobeerd. Eerst de bluetooth time out op "nooit" gezet . Cardo nog niet aangezet. En warempel, verbinding kwam tot stand en bleef zo... Toen de time out weer op 2 min. gezet maar de verbinding bleef! Daarna de Cardo aangezet en alles bleef gewoon werken. Dus, schiet mij maar lek. Gisteren heb ik meerdere malen dezelfde handelingen verricht ( op de time out na) en nu werkt het gewoon. Gisteren dus niet.
Ik ga vanmiddag er nog even mee stoeien maar ik blijf het een raar verhaal vinden. En dus ook nog niet echt betrouwbaar als het de ene dag wel werkt en de andere dag niet.

Als ik je een tip mag geven zet de time out op "nooit" veel fabrikanten hebben het zelfs zo ingesteld en is het niet eens mogelijk om een time out in te stellen. En waarom? Sommige apparaten gaan hierdoor storingen veroorzaken of lastiger met elkaar verbinding maken/behouden. Ik ben redelijk thuis in de carkit en koekblik navigatie daar lopen ook veel mensen tegen dit probleem aan. Soms gaat het zelfs met de time out aan weer tijden lang goed en op eens is het weer drama! De oplossing daarvoor is dan vaak altijd op "nooit" zetten en dan heb je NOOIT problemen meer!

Overigens zijn er verschillende theorieën waarom je de time out uit moet zetten... Google maar eens! Welke er waar zijn weet ik niet, maar wel dat het vaak veel ellende voorkomt.

Hopelijk blijft ie et nu doen! :t
 
Als ik je een tip mag geven zet de time out op "nooit" veel fabrikanten hebben het zelfs zo ingesteld en is het niet eens mogelijk om een time out in te stellen. En waarom? Sommige apparaten gaan hierdoor storingen veroorzaken of lastiger met elkaar verbinding maken/behouden. Ik ben redelijk thuis in de carkit en koekblik navigatie daar lopen ook veel mensen tegen dit probleem aan. Soms gaat het zelfs met de time out aan weer tijden lang goed en op eens is het weer drama! De oplossing daarvoor is dan vaak altijd op "nooit" zetten en dan heb je NOOIT problemen meer!

Overigens zijn er verschillende theorieën waarom je de time out uit moet zetten... Google maar eens! Welke er waar zijn weet ik niet, maar wel dat het vaak veel ellende voorkomt.

Hopelijk blijft ie et nu doen! :t
Ik zal je tip opvolgen! Bij de Sony Z1 is er geen time out zolang de bluetooth instellingen open blijven staan en bij de Samsung S5 kan ik het instellen. Ik ben benieuwd of het goed blijft gaan.
 
Ik zal je tip opvolgen! Bij de Sony Z1 is er geen time out zolang de bluetooth instellingen open blijven staan en bij de Samsung S5 kan ik het instellen. Ik ben benieuwd of het goed blijft gaan.

Wat je ook kunt proberen (in Android 7.0) is de energy settings van de bluetooth services te wijzigen in "niet optimaliseren". Standaard worden deze door Android geoptimaliseerd wat wel eens problemen met de connectiviteit kan opleveren.

Screenshot 20170719 211638
 
Laatst bewerkt:
Wat je ook kunt proberen (in Android 7.0) is de energy settings van de bluetooth services te wijzigen in "niet optimaliseren". Standaard worden deze door Android geoptimaliseerd wat wel eens problemen met de connectiviteit kan opleveren.

Screenshot 20170719 211638
Helaas is de 7.0 niet beschikbaar voor de Z1..... Sony kent wel zoiets als Stamina (energie optimalisatie) Die heb ik dus wel uitgeschakeld.
 
Ook wel eens dat soort problemen gehad met updates. TT reset. Pc reset. MyDrive starten. Dan pas TT aan pc. Alle energiebesparing op pc uit. En de hele nacht laten liggen. Vaak pakt ie hem dan wel weer opnieuw op. Volgens mijn gevoel is het gewoon een soort capaciteit/time-out probleem.
Thanks, heeft helaas ook niet geholpen. Tomtom helpdesk gebeld en dat heeft er toe geleid dat de TomTom nu in ieder geval weer ziet dat het updaten mislukt.

Zucht....

/rant modus:
ik word zo beroerd van al die dingen die prima werken en vervolgens het niet doen als ik het echt nodig heb. PackTalk, TomTom, Android mobiel (BT tethering).... En ik schat mijzelf hoog in, ik ben een ervaren gebruiker van dit soort devices (Bekabelde intercom, Scala rider G9, Packtalk, diverse TT en Garmins (550 en 660)) en ook nog eens een ervaren IT'er.

/rant modus off
 
Laatst bewerkt:
Ja , één van de nadelen om IT-er te zijn is dat je je wezenloos ergert als simpele dingen niet willen werken :-)
 
Even een verandering van onderwerp, wel aansluitend op wat eerder langskwam.
Ik probeer archiescamping.eu op de TT450 te krijgen, maar dat lukt niet. Bij downloaden in windows gaat het nog , daarna loopt hert spoor via Tyre en Mydrive dood. Er wordt gemeld dat het format niet compatible is.
Ben ik nu zo'n kluns ( wil ik wel accepteren hoor ) of zit er echt ergens een hinderpaal verborgen ?
Of kan het gewoon niet op de tt450. ( Geheugen zat trouwens) .
 
Laatst bewerkt:
Even een verandering van onderwerp, wel aansluitend op wat eerder langskwam.
Ik probeer archiescamping.eu op de TT450 te krijgen, maar dat lukt niet. Bij downloaden in windows gaat het nog , daarna loopt hert spoor via Tyre en Mydrive dood. Er wordt gemeld dat het format niet compatible is.
Ben ik nu zo'n kluns ( wil ik wel accepteren hoor ) of zit er echt ergens een hinderpaal verborgen ?
Of kan het gewoon niet op de tt450. ( Geheugen zat trouwens) .

File downloaden naar je pc, dan naar mydrive.tomtom.com gaan en daar het gedownloade (ov2)bestand uploaden naar "mijn plaatsen"-> "POI-Bestanden'
 
Laatst bewerkt:
Correct; zo heb ik het ook gedaan.

Heb wel in de gaten dat synchronisatie van een dergelij groot ov2 bestand even duurt (en dat zul je ook merken na bijv een toestel-reset).
 
Archies gewoon laden per land. Ik doe 4 landen aan deze zomer, dus alleen die geladen.
(Alle landen zitten in 1 zip. Landen er gewoon uitpikken via MyDrive.)
 
Hmmm... ik heb ook een probleem.

Wat is er gebeurd:
Ik hang mijn TT400 aan mijn PC en start mydrive. Volgens mydrive zijn er 3 updates, waaronder een verplichte NAV4 versie update (naar versie 17.xx dacht ik).
OK, update starten. Op een gegeven moment herstart de TT400. Mydrive zegt vervolgens update mislukt.
En dan start mijn ellende.....

Wat heb ik geprobeerd:
- Update weggooien en opnieuw downloaden.
- Mydrive herinstalleren.
- Mydrive verwijderen en installeren.
- Reset van de TomTom (2x).

En nu: tomtom services en mydrive via TT400 en telefoon werken niet (services niet beschikbaar) -> Inloggen bij de websites van tomtom en mydrive met dezelfde credentials lukt wel.
TT400 aan de PC, mydrive starten -> Systeem wordt bijgewerkt, aan hert wachten op je systeem.
Op het scherm van de TT staat Je computer en systeem zijn nu verbonden. Gebruik mydrive connect om je systeem te beheren.

Ik heb het idee dat er niets gebeurd. En er verandert ook al een paar uur niets aan deze status.

Tips? Trucs? Ik hoor ze graag.

Heb je geprobeerd te updaten op een andere PC/Laptop?
 
Daar gaat het dus al ergens fout.
Bij Archiescampings doorklikken op download alles, dan krijg je een gezipte file en dat geopend geeft dit.
Dan archies_europe-by-countries (6).zip - ZIP archive, unpacked size 63.273.537 bytes Ik vind daarin geen files per land terug trouwens

Daarna C:\\Downloads\archies_europe-by-countries\TOMTOM-ov2-www.archiescampings.eu vs 01-07-17.
Daarna gaat het mis. Mydrive is geopend, Tyre is geopend, en de tt450 is aangesloten
Via de Mydrive , plaatsen, krijg ik steeds het bericht dat het bestand niet gepakt wordt.
 
Laatst bewerkt:
Je moet ook niet het zip bestand naar mydrive uploaden maar het bestand eerst uitpakken. Dan zie je een hele reeks ov2 bestanden per land; daar maak je je keuze uit en die zet je naar mydrive.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan