TomTom Rider 40, 400, 410 ( deel 4 )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die laatste moet je hebben, maar open de folder: C:\\Downloads\archies_europe-by-countries\TOMTOM-ov2-www.archiescampings.eu vs 01-07-17

Dan zie je het hele rijtje landen in ov2 format. En een voor een laad je die landen die je nodig hebt op in MyDrive. (De ov2 bestanden))
 
O ja, zip bestand wel uitpakken en dan de procedure:

full
 
Probleem was kennelijk dat het openen van TOMTOM ov2 die landenlijst niet verscheen.
Ging nu opeens wel . Even eentje in mydrive gezet, nu even verder pielen. Alvast bedankt !
 
Om een route te laden van de SD kaart moet je het apparaat opnieuw opstarten of gelijk alle routes naar het apparaat verplaatsen. Daarbij staan er nu al 100 routes in het geheugen van het apparaat. Kun je beter een knop naar de SD kaart hebben en dan voor het kiezen van een nieuwe route of zeg maar deel twee van de route die knop gebruiken.
 
Waarom zou je een route laden van een SD als het nu veel makkelijker via de Cloud kan, gewoon via MyDrive? Dan heb je toch alle routes bij de hand? Ik werk bewust niet (meer) met een SD. Teveel gepruts. En de standaard routes die er af fabriek opstaan heb ik naar de PC gekopieerd en daarna op de Rider verwijderd. Ruimt lekker op...!
 
Waarom zou je een route laden van een SD als het nu veel makkelijker via de Cloud kan, gewoon via MyDrive? Dan heb je toch alle routes bij de hand? Ik werk bewust niet (meer) met een SD. Teveel gepruts. En de standaard routes die er af fabriek opstaan heb ik naar de PC gekopieerd en daarna op de Rider verwijderd. Ruimt lekker op...!

Ik vind het echt ideaal. Op de pc met de myroute app even een route maken, exporteren naar de mydrive en klaar ben ik! Volgende motor vakantie gaat de tablet mee in de koffer zodat ik s'avonds de routes van de volgende dag kan bekijken en bewerken.
 
Als je meerdere keren met MyRoute i.c.m MyDrive gewerkt hebt, voelt een SD-kaart gewoon hopeloos ouderwets aan.
 
ok. willem. sluit ff de tt op de pc aan, ff verbinden en dan klaar. de TT gaat van de kaart importeren.

en ja gewoon via de Cloud, veel makkelijker zoals gemeld
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

ergens heb ik gelezen dat de nieuwste update ook een snellere opstart zou geven.
Dit klopt volgens mij niet hoor, ik heb de test gedaan met de vorige versie en de huidige en kom tot onderstaande resultaten :

opstart tot het menu verschijnt ( vorige soft (bios)).

1e keer 0:56.765 + 0:13.629 tot GPS lock
2e " 0:55.254 + 0:13.496 " " "
3e " 0:55.945 + 0:11.490 " " "
4e " 0:55.605 + 0:13.518 " " "


opstart na de allerlaatste update (17.200.0011.311)

1e keer 0:54.488 + 0:15.233 tot GPS lock
2e " 0:54.392 + 0:10.890 " " "
3e " 0:55.759 + 0:14.248 " " "
4e " 0:55.098 + 0:11.357 " " "

M.a.w. geen verschil in opstarten, misschien dat§ de route berekening ietsje sneller gaat maar die is zowiezo al vrij vlot dus dat heb ik niet getest.

(houd mijn spaties in mijn txt niet juist zo te zien, sorry)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook geen verschil gemerkt in snelheid. Overigens is mij ook geen verschil bij rotondes op gevallen. De tussenliggende update (17.1 volgens mij) heb ik niet gehad. Ik ben 17.0 naar 17.2 gegaan
 
Het enige wat aangaande rotondes gewijzigd was/is al van bij de update 17.1, volgens mij dan toch, is dat er nu bij een rotonde als je dezelfde weg aanhoud er door Bram gezegd wordt zoals voorheen "ga rechtdoor over de rotonde en neem x afslag".

Dat werd volgens mij bij de vorige (door meerderen niet zo prima gevonden, zoals ikzelf)
niet meer gebruikt, enkel "ga de rotonde rond en...."
Blijkbaar is er ook een verschil in de stem die je gebruikt, althans zo las ik her en der.
Verschil zou er ook zijn tussen vooraf opgenomen stemmen (zoals Bram), en gegenereerde stemmen.

Vond het voorheen prima nu dien je te kijken, voordien met "ga links, of ga rechts en ga rechtdoor" was dat eigenlijk niet nodig en vind ik en meerderen beter dan wat er hu te horen valt.
Hopelijk wijzigt men dat of maakt er een keuze mogelijkheid van.
 
Misschien iets dat beter werkt maar ben niet zeker, is de optie om naar een route te rijden als je niet in de buurt bent, maar dat moet ik verder uitproberen.
Voorheen stuurde hij me naar het eindpunt, niettegenstaande ik het startpunt extra als start had gekozen, nu blijkbaar aanvaard hij het startpunt als ik het extra aanwijs wel.
Zou dus kunnen maar echt weten doen we het niet TT is karig met de uitleg aangaande updates.

Wat ikzelf nuttig zou vinden als update is dat de grensovergangen zichtbaar zouden zijn, en/of dat je er een toontje zou kunnen aan verbinden als je de grens overschrijd, zoals bij de oudere TT systemen, en verder natuurlijk een serieuze uitbreiding aangaande zelf gemaakte of gedownde POI punten, met bmp oid en klank mogelijkheden, ook zoals voorheen bij de oudere TT systemen.
 
Als je een track gaat rijden met de tomtom (410) en er is bijvoorbeeld een weg afgesloten waardoor je van de route afwijkt, gaat de tomtom dan herberekenen naar de route of gelijk naar het eindpunt ?
 
Nu er een betrouwbare motor is lijkt een navi systeem mij ook wel handig :).

Ik zit te twijfelen of ik een ram mount voor mn telefoon (android) moet kopen of toch een tomtom rider. Ik zal de navi namelijk niet super vaak 'nodig' hebben. Die kronkelige route optie lijkt me leuk, ook om nieuwe wegen te ontdekken. Werkt dat in de praktijk ook goed? Daarnaast zal ik af en toe eens een route erin willen zetten.

Het prijsverschil tussen de 410 en de 450 is over het algemeen maar 50/60 euro. Is het de moeite waard om de 450 te kopen?

Verder vroeg ik mij af of het mogelijk is de tomtom standaard editie zo te monteren op een rond stuur, of is daar het premium pakket voor nodig?

Alvast bedankt!
 
Gisteren tijdens ons Rondje Abcoude gingen wij langs het water rijden dat behoorlijk kronkelig was, wat schetst mijn verbazing was dat tijdens het rijden ipv kronkelende beelden bleek mijn TT450 rechte lijnen te tonen, dus kon ik niet zien hoe een bocht eruit zag.

TT450 was in 2D modus met inzoomen op de weg.

Na de pauze heb ik de 450 in 3D modus en het beeld was vele malen beter dan in 2D, is dit juist? of heb ik een instelling(en) vergeten aan te tikken?

Heb hier toch gelezen dat 2D is de standaard modus, is dit correct?
 
Als je een track gaat rijden met de tomtom (410) en er is bijvoorbeeld een weg afgesloten waardoor je van de route afwijkt, gaat de tomtom dan herberekenen naar de route of gelijk naar het eindpunt ?
Daar is al veel over geschreven hier.....
Als je afwijkt dan zal de Rider je zsm naar de route terug dirigeren. Kijk ook eens op de site van MrGps, daar staat een zeer uitgebreide review van de Rider 4xx en komt ook jouw vraag aan de orde.
 
Nu er een betrouwbare motor is lijkt een navi systeem mij ook wel handig :).

Ik zit te twijfelen of ik een ram mount voor mn telefoon (android) moet kopen of toch een tomtom rider. Ik zal de navi namelijk niet super vaak 'nodig' hebben. Die kronkelige route optie lijkt me leuk, ook om nieuwe wegen te ontdekken. Werkt dat in de praktijk ook goed? Daarnaast zal ik af en toe eens een route erin willen zetten.

Het prijsverschil tussen de 410 en de 450 is over het algemeen maar 50/60 euro. Is het de moeite waard om de 450 te kopen?

Verder vroeg ik mij af of het mogelijk is de tomtom standaard editie zo te monteren op een rond stuur, of is daar het premium pakket voor nodig?

Alvast bedankt!

Je moet zelf de keuze tussen je smartphone voor de navigatie of een "echt" navigatie systeem. Het is wel zo dat je smartphone niet geschikt is om langdurig als navigatie te dienen op je motor. Dit is puur vanwege de schokken. Je smartphone gaat er op lange duur echt kapot aan.

De 410 en 450 zijn in principe dezelfde toestellen. De verschillen zijn eigenlijk alleen een aantal POI's die de 450 wel heeft en de 410 niet.
 
Ik begreep dat de 450 ook lifetime updates heeft van kaarten , dat je die bij de 410 moet kopen, idem voor flitslokaties e



Je moet zelf de keuze tussen je smartphone voor de navigatie of een "echt" navigatie systeem. Het is wel zo dat je smartphone niet geschikt is om langdurig als navigatie te dienen op je motor. Dit is puur vanwege de schokken. Je smartphone gaat er op lange duur echt kapot aan.

De 410 en 450 zijn in principe dezelfde toestellen. De verschillen zijn eigenlijk alleen een aantal POI's die de 450 wel heeft en de 410 niet.
 
Nope. Alle 3-cijferige versies van de Rider 400 hebben dezelfde lifetime licenties.
De 2-cijferige versies missen de lifetime flitslicenties.

De 450 heeft wereldkaarten, de 410 alleen in de wereldversie. Of dit een aankoopargument is, weet ik niet.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren tijdens ons Rondje Abcoude gingen wij langs het water rijden dat behoorlijk kronkelig was, wat schetst mijn verbazing was dat tijdens het rijden ipv kronkelende beelden bleek mijn TT450 rechte lijnen te tonen, dus kon ik niet zien hoe een bocht eruit zag.

TT450 was in 2D modus met inzoomen op de weg.

Na de pauze heb ik de 450 in 3D modus en het beeld was vele malen beter dan in 2D, is dit juist? of heb ik een instelling(en) vergeten aan te tikken?

Heb hier toch gelezen dat 2D is de standaard modus, is dit correct?

Heb ik ook vragen over gesteld. Weinig respons op gehad helaas. Mij viel dit ook op, echter dan in 3D modus. Niet echt "waarheidsgetrouw"

Nu er een betrouwbare motor is lijkt een navi systeem mij ook wel handig :).

Ik zit te twijfelen of ik een ram mount voor mn telefoon (android) moet kopen of toch een tomtom rider. Ik zal de navi namelijk niet super vaak 'nodig' hebben. Die kronkelige route optie lijkt me leuk, ook om nieuwe wegen te ontdekken. Werkt dat in de praktijk ook goed? Daarnaast zal ik af en toe eens een route erin willen zetten.

Het prijsverschil tussen de 410 en de 450 is over het algemeen maar 50/60 euro. Is het de moeite waard om de 450 te kopen?

Verder vroeg ik mij af of het mogelijk is de tomtom standaard editie zo te monteren op een rond stuur, of is daar het premium pakket voor nodig?

Alvast bedankt!

Feit is wel, dat je de 450 straks voor meer geld kunt verkopen. Is immers een jaar nieuwer. Dus voor die 50 euro, 450 kopen.

Wat betreft stuur montage. Alles zit erbij, bij de basis versie, heb je geen premium voor nodig. Perfecte hulpstukken voor zeer stevige montage op rond stuur.
 
Gisteren tijdens ons Rondje Abcoude gingen wij langs het water rijden dat behoorlijk kronkelig was, wat schetst mijn verbazing was dat tijdens het rijden ipv kronkelende beelden bleek mijn TT450 rechte lijnen te tonen, dus kon ik niet zien hoe een bocht eruit zag.

TT450 was in 2D modus met inzoomen op de weg.

Na de pauze heb ik de 450 in 3D modus en het beeld was vele malen beter dan in 2D, is dit juist? of heb ik een instelling(en) vergeten aan te tikken?

Heb hier toch gelezen dat 2D is de standaard modus, is dit correct?
Had je de Rider verticaal of horizontaal gemonteerd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan