TomTom Rider 40, 400, 410 ( deel 4 )

Status
Niet open voor verdere reacties.
De bochten weergegeven op de tomtom zijn echt bij benadering. Ben er in luxemburg achter gekomen dat een flauwe bocht op de tomtom toch nog best scherp kan zijn, en een haakse bocht op de tomtom vergt toch echt wel remmen als je heuvelaf rijdt :+
 
Gisteren tijdens ons Rondje Abcoude gingen wij langs het water rijden dat behoorlijk kronkelig was, wat schetst mijn verbazing was dat tijdens het rijden ipv kronkelende beelden bleek mijn TT450 rechte lijnen te tonen, dus kon ik niet zien hoe een bocht eruit zag.

TT450 was in 2D modus met inzoomen op de weg.

Na de pauze heb ik de 450 in 3D modus en het beeld was vele malen beter dan in 2D, is dit juist? of heb ik een instelling(en) vergeten aan te tikken?

Heb hier toch gelezen dat 2D is de standaard modus, is dit correct?
Ik heb dat hier ook al diverse keren aangehaald, vooral voor diegene die een V gewend waren is het een flinke stap terug qua weergave van de werkelijkheid, de eerste keer hier, met voorbeelden.
 
Vroeger....

Met de routerol en de dagteller om enigzins in te kunnen schatten waar het volgende routepunt lag :-)

Wat heeft dat toch voor discussies gezorgd aan de kant van de weg haha.
 
vroeger........

papiertje onder t doorzichtige van de tanktas,werkte prima!
ik vergeet meestal de tt nog :Y
 
Dat bedoel ik, je maakte er geen punt van als je kaart de bocht iets minder scherp aangaf dan dat hij in het echt was.
Je was veel meer met de omgeving bezig.

Gewoon een keer zonder de TT op pad is ook erg leuk, gewoon eens proberen.
Een hoop geneuzel om niks hier soms. :+


:]
 
Bedankt voor de reacties!

Ik denk dat ik een tomtom toch ook wel handig vind om de routes te maken etc. Afgelopen dagen nog wat gelezen en ook wat betere dingen gelezen over respons van het beeldscherm van de 450 :). Denk dat ik er toch maar een ga aanschaffen. Alleen nog even uitzoeken hoe ik die het beste op de stroom kan aansluiten (XJ6n)
 
Heb ik ook vragen over gesteld. Weinig respons op gehad helaas. Mij viel dit ook op, echter dan in 3D modus. Niet echt "waarheidsgetrouw"

Oke, dat is wel jammer. Als je FB hebt kan je daar ook bij TomTom aanmelden, daar is ook een druk bezochte forum. Antwoord op mijn vraag heb ik daar van gekregen en dat is je kan beter instellen op 2D en je TT rechtop (portrait) zetten, volgens de kenners het meest vertrouwde positie. Ik ga het ook een deze dagen uitproberen, kan toch geen kwaad. :] :]
 
Laatst bewerkt:
De bochten weergegeven op de tomtom zijn echt bij benadering. Ben er in luxemburg achter gekomen dat een flauwe bocht op de tomtom toch nog best scherp kan zijn, en een haakse bocht op de tomtom vergt toch echt wel remmen als je heuvelaf rijdt :+

Jij had 'm rechtop hé?
In de horizontale modus heb ik misschien maar 3-4 keer gehad dat ie 'm echt mis had.
 
Dat bedoel ik, je maakte er geen punt van als je kaart de bocht iets minder scherp aangaf dan dat hij in het echt was.
Je was veel meer met de omgeving bezig.

Gewoon een keer zonder de TT op pad is ook erg leuk, gewoon eens proberen.
Een hoop geneuzel om niks hier soms. :+


:]


idd, ik had een papiertje met de weg nrs,erachter streepje links of rechtsaf,en voor de rest :]
dat gefoezel of de tt een bocht wel goed aangeeft ,je rijd toch ook t water niet in als de tt dat aangeeft oid :?
 
Ik denk dat degene die klagen over de weergave gewoon te zacht rijden! Als je een beetje door rijd, heb je nie eens de tijd om op et scherm te kijken dan let je op de weg! En als je een afslag moet nemen kijk je eens op je scherm bij twijfelachtige situaties.

Kortom gas op die lolly net zo hard tot je de oogjes nie meer van de weg voor je durft af te houden dan zit je goed.
 
Antwoord heb ik dus al binnen, toch wil ik jou beantwoorden ik had hem op horizontal, had toch verticaal moeten zijn, weet ik dat nu voor de volgende keer

Daar heb ik dus mijn twijfels over. Volgens mij het is verticale beeld een opgerekt horizontaal beeld. Dan worden de wegen nog meer recht
 
Dat bedoel ik, er is duidelijk een bocht maar TT heeft gekozen om je route/track rechtdoor te maken, slechte zaak toch
Precies. Ik rij veel in de bergen, helaas ook regelmatig met slecht weer en vaak met bijbehorend weinig zicht. Natuurlijk pas ik dan mijn snelheid aan, maar de V was dan een betrouwbaardere metgezel dan de 400. Dit gegeven afdoen als 'geneuzel' is jammer.
 
Ik gebruik het voornamelijk om in bergen en onoverzichtelijke wegen flink door te kunnen rijden. Dan "weet" je wat je kunt verwachten, en hoef je niet vol in de ankers.

Dus meer een stukje veiligheid, waarvoor ik de GPS gebruikte, wat nu niet meer werkt.
Ach, wellicht wordt je er een betere rijder van, zo zonder GPS. Maar toch blijft het jammer.
 
Ik gebruik m'n TomTom net zo.
Kijk hoe de weg loopt, bij bochten waarbij je dat moeilijk kunt inschatten etcetera.

Ik vind dat belangrijk. Dat een ander dat niet doet, maakt mij niet uit.
Als de nieuwe TomTom ook op portrait stand de bochten niet correct weergegeven is dat voor mij n dealbreaker.

Op m'n TomTom Go Mobile zijn de bochten trouwens wel perfect, maar ik gebruik deze in de auto ook alleen rechtopstaand. Dus verwacht ik dat dit op de Rider ook zo is.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik de navi ook om te zien wat er op me af komt.
Als ik zie dat er een bochtenserie aankomt zorg ik dat ik ergens vooraan rijd.
 
....

Op m'n TomTom Go Mobile zijn de bochten trouwens wel perfect, maar ik gebruik deze in de auto ook alleen rechtopstaand. Dus verwacht ik dat dit op de Rider ook zo is.
Nou, bij mij niet hoor. Ik heb er net nog effe op gelet. Misschien TomTom maar eens belagen.
 
Heb op TT Go mobile het automatisch zoomen uitgezet. Dan gaat het prima.
Nadeel is dan wel dat je handmatig moet in/uit zoomen, afhankelijk van het wegtype.
Automatisch inzoomen afhankelijk van wegtype werkt domweg niet goed, daar waren de oudere toestellen stukken beter in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan