TomTom Rider 40, 400, 410 ( deel 4 )

Status
Niet open voor verdere reacties.
- De Rider heeft je hier "gered" voor een iets wat je waarschijnlijk niet had willen doen op de plaats van bestemming.

In dit geval niet...
Is een voorgereden en gecontroleerde route (Garmin). Zou daarom mooi zijn als je met de Rider dezelfde route (van de track) voorgeschoteld krijgt.

Pleidooi voor het weergeven van de originele track!
 
Beter ja, Gister ook een route en met 2 wegen die van de TT niet mochten. Was echter gewoon toegankelijk voor motoren echter de TT pland een enorme omweg die alleen te voorkomen was door de eigenschappen op fietser te zetten.
 
Vorige week ook met anderen op pad die met een TT400 onderweg waren.
Die TT's weigerde ook op een bepaald punt de track te volgen en ergens omheen te rijden.
Is toch wel handig als ie de voorkeur geeft aan het onvoorwaardelijk volgen van de track.
Daar is die track toch voor ?
 
Ik wil binnenkort een motor huren, maar wel mijn rider 400 gebruiken.

Hoelang functioneert de tomtom rider 400 op 1 accu lading?? (rijdend)

RAM mount/houder overschroeven gaat wel lukken, maar niet de bedrading :+
Als 2e optie kan ik nog een micro-usb powerbank koppelen, maar als het niet hoeft :?
 
Sinds kort heb ik een nieuw telefoon abo, van ziggo naar vodafone gegaan. Sindsdien werken de TT services op mijn Rider 400 alleen via wifi. Dus onderweg via 4g werkt het dus niet meer. Kan ook niet inloggen op de Rider via 4g, wel thuis met wifi. Herkent iemand dit probleem?
Ondanks dat niemand anders hier blijkbaar last van heeft toch even een update. Voor de volledigheid; de gebruikte telefoon is en Samsung S7. Vanmorgen contact gehad met zowel Vodafone als TT en daar wisten de helpdeskmedewerkers geen oplossing voor dit probleem.

Na lang zoeken en uitproberen de uiteindelijke oplossing gevonden via internet:

Bij istellingen / Mobiele netwerken / Namen toegangspunten selecteer toegangspunt,
in mijn geval: Vodafone NL, druk op je toegangspunt en scroll naar Type toegangspunt, bij mij stond daar 'default' verander dit in * en kies opslaan.

Vervolgens werkt het bij mij weer als vanouds.
 
Bij wisseling van provider em enkel wisselen van een SIM een bekend issue.
Meestal krijg je berichtjes met de juiste instellingen voor de telefoon, waarom dat soms niet gebeurd, geen idee.
 
Ondanks dat niemand anders hier blijkbaar last van heeft toch even een update. Voor de volledigheid; de gebruikte telefoon is en Samsung S7. Vanmorgen contact gehad met zowel Vodafone als TT en daar wisten de helpdeskmedewerkers geen oplossing voor dit probleem.

Na lang zoeken en uitproberen de uiteindelijke oplossing gevonden via internet:

Bij istellingen / Mobiele netwerken / Namen toegangspunten selecteer toegangspunt,
in mijn geval: Vodafone NL, druk op je toegangspunt en scroll naar Type toegangspunt, bij mij stond daar 'default' verander dit in * en kies opslaan.

Vervolgens werkt het bij mij weer als vanouds.

Is inderdaad een goede tip. Helaas werkt dit niet bij iedereen. Ik heb die ook geprobeerd maar geen succes. Het lijkt wel of iedereen met dit probleem een uniek geval is. Er is geen enkele oplossing die grote groepen lijken te helpen.
 
Is inderdaad een goede tip. Helaas werkt dit niet bij iedereen. Ik heb die ook geprobeerd maar geen succes. Het lijkt wel of iedereen met dit probleem een uniek geval is. Er is geen enkele oplossing die grote groepen lijken te helpen.

Maar heb je het uiteindelijk wel aan de praat gekregen?

In het geval van wel Mydrive services wel ok via wifi en niet via 4g zijn deze instellingen wel een grote verdachte. Wellicht dat de andere instellingen dan ook onder de loep genomen moeten worden. Heb ook nog een aantal andere zaken bij deze instelling veranderd idd maar telkens zonder suc6, de asterisk bleek uiteindelijk bij mij de oplossing.
 
Laatst bewerkt:
Mijn oplossing om in plaats van een Galaxy S6 een Iphone 5S te gaan gebruiken. Bij werkt dit voortreffelijk maar bij anderen geeft een Iphone (5S) juist weer problemen.

Ga zelf experimenteren met een Smartphone en de TomTom Go app. Teven kan ik dan mooi de komende Navigatie app van MyRouteApp gaan proberen.

Waarom een Smartphone?
- Meer vrijheid in software
- Heeft zelf een simkaart, dus geen tethering (problemen) meer.
- Sneller
 
Laatst bewerkt:
Ik wil binnenkort een motor huren, maar wel mijn rider 400 gebruiken.

Hoelang functioneert de tomtom rider 400 op 1 accu lading?? (rijdend)

RAM mount/houder overschroeven gaat wel lukken, maar niet de bedrading :+
Als 2e optie kan ik nog een micro-usb powerbank koppelen, maar als het niet hoeft :?

Ik denk dat het met mijn TT wel ophoud bij 4 uur gebruik. Ik zou als ik jou was dan in ieder geval de beeldscherm helderheid zo laag mogelijk zetten. Zorgen dat je niet verkeerd rijdt, dan hoeft de TT ook niet weer te gaan omrekenen.
Mocht je onderweg nog stoppen voor koffie/lunch, zorg dan dat je een lader bij je hebt. Dan kan je weer wat extra power tanken.
 
Laatst bewerkt:
Aangezien mijn oude zumo 550 het de laatste tijd enorm leuk vind om zichzelf te betasten waardoor touchscreen van alles doet maar luisteren ho maar. Heb ik mezelf een TT450 kado gegeven. Nu zat de zumo rechtstreeks op accu en dat was ik weer van plan om te doen met de TT, echter zit er op deze voedingskabel geen zekering tussen. Mensen met meer verstand van elektriciteit dan ik die hier een probleem in zien?
 
Niet echt, want er zit een zekering in de houder.
Voor de veiligheid kun je er nog een tussen zetten, zo dicht mogelijk bij de accu. maar noodzakelijk is dit niet.
 
Onder je nep-tank zit de accu. Bovenop de accu ligt een loos stekkertje geklemd. Gebruik deze voor je gps voeding. Verloopstekkertje haal je bij de BMW-juwelier voor +/- €15.
Als je de motor uitzet, zal na ongeveer een minuutje de spanning worden uitgeschakeld.
Voordeel is dat dit op het canbus-systeem wordt aangesloten en dus keurig beveiligd is i.g.g. van kortsluiting o.i.d.

Stekkertje:
2335349813_0dbe46e793.jpg


verloopje:
83300413585.jpg
 
Onder je nep-tank zit de accu. Bovenop de accu ligt een loos stekkertje geklemd. Gebruik deze voor je gps voeding. Verloopstekkertje haal je bij de BMW-juwelier voor +/- €15.
Als je de motor uitzet, zal na ongeveer een minuutje de spanning worden uitgeschakeld.
Voordeel is dat dit op het canbus-systeem wordt aangesloten en dus keurig beveiligd is i.g.g. van kortsluiting o.i.d.

Stekkertje:
[afbeelding]

verloopje:
[afbeelding]
aha, nu weet ik ook meteen hoe mijn lampen zijn aangesloten ofwel deze stekker is al bezet. Schroeven morgen alles maar eens uit elkaar om te kijken hoe of wat.
 
Laatst bewerkt:
Aangezien mijn oude zumo 550 het de laatste tijd enorm leuk vind om zichzelf te betasten waardoor touchscreen van alles doet maar luisteren ho maar. Heb ik mezelf een TT450 kado gegeven. Nu zat de zumo rechtstreeks op accu en dat was ik weer van plan om te doen met de TT, echter zit er op deze voedingskabel geen zekering tussen. Mensen met meer verstand van elektriciteit dan ik die hier een probleem in zien?


De 550 niet meteen in kliko gooien. Ik had hetzelfde en voor 8 euro en wat handigheid opgelost. Mijn zumo 550 werkt nog steeds. http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/27203870#27203870
 
Hallo reizigers en toerders, is er iemand die zijn TomTom 40,400 of 410 wil verkopen?
Reactie mag uiteraard in pb om dit topic schoon te houden.
 
Aangezien mijn oude zumo 550 het de laatste tijd enorm leuk vind om zichzelf te betasten waardoor touchscreen van alles doet maar luisteren ho maar. Heb ik mezelf een TT450 kado gegeven. Nu zat de zumo rechtstreeks op accu en dat was ik weer van plan om te doen met de TT, echter zit er op deze voedingskabel geen zekering tussen. Mensen met meer verstand van elektriciteit dan ik die hier een probleem in zien?
Lama :W

P@trick in "Garmin Zumo deel 7"
 
Laatst bewerkt:
Even een update over het importeren van GPX in Mydrive.
Het werkt alleen duurt het even voordat het zichtbaar wordt bij My drive...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan