TomTom Rider 40, 400, 410 ( deel 4 )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Thanks.

Alleen zo jammer dat die dingen zo .... duur zijn. Ik blijf dus nog ff zoeken goedkoopste die ik nu heb gevonden ligt rond de €420 ipv €500
 
Ben ermee gestopt.
Andere kabel en USB poort helpen alvast niet. Harde reset en reset in de TT zelf helpen ook niks.

En een andere PC komt er direkt ook niet. :W
 
Na verschillende keren de TT400 getest in de auto, vandaag voor het eerst een serieuze route op de motor gereden.
En........hij is helemaal goed gekeurd!!! :t

Gewoonweg 0 komma 0 problemen *O*

Heb een route gemaakt met Tyre en met ubs-kabel van de pc naar de rider gestuurd.
Dit ben ik zo gewend met mijn vorige navi.

Heb ook al wat test routes met MR-app gemaakt en via cloud/bluetooth/mobieltje naar TT gestuurd, en dat ging ook gewoon goed.
In het vervolg eens kijken wat ik makkelijker vind.

Nu een vraagje voor de geleerden; ik lees hier vaak dat een Track de manier is.Hier onder zie je hoe ik een route met tyre maak. Maakt tyre daar dan een track van, of gaan alleen die route punten naar de TT en maakt de TT daar zelf een route van?
[afbeelding]


Gr. Peter

Alle drie bedankt voor jullie hulp :}

Ben weer een beetje verder aan het spelen geweest.
Nu een volgende vraag; kan je op de TT ook een screenshot maken?
 
Dat kan met de 40 en 400 ook hoor. De 410 is softwarematig exact hetzelfde als de 400. De 410 heeft extra routes waar je weinig aan hebt en een licentie om kaarten voor de hele wereld te gebruiken.
 
Als je flitsers en verkeersinfo prettig vind, of hem over een paar jaar wilt doorverkopen zou ik de 40 laten liggen.
Als de 400 stukken goedkoper is dan de 410, en je komt idd nooit buiten Europa, dan is de 400 prima. Als ze (bijna) even duur zijn en je komt misschien wel een keer buiten Europa (of je neemt hem mee op vakantie voor in een huurauto/-motor) of je wilt hem doorverkopen over een paar jaar. Dan lijkt de 410 een logische keus. Maar uiteindelijk is dat persoonlijk natuurlijk.
 
Als je flitsers en verkeersinfo prettig vind, of hem over een paar jaar wilt doorverkopen zou ik de 40 laten liggen.
Als de 400 stukken goedkoper is dan de 410, en je komt idd nooit buiten Europa, dan is de 400 prima. Als ze (bijna) even duur zijn en je komt misschien wel een keer buiten Europa (of je neemt hem mee op vakantie voor in een huurauto/-motor) of je wilt hem doorverkopen over een paar jaar. Dan lijkt de 410 een logische keus. Maar uiteindelijk is dat persoonlijk natuurlijk.

Dank je wel
 
Ik hoor dat vaker en heb het ook zelf gehad. Het is moeilijk van afstand precies te pinpointen, maar mijn ervaring is dat er dan meerdere apparaten op een gelijk BT protocol gepaired zijn.
Bijvoorbeeld zowel de Rider als telefoon met headset-protocol gekoppeld aan de BT headset. Ze maken dan ruzie wie de baas is en dat leidt tot het per zoveel seconden wisselen.

Of dat ook bij jou de oorzaak is weet ik allicht niet, maar qua logica klinkt het niet onwaarschijnlijk.

Maar, mee eens: met een ingebouwde SIM heb je dit probleem niet. Heb zelf zowel een 5100 als een 5200 en zou absoluut voorstander zijn van een Rider 4100. Maar dan niet voor een meerprijs van 100 euro, zoals bij de Go-toestellen het geval is en wat, zeker vanwege verdwijnen van roaming, erg veel is.

En, ook mee eens: ook met de smartphone heb je dat probleem niet. Die gebruikt immers gewoon z'n eigen verbinding. Als ik 'achter bureau' even het overzetten van een route wil testen doe ik dat meestal naar de Go-app.

Ik heb dit probleem met de drie eenheid ook gehad, TT rider 400, telefoon en headset, inderdaad conflicterend. Nu heb ik een vast stramien en lijkt het probleem over te zijn. Verbinding TT met telefoon middels thetering. Met stabiele verbinding icl telefoonlijsten op scherm Rider set ik pas de headset aan. Ik check dan eerst of "Bram " te horen is met aanwijzingen en vervolgens muziek. Dan blijft alles tot dusver steady.
 
@ Motormuisje_alice,
Dat kan met de 40 ook, alleen is hierboven al aangegeven dat er andere redenen zijn om voor de 400 te kiezen.
Kijk anders hier eens, krijg je ook nog 50% korting op een video cursus.
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk is de 400 de interessante van de 2.
Naast lifetime flitsinfo en meer kaartdekking heeft de 400 ook 16GB opslag tegen 8GB voor de 40.
De 40 is gewoon een afgeknepen 400 voor een iets lagere prijs. Net als bij de Garmin het geval is, is de verwachting dat bij verkoop, de volledige uitvoeringen (400, 410 en 450), hun meerprijs bij nieuwkoop al gauw weer terug verdienen.
 
Goeiedag

Ik heb een vraag over de Rider 450.Weet iemand al of de routes en de poi die vooraf worden geïnstalleerd op de rider 450 kunnen worden verwijderd?
Op de rider 410 werden de great rides vooraf geïnstalleerd en kunnen niet worden verwijderd van het toestel.
 
Verwijderen waarschijnlijk niet. Zal waarschijnlijk dezelfde constructie zijn als de 410. Je kan in de Rider namelijk helemaal nergens bij komen, behalve bij de rooute/tracks die je er zelf hebt opgezet.
Ik verwacht dat de POI's wel uitschakelbaar zijn.
 
Qua navigatie ga ik zeer wss toch voor de 410. Voor dat kleine verschil in prijs met de 400. Dan kan ik hem misschien ook nog is gebruiken als ik op vakantie. japan staat nog steeds op de planning al zou dat niet per motor zijn gok ik zo.

Nu maar is me zoektocht met communicatie set, zucht het zou is makkelijk zijn.
 
Communicatie zou ik zeggen Cardo. Tenzij het maar om 1 headset gaat. Dan is Sena ook zeer geschikt.

Waarom?
Cardo en Sena zijn beide goede headsets en hebben beide hun eigen issues.
Echter, naar wat ik zo hier en daar lees, lijkt Sena duidelijk meer problemen te hebben communicatie tussen 2 headsets en GPS tegelijkertijd. Bij beide merken gaat wel eens mis maar Cardo lijkt duidelijk eenvoudiger op te lossen (herstarten voor Cardo tegen resetten voo Sena).

Nogmaals geen eigen ervaring (alleen nog maar Cardo gebruikt) maar naar wat ik lees op diverse plekken.
 
Sorry even offtopic

Communicatie zou ik zeggen Cardo. Tenzij het maar om 1 headset gaat. Dan is Sena ook zeer geschikt.

Waarom?
Cardo en Sena zijn beide goede headsets en hebben beide hun eigen issues.
Echter, naar wat ik zo hier en daar lees, lijkt Sena duidelijk meer problemen te hebben communicatie tussen 2 headsets en GPS tegelijkertijd. Bij beide merken gaat wel eens mis maar Cardo lijkt duidelijk eenvoudiger op te lossen (herstarten voor Cardo tegen resetten voo Sena).

Nogmaals geen eigen ervaring (alleen nog maar Cardo gebruikt) maar naar wat ik lees op diverse plekken.

Ik had de sena smh5 in gedachte. Waarom? nou euh 2 personen hebben gezegd dat die goed zijn. Waarom ik een communicatie wil nog voor bij me navigatie, telefoon (eventueel) en als ik met andere ga rijden. Al is mij ook al de Interphone F5 gezegd, maar hoor daar weinig over daarom twijfel ik bij die. Budget liefst ronde €100 vind ik wel weer een max
 
Budget liefst ronde €100 vind ik wel weer een max

Voor rond de €100,- krijg je met de Sena SMH5 het meeste waar voor je geld lijkt me. Die heeft nog een bereik van 400m zodat je eventueel ook met iemand anders kan communiceren. Bij Cardo zit eigenlijk alleen de Freecom 1 rond de €100,- en die kan je alleen maar koppelen aan telefoon/GPS, dus niet communiceren met anderen.
De Uclear AMP Go is opzich ook een leuk ding. Geen microfoon voor je mond, kan nog met anderen communiceren tot 200m, maar zit misschien al wel weer te ver boven die €100,-: https://www.gps.nl/communicatie/uclear_amp_go.html
 
Voor rond de €100,- krijg je met de Sena SMH5 het meeste waar voor je geld lijkt me. Die heeft nog een bereik van 400m zodat je eventueel ook met iemand anders kan communiceren. Bij Cardo zit eigenlijk alleen de Freecom 1 rond de €100,- en die kan je alleen maar koppelen aan telefoon/GPS, dus niet communiceren met anderen.
De Uclear AMP Go is opzich ook een leuk ding. Geen microfoon voor je mond, kan nog met anderen communiceren tot 200m, maar zit misschien al wel weer te ver boven die €100,-: https://www.gps.nl/communicatie/uclear_amp_go.html

dank dat ik maar niet meer moet twijfelen en gewoon moet bestellen. Volgens mij geeft FM functie ook alleen maar eventueel extra kans op klachten dus die dan maar niet
 
De SMH5 wordt goed beoordeeld door veel gebruikers. Dus lijkt mij inderdaad als enkelvoudige headset een goede keuze
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan