Motor-Forum

Select Forum

TOMTOM Rider 40, 400, 410 ( deel 4 )

Rossen door de bossen!

Reg. datum:
18 sep. 2004
quote:
hansvaessen schreef op 24 september 2017 @ 12:01:
Ook hier momenteel geen probleem met MyDrive. Wellicht even controleren of je internetverbinding ok is?

Die is ok, voor de zekerheid nog even via hotspot geprobeerd. De route laadt ook gewoon in IE11, chrome etc, ik kan de link naar de route ook delen. Alleen opslaan of downloaden doet helemaal niets.

Dit keer al weer helemaal chagrijnig van dat ding nog voor ik hem überhaupt op het stuur geplaatst heb.
MIOB wijzigde dit bericht op zondag 24 september 2017 12:14 (11%)
Mijn motor foto website Facebook pagina van mijn website

Reg. datum:
18 mei. 2015
quote:
MIOB schreef op 24 september 2017 @ 12:05:

[...]
De route laadt ook gewoon in IE11, chrome etc, ik kan de link naar de route ook delen. Alleen opslaan of downloaden doet helemaal niets.

Kunnen hier geen veiligheids restricties op je pc/laptop een rol spelen ?
Immers niemand heeft deze problemen, alleen jij.
Daar moet dan haast toch wel iets mee zijn.

Rossen door de bossen!

Reg. datum:
18 sep. 2004
Dat zou voor het eerst zijn?

Niet dat het uitmaakt, want de tomtom gaat helemaal niet meer aan (hele ochtend aan de lader gelegen) om het even af te maken.

Maar eigenlijk maar goed ook, is dat ding eindelijk uit zijn ellende verlost. Het heeft nooit ok gewerkt.
Mijn motor foto website Facebook pagina van mijn website

We gaan er weer voor.

Reg. datum:
01 dec. 2009
Beter. jullie waren niet echt vrienden
Bye Bye VF1000F welkom VFR750F

www.mrgps.nl

Reg. datum:
04 jun. 2012
Soms is het goed de mogelijkheid te overwegen dat de oorzaak niet bij je toestel/software ligt. Maar dat er lokale omstandigheden een rol kunnen spelen. Of liever: die mogelijkheid op voorhand uitsluiten kan je aardig voor de voeten lopen.
video's voor gps op de motor: zie www.mrgps.nl

Reg. datum:
15 apr. 2013
Ik heb op dit moment ook problemen om de TT400 te laten communiceren met MyDrive. In MyDrive op de PC zijn mijn oude routes wel zichtbaar. Als ik echter een route stuur, wordt die niet ontvangen op de TT400. De MyDrive app op de telefoon en tablet kan de opgeslagen (oude) routes al niet vinden, laat staan een route uploaden.

De TT en de MyDrive apps zijn de laatste versie, en het Bluetooth connectie met de TT functioneert.Verschillende keren de TT en telefoon opnieuw opgestart, maar het mocht niet baten.
Morgen nog maar eens proberen, en anders maar even met de kabel proberen.

RSV4 | RS 250 | Sprint ST

Reg. datum:
16 jan. 2004
Heeft iemand belang bij een Motordock? Ik heb eentje over, nieuwe in de verpakking.

Stuur maar PM'tje :)

verkocht. :)
Bitaktus_Snellus wijzigde dit bericht op dinsdag 26 september 2017 10:45 (9%)
Johan Mulder - jurist & adviseur.
Uw MKB-jurist:
- overeenkomsten;
- (algemene) voorwaarden en reglementen;
- bedrijfsstructuren;
- bedrijfsoverdrachten.
www.jmja.nl

Reg. datum:
26 mei. 2015
quote:
Jehan Molder - jurist & adviseur.
Uw MKB-jurist:
- overeenkomsten:
- (algemene) voorwaarden en reglementen;
- bedrijfsstructuren;
- bedrijfsoverdrachten.

Gaan de zaken zo slecht ???

Triumph '13 1050 TS

Reg. datum:
26 sep. 2017
MBT tom tom rider 400. Hoe navigeer je in godsnaam naar een plaats zonder een willekeurige straatnaam er in te moeten prakken.

>Zoek
>Plaatsnaam
>Selecteer Plaatsnaam
>Rij
>Niks
>Of laat die de route zien waar je al mee bezigt bent.

www.mrgps.nl

Reg. datum:
04 jun. 2012
quote:
iemandvandezaak schreef op 26 september 2017 @ 13:04:
Hoe navigeer je in godsnaam naar een plaats zonder een willekeurige straatnaam er in te moeten prakken.

- plaatsnaam invoeren
- plaatsnaam verschijnt linksboven - daarop tikken
- rechtsboven verschijnt plaatsnaam(centrum) - daarop tikken.

that's all.

Reg. datum:
26 mei. 2015
quote:
hansvaessen schreef op 26 september 2017 @ 14:09:

[...]

- plaatsnaam invoeren
- plaatsnaam verschijnt linksboven - daarop tikken
- rechtsboven verschijnt plaatsnaam(centrum) - daarop tikken.

that's all.

Of druk ergens op de kaart waar het jou het best uitkomt.

Reg. datum:
05 feb. 2014
Even een vraag naar jullie ervaringen.
Ik heb een TomTom 450, en nu de tweede keer liet ik de TT gewoon op de motor om een uurtje te gaan eten. Ik heb het stekkertje aangesloten gehouden. Maar na een uurtje was de accu ( dit jaar nieuw ) helemaal leeg en moest ik aangeduwd worden. Dat is me een keertje eerder overkomen, ook toen had ik wel de TT eraf, maar het aansluitdeel wel aangesloten)

Ik denk dat het aansluitdeel ergens een sluiting heeft, of ergens lekstroom veroorzaakt. ( Als ik het stekkertje los laat, heb ik nooit een probleem, ook niet na een langere tijd zonder te rijden)

Wie heeft een soortgelijke ervaring ?

We gaan er weer voor.

Reg. datum:
01 dec. 2009
Ik niet. heb de TT wel eens een nacht aan laten staan en kon nog gewoon starten
Bye Bye VF1000F welkom VFR750F

Reg. datum:
31 okt. 2015
vraag je over de 450.
als je via mydrive een poi bestand toevoegd hoe krijg je daar dan het bijbehorende plaatje bij. ik kan nu alleen maar kiezen uit de standaard mogelijkheden bv een driehoekje.

bvd, Ferry

Reg. datum:
17 feb. 2014
Neen, die krijg je niet.
Vooralsnog zijn de driehoekjes je enige optie.
quote:
[b][message=28490327,noline]... Maar na een uurtje was de accu ( dit jaar nieuw ) helemaal leeg en moest ik aangeduwd worden. ...

Dat kan de Rider nooit voor elkaar krijgen in een uurtje. Accu toch stuk? Meten is weten.
Mr. M wijzigde dit bericht op zondag 01 oktober 2017 18:37 (61%)

Rijd nu Crosstourer

Reg. datum:
11 nov. 2011
quote:
Ferry67 schreef op 01 oktober 2017 @ 18:15:
vraag je over de 450.
als je via mydrive een poi bestand toevoegd hoe krijg je daar dan het bijbehorende plaatje bij. ik kan nu alleen maar kiezen uit de standaard mogelijkheden bv een driehoekje.

bvd, Ferry

Klopt, meer keuze is niet. Een custom afbeelding komt misschien nog (of niet)
Honda for Life??? 'k weet het niet!

Rijd nu Crosstourer

Reg. datum:
11 nov. 2011
quote:
Mr. M schreef op 01 oktober 2017 @ 18:35:

Dat kan de Rider nooit voor elkaar krijgen in een uurtje. Accu toch stuk? Meten is weten.

Lijkt mij ook. De oorzaak moet ergens anders in de motor gezocht. Ik zou het zeker niet in de Rider zelf zoeken.
De steun zelf, zou kunnen maar dan zou ik het eerder in de bedrading zoeken

www.mrgps.nl

Reg. datum:
04 jun. 2012
quote:
rojerasen schreef op 01 oktober 2017 @ 15:51:
Ik denk dat het aansluitdeel ergens een sluiting heeft, of ergens lekstroom veroorzaakt.

Het toestel zelf zal nooit de accu in een uur leeg trekken; en een lege steun al helemaal niet. Sluiting in het snoer komt me ook onwaarschijnlijk voor. Ik vermoed dat de accu gewoon toch aan het eind van z'n latijn is; zou dat althans in eerste instantie onderzoeken.

Reg. datum:
22 nov. 2008
Ik heb een geheugenkaart geplaatst. In een Tom Tom rider 410, hoe kan ik gebruik maken van het kaartje? Ik krijg via mydrive ook geen contact met het geheugenkaartje.
Alvast bedankt

Reg. datum:
28 jul. 2011
quote:
Limburg-Leo schreef op 02 oktober 2017 @ 12:52:
Ik heb een geheugenkaart geplaatst. In een Tom Tom rider 410, hoe kan ik gebruik maken van het kaartje? Ik krijg via mydrive ook geen contact met het geheugenkaartje.
Alvast bedankt

-Kaartje is geformatteerd? In fat32?
-Denk een reset van de TomTom doen
-dan weer aansluiten

Reg. datum:
05 feb. 2014
Ik zal de accuspanning eens meten, en dan over een week nog een keer. maar opvallend is dat er alleen een probleem is als de steun is aangesloten, ik kan de motor probleemloos een week niet gebruiken en dan start hij uitstekend, de startmotor loopt dan als een raket zo sterk. Dus de accu lijkt me vreemd.
Ik zal ook eens kijken of er ergens een lekstroom is, met en zonder steun. Maar, het blijft me verbazen.

quote:
hansvaessen schreef op 02 oktober 2017 @ 11:06:

[...]

Het toestel zelf zal nooit de accu in een uur leeg trekken; en een lege steun al helemaal niet. Sluiting in het snoer komt me ook onwaarschijnlijk voor. Ik vermoed dat de accu gewoon toch aan het eind van z'n latijn is; zou dat althans in eerste instantie onderzoeken.

Reg. datum:
22 nov. 2008
quote:
kjiratsiekoedel schreef op 02 oktober 2017 @ 13:04:

[...]hoe kan ik een resetten doen?

-Kaartje is geformatteerd? In fat32?
-Denk een reset van de TomTom doen
-dan weer aansluiten

Reg. datum:
31 okt. 2015
Neen, die krijg je niet.
Vooralsnog zijn de driehoekjes je enige optie.

bedankt,

wel jammer bij de oudere tomtom's was dit geen probleem

Reg. datum:
17 feb. 2014
Verzoeken om het goede van vroeger toch weer te implementeren liggen bij TomTom. Dus wie weet ;)

Rijd nu Crosstourer

Reg. datum:
11 nov. 2011
quote:
Limburg-Leo schreef op 02 oktober 2017 @ 12:52:
Alvast bedankt

- De Rider met een USB kabel aansluiten op je computer
- Je krijgt op de Rider een scherm met rechtsonder een knop "Importeer Routes"
- Klik daarop.
- Je hoort een geluidssignaal. Dat betekent dat de Rider in Windows zichtbaar is.
- Via "Deze Computer" heb je toegang tot zowel het geheugenkaartje als het interne geheugen van de Rider zelf.

- Wanneer op het scherm van de Rider op "Gereed" drukt (ook rechtsonder), verdwijnt de Rider en het geheugenkaartje uit Windows.

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.