na rijden met cb500 een paar druppels olie watermengsel

jos1968

Rookie
3 feb 2017
3
0
zuid holland
Goedenavond ik had een klein vraagje als ik een stukje op mijn honda cb500r uit 1995 heb gereden ligt er als ik hem op de bok zet een paar druppels donker vocht onder de motor is dit normaal.
Volgens mij komt het uit de vele slangetjes aan de onderkant.
Dit is pas mijn tweede echte rit daarvoor i.v.m. mijn rijbewijs alleen maar kort laten draaien.
 
welkom op MF :]

het hangt er vanaf wat het is of het normaal is.
kan wat vocht uit je tankontluchting zijn.
je kan wat keukenrol papier in de slangetjes doen zodat je kan zien uit welk slangetjes het komt en die volgen waar hij heen gaat.

en ik neem aan dat je een cb500f bedoelt.
 
Laatst bewerkt:
ja, bij een motor met ketting aandrijving kan zich afgeslingerd vet ophopen/aankoeken rondom het kleine voortandwiel.
Als de motor dan met heet blok op de standaard wordt weggezet kan dat vet smelten en naar beneden druppelen.
 
Goedenavond ik had een klein vraagje als ik een stukje op mijn honda cb500r uit 1995 heb gereden ligt er als ik hem op de bok zet een paar druppels donker vocht onder de motor is dit normaal.
Volgens mij komt het uit de vele slangetjes aan de onderkant.
Dit is pas mijn tweede echte rit daarvoor i.v.m. mijn rijbewijs alleen maar kort laten draaien.


Dat is sowieso een slecht idee. Motoren houden er niet van om 'alleen maar even kort te draaien" :N




Voor de vraag of dat normaal is... je stelt dat er een paar druppels donker vocht onder de motor liggen en dat het volgens jou uit een van de vele slangetjes komt.

Is het normaal dat er donkere druppels vocht onder je motor komen te liggen ? Nee.

Voor de rest... als je een gedegen antwoord wil zul je toch iets specifieker moeten zijn.

Is het benzine, koelvloeistof, koppelingsvloeistof, remvloeistof, olie ??
En op z'n minst enige indicatie waar het vandaan komt.

Nu is het vergelijkbaar met "Dokter, als ik met hamer op m'n duim sla, doet het zeer."
Oke, en als je niet op je duim slaat ?
Dan doet het geen zeer.
Voila, oplossing: niet meer op je duim slaan.
Dank u wel, dokter.

Er liggen donkere vochtige plekjes onder mijn motor als ik gereden heb.
En als je er niet mee gereden hebt ?
Nee, dan niet.
Voila, oplossing: Niet meer gaan rijden.


Een paar druppels is ook heel relatief, ik rij een Amerikaanse Chevy. Een paar 'druppels' olie daaronder is niet ongewoon, maar dat is genoeg om het hele carter van m'n motorfiets te vullen :P


Belangrijkste is nu wellicht om de vloeistoffen van de motor goed in de gaten te houden, dus voor je gaat rijden olie, koelvloeistof enz controleren.
 
dank voor jullie reacties het komt idd wel uit een slangetje janspeed.
En Bart ik gaat het proberen met een toilet papiertje en meen dat dit al eens eerder voorbij is gekomen in een topic.
Gaat dit eens controleren als ik volgende week mijn rijbewijs heb gehaald.
Dank voor jullie reacties.
 
Ik heb laatst ook een oude honda opgeknapt, en 1 van de uitlaat dempers heeft zelf een speciaal slangetje om het vocht af te voeren.

Ik ben heel wat gewend, maar ik stond er echt even van te kijken hoeveel water daar uitdruppelde, zelf na 10 minuutjes rijden kwamen er nog druppels uit. En je zou verwachten dat in ieder geval het uitlaat systeem dan wel op tempratuur is.

Als het uit een slangetje komt is het natuurlijk eenvoudig te achterhalen waar het vandaan komt..

Als het toevallig ook bij de uitlaat vandaan komt hoef je je er niet druk om te maken, dat er dan water uitkomt is juist goed. Als dat namelijk verstopt zit gaat je uitlaat van binnenuit roesten en doorrotten. 3x raden hoe ik dat weet :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan