KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
In 32 km ff ingeschrobt
full
 
Há LC8 liefhebbers,
Na lang rondkijken naar wat anders / testen ook uitgekomen op een KTM!
Heb niet op de SMT waar ik eerst naar keek, maar een 1050 adventure gekocht! :]

De VFR is nu in de verkoop, laatst nog even een foto gemaakt nu ik ze nog allebei heb 8-)
index.php


Gisteravond ook nog even een rondje gemaakt met de KTM, rijdt geweldig!
 
Há LC8 liefhebbers,
Na lang rondkijken naar wat anders / testen ook uitgekomen op een KTM!
Heb niet op de SMT waar ik eerst naar keek, maar een 1050 adventure gekocht! :]

De VFR is nu in de verkoop, laatst nog even een foto gemaakt nu ik ze nog allebei heb 8-)
[afbeelding]

Gisteravond ook nog even een rondje gemaakt met de KTM, rijdt geweldig!
Gefeliciteerd en veel rijplezier (ik heb zelf net de 1090 gekocht, na afgelopen jaar al een paar keer te hebben proefgereden op de 1050).
 
Ik heb vandaag de 1090 Adventure besteld inclusief oranje valbeugels, oranje handkappen, middenbok, alarmsysteem, LED-richtingaanwijzers en GPS-bevestiging. *O*

Nu nog een weekje wachten voordat ie wordt afgeleverd.
 
Ik heb vandaag de 1090 Adventure besteld inclusief oranje valbeugels, oranje handkappen, middenbok, alarmsysteem, LED-richtingaanwijzers en GPS-bevestiging. *O*

Nu nog een weekje wachten voordat ie wordt afgeleverd.
Ga je geen spijt van krijgen. Net nog een stukkie gereden (na een BMC raceluchtfilter te hebben geplaatst), en ik was weer enorm onder de indruk: tjongejonge wat een prachtfiets!
En dat filter is een aanrader trouwens. Was wel even een klusje, de hele tank eraf, maar dubbel en dwars de moeite waard. Niet alleen nog soepeler geworden, maar hij voelt duidelijk krachtiger aan en het koppel lljkt nog wat egaler uitgesmeerd over het lage middengebied. Smeuïg en bruut! *O*
 
Ik was ook onder de indruk bij de proefrit en alle testen zijn erg positief over zowel de stuureigenschappen, motorvermogen en het koppel. Hij stuurt super makkelijk en scherp en de 125 pk is erg leuk, zeker gezien zijn lichtvoetigheid. *O*

Wordt wel voorzichtig aan vanwege het rijbewijs. :$

Af en toe maar eens naar Duitsland. })
 
Heb ook een proefrit gemaakt op de 1090 tijdens de orange days in Cuijk. Vond het echt een beest van een machine. Verbazingwekkend hoe fijn die stuurt. Met TC uit kwam t voorwiel ook steeds van de grond😂
 
Ik heb vandaag de 1090 Adventure besteld inclusief oranje valbeugels, oranje handkappen, middenbok, alarmsysteem, LED-richtingaanwijzers en GPS-bevestiging. *O*

Nu nog een weekje wachten voordat ie wordt afgeleverd.

Proficiat met jouw aankoop, ga je zeker geen spijt van krijgen. Heb zelf wel het gevoel dat steeds meer BWM rijders de overstap naar KTM maken, niet onterecht natuurlijk :)

full
 
Goedemorgen heren (dames?),

een tijd terug heb ik een KTM (online) gezien met een oranje achtertandwiel en oranje ketting. Dit lijkt me ook wel wat maar alleen kan ik dit niet vinden in de KTM-shop... Iemand een idee waar ik dit voor mijn 990SMR kan kopen?

De standaard tandwielverhouding is 17-41, nu lees ik her en der dat het voortandwiel vaak wordt vervangen voor 16. Op deze manier valt beter stapvoets te rijden (mocht dat eens nodig zijn). Maar als ik toch de hele set wil vervangen wordt dan aangeraden om voor 1 kleiner te gaan of achter 3 groter??

Fijn weekend *O*
 
Laatst bewerkt:
Proficiat met jouw aankoop, ga je zeker geen spijt van krijgen. Heb zelf wel het gevoel dat steeds meer BWM rijders de overstap naar KTM maken, niet onterecht natuurlijk :)

[afbeelding]

Thanks :)

Ik zocht een machine met wat meer vermogen, 2-cilinder, adventure style maar meer straat-georiënteerd met gegoten wielen en niet zo'n groot voorwiel. De nieuwe 1090 paste perfect in dat plaatje. De proefrit bevestigde dat. :)
 
Goedemorgen heren (dames?),

een tijd terug heb ik een KTM (online) gezien met een oranje achtertandwiel en oranje ketting. Dit lijkt me ook wel wat maar alleen kan ik dit niet vinden in de KTM-shop... Iemand een idee waar ik dit voor mijn 990SMR kan kopen?

De standaard tandwielverhouding is 17-41, nu lees ik her en der dat het voortandwiel vaak wordt vervangen voor 16. Op deze manier valt beter stapvoets te rijden (mocht dat eens nodig zijn). Maar als ik toch de hele set wil vervangen wordt dan aangeraden om voor 1 kleiner te gaan of achter 3 groter??

Fijn weekend *O*

KTM TEAM WEST
oranje ketting is niet origineel KTM, die hebben ze alleen in maat voor de kleinere broertjes, 525 enzo.
 
Goedemorgen heren (dames?),

een tijd terug heb ik een KTM (online) gezien met een oranje achtertandwiel en oranje ketting. Dit lijkt me ook wel wat maar alleen kan ik dit niet vinden in de KTM-shop... Iemand een idee waar ik dit voor mijn 990SMR kan kopen?

De standaard tandwielverhouding is 17-41, nu lees ik her en der dat het voortandwiel vaak wordt vervangen voor 16. Op deze manier valt beter stapvoets te rijden (mocht dat eens nodig zijn). Maar als ik toch de hele set wil vervangen wordt dan aangeraden om voor 1 kleiner te gaan of achter 3 groter??

Fijn weekend *O*

Die oranje ketting kun je je sparen, die is toch zo vuil als je fatsoenlijk smeert...tandwiel kan dan weer wel, als je daar waarde aan hecht tenminste...
 
2 of 3 groter achter is beter voor de levensduur van de set tov 1 kleiner voor.

Daarom ook rond de 15k km het voortand wiel vervangen.

Dus als ik het goed begrijp O-)

OF

2t of 3t groter achter en de hele set moet altijd tegelijkertijd worden vervangen

OF

1t kleiner voor en deze moet +- rond de 15k worden vervangen, de ketting en het achtertandwiel kan dan nog een ronde mee.

Zelfde ketting, of zit je ook met verschillende lengtes??


Maar qua rijden maakt het niks uit? 1 tand kleiner voor of achter 3 groter??
 
Laatst bewerkt:
Dus als ik het goed begrijp O-)

OF

2t of 3t groter achter en de hele set moet altijd tegelijkertijd worden vervangen

OF

1t kleiner voor en deze moet +- rond de 15k worden vervangen, de ketting en het achtertandwiel kan dan nog een ronde mee.

Zelfde ketting, of zit je ook met verschillende lengtes??


Maar qua rijden maakt het niks uit? 1 tand kleiner voor of achter 3 groter??

Ik rij met 17-42 en mijn voortand wiel vertoond bij 15k km al kromme tanden dus die verwissel ik. De vorige set heb ik bij 30k km vervangen omdat de ketting wat vaste punten had maar verder was er niet veel mis mee.
 
Ik rij met 17-42 en mijn voortand wiel vertoond bij 15k km al kromme tanden dus die verwissel ik. De vorige set heb ik bij 30k km vervangen omdat de ketting wat vaste punten had maar verder was er niet veel mis mee.

Vandaar de keus voor jou voor 17-42? Wat voor verschil geeft dat ten opzichte van de standaard 17-41, hetzelfde als 16-41 maar dan minder drastisch dan 17-43 of 17-44?
 
Laatst bewerkt:
Ik was ook onder de indruk bij de proefrit en alle testen zijn erg positief over zowel de stuureigenschappen, motorvermogen en het koppel. Hij stuurt super makkelijk en scherp en de 125 pk is erg leuk, zeker gezien zijn lichtvoetigheid. *O*

Wordt wel voorzichtig aan vanwege het rijbewijs. :$

Af en toe maar eens naar Duitsland. })
Heb ik vandaag even gedaan. Stukkie Duitsland (de A31) om te kijken hoe hard ie gaat. Ik heb wel het grotere (oranje) 45-tands achtertandwiel laten monteren (standaard 42), wat in theorie een lagere topsnelheid betekent (maar hij gaat daar wel veel vlotter naar toe :} ).
Ik kwam uit op 242 km/u op de teller. Met een afwijking van zo'n 2% (al eens gechecked met de TomTom bij 100 en 200km/u) is dat 237 echte kilometers per uur. Ik durfde bij deze snelheid niet op de de TomTom te kijken: is me iets te risicovol met die kleine cijfertjes :$ .
Verrassend hoe strak de 1090 rechtuit blijft gaan bij die snelheden. Daarna nog even een tijdje een kruissnelheid van 210 a 215 km/u aangehouden. Heel relaxt, geen centje pijn, lekker uit de wind en comfortabel. Fijn hoor, zo'n motor die op z'n dooie akkertje erg rustig toeren bij lage snelheden toelaat, heel secuur en luchtig krappe bochtjes en rotondes doet, maar evengoed superstrak stuurgedrag bij hoge snelheden laat zien. *O*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan