KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lekkere rit gemaakt vandaag door Brabant, en mooie plek gevonden voor een betere foto van mijn aanwinst.
full
 
Wie o wie wilt ons helpen...

Een KTM 990SMR vork (met radiale remklauwen, kom ik zo op terug) hebben we in een Moto Guzzi Quota 1100 geplaatst.
De 1290 wielset (wat ons als passend is verkocht), past dus niet.
De remschijven van deze set staan circa 134mm uit elkaar (afstand tussen de remschijven in). Zie
Foto's:
1. Dropbox - Link not found
2. Dropbox - Link not found



Wie zou bereid zijn de afstand tussen de remschijven van een 950 & 990 adventure/spaak wiel op te meten? Zijn de wielen van een 950 uit te wisselen met een 990?

Vanuit de remklauwen van de 990SMR vork meten we dat de remschijven ongeveer 123-124mm uit elkaar moeten staan.
In de SMR vork horen dus gietwielen, 17". Wij willen er een 19x3.50 akront/morad spaakwiel in plaatsen (excel, behr, etc. leveren alleen 19x3.00). Echter is de vraag of de remschijven bij een SMR verder uit elkaar staan dan bij een adventure.

* Als de afstand tussen de remschijven van een SMR met een Adventure gelijk is: Dan moeten we de gok nemen dat de remklauwen de spaken niet raken. Opties zijn: remklauwen bewerken (gaten of remklauw zelf, liever niet natuurlijk..).

* Als de afstand tussen de remschijven van een SMR met een Adventure NIET gelijk is (en dus minder is i.v.m. axiale klauwen): dan kunnen we spacers draaien voor de remschijven, de kans dat de klauwen de spaken raken zal dan kleiner zijn!

De reden dat ik dit vraag, is omdat we waarschijnlijk bij Haan wheels een voorwiel willen bestellen (19x3.50 velg moeten we zelf aanleveren). Echter willen we er wel zeker van zijn dat het past alvorens we circa 500eu uitgeven! En dan nog eens de banden en remschijven... -O-

Misschien maar een giro rekening openen? :+

Is er niemand bereid om even de afstand tussen de twee voorste remschijven in te meten van zijn 950/990 adventure en het type + bouwjaar te vermelden? -O-

Enige wat ons nog rest, is een voorwiel plaatsen. De rest zit al erin..

Hebben enkele maten nodig om te vergelijken of er verschil in type (950 - 990) en bouwjaar zit. KTM dealer kan ons niet helpen: Naaf bestellen = naaf kopen (circa 250eu, wel incl. lagers, dus zo duur zijn ze nog niet!)
 
Laatst bewerkt:
Is er niemand bereid om even de afstand tussen de twee voorste remschijven in te meten van zijn 950/990 adventure en het type + bouwjaar te vermelden? -O-

Enige wat ons nog rest, is een voorwiel plaatsen. De rest zit al erin..

Hebben enkele maten nodig om te vergelijken of er verschil in type (950 - 990) en bouwjaar zit. KTM dealer kan ons niet helpen: Naaf bestellen = naaf kopen (circa 250eu, wel incl. lagers, dus zo duur zijn ze nog niet!)

Vraag eens op het lc8 forum, veel adventure bezitters aldaar...
 
Vraag eens op het lc8 forum, veel adventure bezitters aldaar...

Of wip bij een dealer langs en meet het in de showroom?

Ik dacht dat jullie als KTM bezitters toch zeker wel een duimstok in de gereedschapskist hadden liggen. Of schat ik dat nou verkeerd in? _O-

Dealer in de buurt heeft niks staan, evenals motoport. Liefst gingen we natuurlijk zelf meten!
Hoop dat iemand met een adventure zich geroepen voelt om het project van mijn vader en mij af te ronden :P
 
Ik dacht dat jullie als KTM bezitters toch zeker wel een duimstok in de gereedschapskist hadden liggen. Of schat ik dat nou verkeerd in? _O-

Dealer in de buurt heeft niks staan, evenals motoport. Liefst gingen we natuurlijk zelf meten!
Hoop dat iemand met een adventure zich geroepen voelt om het project van mijn vader en mij af te ronden :P

Als je geduld kan hebben tot donderdag wil ik het best even voor je opmeten hoor.
 
Is er niemand bereid om even de afstand tussen de twee voorste remschijven in te meten van zijn 950/990 adventure en het type + bouwjaar te vermelden? -O-

Enige wat ons nog rest, is een voorwiel plaatsen. De rest zit al erin..

Hebben enkele maten nodig om te vergelijken of er verschil in type (950 - 990) en bouwjaar zit. KTM dealer kan ons niet helpen: Naaf bestellen = naaf kopen (circa 250eu, wel incl. lagers, dus zo duur zijn ze nog niet!)

Ik meet het morgen even voor je op.

Welke afstand precies? Binnenkant - binnenkant? Of juist buitenkant?
 
Laatst bewerkt:
Filmpje over ontwerp 790 Duke

laat maar komen, wel zo... :9~
zal zo niet komen immers lampen eraan/ktph, hoewel volgens de PS de 790DukeR dicht in de buurt zou moeten komen kwa looks.
 
Laatst bewerkt:
Filmpje over ontwerp 790 Duke

laat maar komen, wel zo... :9~
zal zo niet komen immers lampen eraan/ktph, hoewel volgens de PS de 790DukeR dicht in de buurt zou moeten komen kwa looks.

Zo mag ie komen, maar als ik de spy-foto's her en der heb gezien zeg ik absoluut nee...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan