KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ruimte in het kontje gecreëerd. :)

full
 
Twee daagjes zuid-België en Noord-Frankrijk geweest...gewoon ff er tussen uit. Ja, ik heb permanent de kleinste grondplaat erop, stukje trespa overdwars erop (zodat de uitlaatgassen geen gaten in de tas branden) en daar de rol op...zit als een huis

Lekker is dat :]

Ik wist niet dat er verschillende afmetingen waren van die grondplaat, zal eens kijken. Bedankt voor de tip
 
Lekker is dat :]

Ik wist niet dat er verschillende afmetingen waren van die grondplaat, zal eens kijken. Bedankt voor de tip

En of dat lekker is, in goed twintig minuten zit ik in de Ardennen. Die grondplaat heb je voor een bagagerol maar die is een stuk breder en daar wil ik dus niet altijd mee rijden, ziet niet uit. Die wat ik heb is eigenlijk bedoeld voor een topkoffer dus eigenlijk te smal voor een rol. Maar dat vang ik dus op door als ik de rol erop snoer er een trespaplaatje (met een antislipmatje op gelijmd) op die plaat te leggen zodat de rol niet op de uitlaten hangt. Ter plekke haal ik de rol en het trespaplaatje eraf en bind er een klein tasje op, dan heb ik het hele zadel over om te gaan verzitten...
 
Laatst bewerkt:
En of dat lekker is, in goed twintig minuten zit ik in de Ardennen.

Mmm, als ik in de Ardennen kom heb ik er al een hele wereldreis opzitten :+

Die grondplaat heb je voor een bagagerol maar die is een stuk breder en daar wil ik dus niet altijd mee rijden, ziet niet uit. Die wat ik heb is eigenlijk bedoeld voor een topkoffer dus eigenlijk te smal voor een rol. Maar dat vang ik dus op door als ik de rol erop snoer er een trespaplaatje (met een antislipmatje op gelijmd) op die plaat te leggen zodat de rol niet op de uitlaten hangt. Ter plekke haal ik de rol en het trespaplaatje eraf en bind er een klein tasje op, dan heb ik het hele zadel over om te gaan verzitten...

Creatief :Y Heb nog niet echt gekeken hoe ik bagage ga meenemen maar ik hou jouw oplossing in m'n achterhoofd!
 
Nou, sta ik dan in Italië met naar ik aanneem een flinke plas koelvloeistof onder m'n SMT toen ik vanochtend aan kwam lopen. Heb dat ding net drie weken en nu alweer kapot. Moest gister opeens ook al 600 ml olie bijvullen om op minimum te komen, terwijl het donderdag na 1500 km nog perfect op peil was.

M'n vorige twee vakanties met de motor ook al verpest door twee keer een kapot blok met de 690 Enduro, nu dit weer. Ben een beetje klaar met KTM..
 
Nou, sta ik dan in Italië met naar ik aanneem een flinke plas koelvloeistof onder m'n SMT toen ik vanochtend aan kwam lopen. Heb dat ding net drie weken en nu alweer kapot. Moest gister opeens ook al 600 ml olie bijvullen om op minimum te komen, terwijl het donderdag na 1500 km nog perfect op peil was.

M'n vorige twee vakanties met de motor ook al verpest door twee keer een kapot blok met de 690 Enduro, nu dit weer. Ben een beetje klaar met KTM..

sneu voor je...had je gister wel gepeild na een rit toen de motor warm was en 1 á 2 minuten stil gestaan had?
 
Laatst bewerkt:
Supergeluk met t weer :} morgen naar t noorden dan hebben we alle windstreken vanaf Le Camping Moto Crest gehad. Zaterdag laten we ff in t midden maar manmanman wat is t hier een stuurparadijs. Veel te lang geleden. Volgende ideeën zijn in de maak *O* Ook de KTM doet t super :]

Vorig jaar ook geweest. Col de la Rousette (?) gedaan. Le camping moto is een ideaal startpunt voor dagritten of voor een overnachting op de route.
 
sneu voor je...had je gister wel gepeild na een rit toen de motor warm was en 1 á 2 minuten stil gestaan had?

Yes, perfect horizontaal en de motor was goed warm geworden haha, dat lukt wel als ik aan het rijden ben in de bergen. Maar het peil was echt dik onder minimum.

Nu met de sleepdienst onderweg naar de dealer in Bolzano 👍🏼
 
Nou, sta ik dan in Italië met naar ik aanneem een flinke plas koelvloeistof onder m'n SMT toen ik vanochtend aan kwam lopen. Heb dat ding net drie weken en nu alweer kapot. Moest gister opeens ook al 600 ml olie bijvullen om op minimum te komen, terwijl het donderdag na 1500 km nog perfect op peil was.

M'n vorige twee vakanties met de motor ook al verpest door twee keer een kapot blok met de 690 Enduro, nu dit weer. Ben een beetje klaar met KTM..

Dat is idd kwalitatief uitermate teleurstellend, ik zou in staat zijn om het ding van de berg te pleuren en de verzekering te bellen :( 8-)
 
Laatst bewerkt:
Godsamme, wat komen er hier goede foto's voorbij.

Ik ben al aardig aan het preppen, 11 juni rijden we in een bestek van 2,5 weken vanuit Nederland naar Nice, dan naar Corisca en dan Italië.
 
Godsamme, wat komen er hier goede foto's voorbij.

Ik ben al aardig aan het preppen, 11 juni rijden we in een bestek van 2,5 weken vanuit Nederland naar Nice, dan naar Corisca en dan Italië.

*O* Mooi vooruitzicht!

(2,5 week alleen de heenreis?)
 
Neen, zou top zijn maar zoveel tijd en geld hebben we niet :D

We zullen in een 5tal dagen op Corsica staan en blijven daar een 6tal dagen. En vervolgens rustig terugrit. Zoveel mogelijk moois meepakken.
 
Neen, zou top zijn maar zoveel tijd en geld hebben we niet :D

We zullen in een 5tal dagen op Corsica staan en blijven daar een 6tal dagen. En vervolgens rustig terugrit. Zoveel mogelijk moois meepakken.

Heerlijk! Beetje op de bonnefooi of van te voren wel de overnachtingen geregeld?
 
Ik heb gelukkig een 'voorrijder', een van mijn beste vrienden maakt de routers enz enz, dus we weten wel bij welke campings we aankomen maar regelen niets. Is ook niet nodig, toch wel plek voor een tent. Vorig jaar ook gedaan, en man, wat was dat heerlijk.
 
Bingo, eind van de week ga ik mijn KTM 990 (2007) adventure ophalen. Occasion bij Hannamax (Hedel). Misschien iemand die deze motor herkend?
Volgens RDW heeft de motor al 4 baasjes gehad, ga je je toch afvragen waarom...
De dealer wist me te vertellen dat de laatste eigenaar er problemen mee had toen hij deze had gekocht (rond / boven de 120 km/h inhouden).
Ze hebben toen veel nagekeken en uiteindelijk is KTM Nederland er bij gehaald en hebben ze de ECU vervangen.
Mogelijk hebben er Leovince dempers onder gezeten, dat weet ik niet zeker.
Hij rijd in ieder geval als de brandweer!
 
Laatst bewerkt:
Na twee jaar LC8-loos te zijn geweest (vorige was een 2011 SMT), heb ik vorige week een KTM 1190 Adventure uit 2016 gekocht in Duitsland. Afgelopen maandag is die gekeurd, vandaag de BPM betaald en nu hopen dat het kentekenbewijs zaterdag, vóór Pinksteren binnen is.

full
 
Na twee jaar LC8-loos te zijn geweest (vorige was een 2011 SMT), heb ik vorige week een KTM 1190 Adventure uit 2016 gekocht in Duitsland. Afgelopen maandag is die gekeurd, vandaag de BPM betaald en nu hopen dat het kentekenbewijs zaterdag, vóór Pinksteren binnen is.

[afbeelding]

wil je feestje niet bederven maar dit duurde bij mij 10 werkdagen voor men SMT afgelopen april.
wel een erg mooie fiets, kan dat ook bij zulke nieuwe fietsen al uit om het uit duitsland te halen?
 
wil je feestje niet bederven maar dit duurde bij mij 10 werkdagen voor men SMT afgelopen april.
wel een erg mooie fiets, kan dat ook bij zulke nieuwe fietsen al uit om het uit duitsland te halen?

Dank je. Ik heb in 2015 een camper uit Duitsland gehaald, dat duurde 4 dagen. Ook een auto die ik voor een maat heb ingevoerd duurde 6 dagen. Maar als het langer duurt, het zij zo. Het zal het feestje niet bederven ;)

Deze Adventure is van april 2016 (modeljaar 2015, heeft een jaar bij de dealer zonder kenteken gestaan). De km-stand is 11.000. Voor mij was het belangrijk dat het een BTW motor is vanwege zakelijke aanschaf. Deze motor heeft ook alleen op naam van de dealer gestaan.
Maar ook een nieuwe motor kan interessant zijn. Ik ga zaterdag met een maat een nieuwe 2017 Super Duke GT ophalen voor 12.400 euro ex. BTW (hij is ook ondernemer). Die hoeft niet eerst op kenteken te worden gezet, een CVO is voldoende om in NL een kenteken te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd, altijd baas boven baas he... -O- :P ;)
Na twee jaar LC8-loos te zijn geweest (vorige was een 2011 SMT), heb ik vorige week een KTM 1190 Adventure uit 2016 gekocht in Duitsland. Afgelopen maandag is die gekeurd, vandaag de BPM betaald en nu hopen dat het kentekenbewijs zaterdag, vóór Pinksteren binnen is.

[afbeelding]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan