KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Haha hilarisch, wat vers bloed en er valt wel weer wat te lachen hier!
Heb jij uiteindelijk nog proefgereden op de 701 burgerking? Of wacht je nu op productie scalpel
 
Zo, de 1190 Adv. weer terug van de 30000km beurt.
Maarliefst ruim €800 mocht het kosten.

Is dat normaal?

Alleen al 7u arbeidsloon zit er in. KTM schroeft in de fabriek volgens mij de complete fiets in minder tijd in elkaar.

Sterker nog, ik had bekant beter een nieuwe motor kunnen kopen, was goedkoper geweest :+
 
Geluid is relatief en voegt weinig toe aan het rijplezier. Mijn stelling is: als je geluid nodig hebt om rijplezier te hebben, is dat om je gebrek aan rijdersskills te verhullen.
Ik heb dus ook een elektrische Zero DS en mis het geluid absoluut niet. Sterker: soms is het zelfs lekker om heerlijk stil te kunnen rijden.
Zo zie je maar weer hoe relatief dat is. Ik vind het juiste heerlijk om door mijn Wings net een beetje meer geluid te hebben en ik vind het wel degelijk iets toevoegen aan de rijbeleving.
Mijn rijdersskills lijken nergens naar dus wat dat betreft klopt je stelling wel *D
 
Haha hilarisch, wat vers bloed en er valt wel weer wat te lachen hier!
Heb jij uiteindelijk nog proefgereden op de 701 burgerking? Of wacht je nu op productie scalpel

Nope ik heb wel gereden op de oude KTM690SM, vind het retegaaf, maar met zo'n fiets heb je vooral lol als je constant dwars de bocht uitkomt, op het achterwiel rijdt. Dat is ver boven mijn niveau.....dus als ik zo'n ding koop ben ik twee weken later mijn rijbewijs kwijt of heb een ritje in een feelgele Mercedes met blauwe lampjes 8-)
Komt bij, ik wil altijd wel een weekendje/weekje weg richting Eifel/Ardennen met iedere fiets die ik heb en dan is zo'n eenpitter toch beperkter.

Wacht inderdaad op die 790....maar het duurt gvd wel erg lang, die Oostenrijkers moeten eens van hun luie reet komen. :P
 
Laatst bewerkt:
Zo zie je maar weer hoe relatief dat is. Ik vind het juiste heerlijk om door mijn Wings net een beetje meer geluid te hebben en ik vind het wel degelijk iets toevoegen aan de rijbeleving.
Mijn rijdersskills lijken nergens naar dus wat dat betreft klopt je stelling wel *D

Ik deel die mening volkomen, kom geen bocht fatsoenlijk door maar op het rechte stuk...gaaaaaaasssssss...en knallen door de tunnels in Luik om slapende Belgen op slag nuchter te maken hahaha... :]
 
Bochten rijden is zo 2016, hard rechtuit dat is het.
Ik kan niet wachten totdat ze deze
KTM%20Moto2_17_1.jpg

kruisen met het blok van deze
2017-triumph-street-triple-img_4332.jpg


hebbuh :}
 
Dat wordt voor mij helemaal niks...knieën buigen niet meer zo...nek ook niet...

Buigen doen mijn knietjes nog prima (fiets vrij veel), maar een tijd lang op een supersport fiets is ook niet mijn ding ;)
Dat is juist het goede van KTM, zijn lekker ruim. Ik vind de S1000R een gave fiets, maar veel te krap, geldt ook voor de Street Triple. De MT09 (ook de MT10) zit net als de KTM's lekker ruim maar zijn Jappen 8-)
 
Laatst bewerkt:
heb de 1050 op ofroad nobbys gezet voor een paar ofroad ritjes om wat uit te proberen op mijn vakantie in de perinee-en
heb uitgeprobeert op een bougwrond plaats in de buurt, en grip en controle ovral
nu hopen dat de pireli scorpion rally het uithouden met veul km

:] :] :]
 
echt wel als ik naar je bouwjaar kijk...jij kunt zonder spiegels rondrijden, die waren toen niet verplicht... :+
Klopt, en ik mocht ook nog gewoon met een proefrijbewijs rondtuffen (wel buiten het centrum blijven!) . 6 lessen en je had je rijbewijs. Good old times :+ ;)
 
Bochten rijden is zo 2016, hard rechtuit dat is het.
Ik kan niet wachten totdat ze deze
[afbeelding]
kruisen met het blok van deze
[afbeelding]

hebbuh :}
Als alles goed gaat heb ik morgen een Triumph Daytona 675R uit 2013 in huis, als speelfietsje en voor op het circuit. Komt hier nog het dichtst in de buurt volgens mij. Komt naast mijn Adventure 1090 ipv de kleine Duke 690R. Maar juist wel voor de bochten (op het TT-circuit vooral) :]
Edit: deze dus.
full

full
 
Laatst bewerkt:
Proefrijbewijs was er in mijn tijd al niet meer maar ik kon wel na 10 lessen op voor het A-rijbewijs. Eerst een kwartiertje bijzondere verrichtingen waaronder de noodstop (ABS was er nog niet) en daarna nog 25 minuten rondrijden. Moet wel zeggen dat ik mijn B-rijbewijs al had, dus theorie hoefde ook al niet meer.

Daarna vrachtwagen- en busrijbewijs op Curacau, daar had ik 6 lessen voor nodig. Achterin de vrachtwagen (met ongeremde aanhanger) waren 2 banken aangebracht, daarmee was hij geschikt voor het vervoer van meer dan 8 personen en gold tevens als bus. Als je op het examen kwam aanzetten in korte broek of met sandalen aan kon je weer vertrekken, je moest correct gekleed zijn ondanks de 30 graden. *D
 
Als alles goed gaat heb ik morgen een Triumph Daytona 675R uit 2013 in huis, als speelfietsje en voor op het circuit. Komt hier nog het dichtst in de buurt volgens mij. Komt naast mijn Adventure 1090 ipv de kleine Duke 690R. Maar juist wel voor de bochten (op het TT-circuit vooral) :]
Edit: deze dus. [afbeelding]
[afbeelding]

Gave fiets ga je zeker veel plezier aan beleven :Y
Heb een Street Triple R gehad, heerlijke speelfiets. Maar moet wel zeggen voor op straat was het blok van de MT09 een klasse beter.

Maar ga binnenkort proef rijden op die 765RS want kwa afwerking en looks is de Triumph wel heel gaaf, mocht de 790 tegenvallen dan komt er wellicht toch weer een Triumph Triple
 
Laatst bewerkt:
Gave fiets ga je zeker veel plezier aan beleven :Y
Heb een Street Triple R gehad, heerlijke speelfiets. Maar moet wel zeggen voor op straat was het blok van de MT09 een klasse beter.

Maar ga binnenkort proef rijden op die 765RS want kwa afwerking en looks is de Triumph wel heel gaaf, mocht de 790 tegenvallen dan komt er wellicht toch weer een Triumph Triple
Kan ik me voorstellen. Maar de Daytona heeft nogal wat meer vermogen dan de street triple: 128 pk tegenover 105. Denk dat ik daar wel mee uit de voeten kan op het circuit.
 
Kan ik me voorstellen. Maar de Daytona heeft nogal wat meer vermogen dan de street triple: 128 pk tegenover 105. Denk dat ik daar wel mee uit de voeten kan op het circuit.

Die 765RS maakt ook meer dan 120pk, maar eerlijk gezegd voor een naked is het 765R blok beter voor een naked, die maakt meer vermogen onderin. Alleen als je kijkt naar de gemonteerde spulletjes is het prijsverschil tussen de R en RS te klein om niet voor de RS te gaan 8-)
 
Nope ik heb wel gereden op de oude KTM690SM, vind het retegaaf, maar met zo'n fiets heb je vooral lol als je constant dwars de bocht uitkomt, op het achterwiel rijdt. Dat is ver boven mijn niveau.....dus als ik zo'n ding koop ben ik twee weken later mijn rijbewijs kwijt of heb een ritje in een feelgele Mercedes met blauwe lampjes 8-)
Komt bij, ik wil altijd wel een weekendje/weekje weg richting Eifel/Ardennen met iedere fiets die ik heb en dan is zo'n eenpitter toch beperkter.

Wacht inderdaad op die 790....maar het duurt gvd wel erg lang, die Oostenrijkers moeten eens van hun luie reet komen. :P

Volgens mij zit het verschil tussen 690 en 701 hem in de details en de looks. Ben het wel met je eens, de motor is vooral leuk als je zoveel mogelijk eruit haalt. Woon werk en reizen kan wel, maar ideaal is anders. Went wel snel, maar als je veel andere motoren rijdt ook weer niet denk ik.
Woensdag proefrijden op de nieuwe 1290 sdr :Y
 
Ik zit erg te denken om de overstap te maken naar de 1290 GT. Heeft iemand hier al toevallig er al op proefgereden??
 
De merktrouw is bij de KTM-rijders ook niet meer wat-ie geweest is... :+

Dat heeft KTM dan toch wel aan zichzelf te danken denk ik, de adventure reeks is zeker niet mijn ding en ik weet zeker dat velen hier een continuering van de 990 SMT/R lijn zeker op prijs gesteld hadden...stel dat mijn SMR nu gestolen zou worden of crashte, ik denk dat ik dan voor een Yamaha mt09 zou gaan...vanwege de zitpositie dan...want KTM kan me niks bieden dan...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan