KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey, ik ben momenteel KTM RC8-R rijder en na een dagje enduro met de EXC 450 denk ik er sterk aan over te schakelen naar een Adventure of Adventure R 1190.

Ik zoek iets om goed mee weg te kunnen op het asfalt maar ook af en toe eens door veld en bos kan. Aangezien ik nog steeds graag over het asfalt scheur is de gewone Adventure de betere keuze denk ik?

Wat met de 1050? Gaat die te slap aanvoelen tov mijn RC8-R.

Momenteel heb ik een Adv 1190 van 2013 op het oog. Waar moet ik op letten?

Alvast bedankt voor jullie tips.
 
Ben ook bij Ruud geweest met mijn SMT. Had zonder tune met Akra's al 8pk meer dan standaard. Hij heeft er vervolgens nog 4pk extra uit weten te halen.
Belangrijkste echter is dat hij onderin rijker is afgesteld zodat de SMT minder bokkig is geworden. Ben benieuwd naar jouw ervaring

Dat is ook mijn ervaring. Ruud heeft de mijne vorig jaar al onder handen gehad om met name de haarspeldbochtcompatibiliteit te verhogen. Dat is me uitstekend bevallen. Meer pk's kreeg ik ook, maar dat zocht ik niet direct.
 
Momenteel heb ik een Adv 1190 van 2013 op het oog. Waar moet ik op letten?

Bij mijn 2013 model waren dit de punten, welke onder garantie of terugroepactie zijn vervangen :

- of er al een nieuw type startmotor gemonteerd is
- balhoofdlager
- nieuwe middenbok
- isolatie onder zadel aanwezig
- linkerstuurunit van het eerste type kan last hebben van vocht
- display kan last hebben van vocht.
- er zijn klachten over trillingen in het voorwiel, kan remschijven of velg/velgnaaf zijn.
 
Bij mijn 2013 model waren dit de punten, welke onder garantie of terugroepactie zijn vervangen :

- of er al een nieuw type startmotor gemonteerd is
- balhoofdlager
- nieuwe middenbok
- isolatie onder zadel aanwezig
- linkerstuurunit van het eerste type kan last hebben van vocht
- display kan last hebben van vocht.
- er zijn klachten over trillingen in het voorwiel, kan remschijven of velg/velgnaaf zijn.

Hoe herken je de nieuwe middenbok? Startmotor is idd echt een pre.
Aanvullend; vanaf 2014 is MSC (bochten ABS & traction control) standaard, de software kon ook op de 2013 modellen geinstalleerd worden. Vind ik ook een pre.
 
Laatst bewerkt:
De losgekomen koplamp van mijn SAS 1290, bleek slechts een van de vele tekortkomingen te zijn van de Belgische KTM-kluns die mijn nieuwe motorfiets begin juni heeft "klaargemaakt" voor aflevering.

Mijn Franse dealer heeft tijdens het eerste nazicht van de 1.000 kms bijna 2 extra-uren nodig gehad, plus diverse onderdelen van zijn eigen showroom-exemplaar, om de mijne uiteindelijk in orde te krijgen.

Wat een afgang, als eerste contact met een nieuw motormerk (in België)... na 10 BMW's te hebben gehad, waaronder 8 GS-en.

Ik heb de Belgische KTM-dealer gisteravond nog in gebreke gesteld (en terugbetaling gevorderd van de extra-kosten die door zijn fout onstaan zijn), maar nog geen reactie gehad...

-O-

De nieuwe fiets zelf is een geweldige revelatie, hier in Zuid-Frankrijk, waar zijn kracht en wendbaarheid fantastisch tot hun recht komen... *O* *O*
 
De losgekomen koplamp van mijn SAS 1290, bleek slechts een van de vele tekortkomingen te zijn van de Belgische KTM-kluns die mijn nieuwe motorfiets begin juni heeft "klaargemaakt" voor aflevering.

Mijn Franse dealer heeft tijdens het eerste nazicht van de 1.000 kms bijna 2 extra-uren nodig gehad, plus diverse onderdelen van zijn eigen showroom-exemplaar, om de mijne uiteindelijk in orde te krijgen.

Wat een afgang, als eerste contact met een nieuw motormerk (in België)... na 10 BMW's te hebben gehad, waaronder 8 GS-en.

Ik heb de Belgische KTM-dealer gisteravond nog in gebreke gesteld (en terugbetaling gevorderd van de extra-kosten die door zijn fout onstaan zijn), maar nog geen reactie gehad...

-O-

De nieuwe fiets zelf is een geweldige revelatie, hier in Zuid-Frankrijk, waar zijn kracht en wendbaarheid fantastisch tot hun recht komen... *O* *O*

Mag ik vragen welke Belgische dealer?
 
Hij zal wel "avontuurlijke" reis bedoelen ....

Hoewel, ik hoop al lang niet meer op enige logica in dit Forum...

;)

Inderdaad, met als het goed is weinig asfalt.. en dat is niet waar de SMT het beste tot z'n recht komt.
@TokTok, en ik vind de SMT de ideale reismotor ja, mits je op 't asfalt blijft. Kan lekker blazen, kan rustig toeren en stuurt ontzettend makkelijk. En een stukje snelweg lust ie ook nog, dus je bent ook nog eens snel ergens.
 
Na een weekend Eifel op mijn Aprilia Shiver ben ik toch om. Ik wil een motor met iets meer windbescherming, iets meer vermogen maar ook vooral één waarop ik meer ruimte heb en in het totaal plaatje beter staat/past bij mijn lengte.

De 990 SMT vind ik een erg mooi model. Ik ben echter 2m05 lang en ik ben benieuwd naar ervaringen van andere lange lotgenoten met de SMT. Op motorcycle ergo lijkt de motor erg ruim. Helaas staat in de buurt van Dedemsvaart geen SMT bij een dealer/motorzaak om even proef te zitten.
 
Hebben Gassie en patatkoning, even onder voorbehoud, zin en tijd om zondag rond 8.30u mee te gaan de Ardennen in, waarbij even de kop van Luxemburg wordt aangedaan ivm bevoorrading...
 
Na een weekend Eifel op mijn Aprilia Shiver ben ik toch om. Ik wil een motor met iets meer windbescherming, iets meer vermogen maar ook vooral één waarop ik meer ruimte heb en in het totaal plaatje beter staat/past bij mijn lengte.

De 990 SMT vind ik een erg mooi model. Ik ben echter 2m05 lang en ik ben benieuwd naar ervaringen van andere lange lotgenoten met de SMT. Op motorcycle ergo lijkt de motor erg ruim. Helaas staat in de buurt van Dedemsvaart geen SMT bij een dealer/motorzaak om even proef te zitten.

ik ben zelf 1.98M en had wat problemen dat ik mijn knieen niet goed kwijt kon in de tank uitsparing (een Adv of SMR heeft hier geen last van). ik heb dit opgelost met lagere voetsteunen


recht origineel, links verlaagd andere mogelijkheid kan een iets hoger zadel zijn?
full

full
 
onder voorbehoud wel zal nog even een vriend vragen die rijd ook smr.
kan daar pas zaterdag uitsluitsel over geven.
I.v.m bestellingen op de zaak.
hier in het dorp is toch alleen maar getrommel en gefluit te horen ivm met Zlf

trouwens ik was verleden week zaterdag geweest met mijn vriend voor een rondje van jou was goed bevallen.
Hebben Gassie en patatkoning, even onder voorbehoud, zin en tijd om zondag rond 8.30u mee te gaan de Ardennen in, waarbij even de kop van Luxemburg wordt aangedaan ivm bevoorrading...
 
onder voorbehoud wel zal nog even een vriend vragen die rijd ook smr.
kan daar pas zaterdag uitsluitsel over geven.
I.v.m bestellingen op de zaak.
hier in het dorp is toch alleen maar getrommel en gefluit te horen ivm met Zlf

trouwens ik was verleden week zaterdag geweest met mijn vriend voor een rondje van jou was goed bevallen.

We zien wel, e.e.a. is ook nog afhankelijk van wat het weer doet zondag...
 
ik ben zelf 1.98M en had wat problemen dat ik mijn knieen niet goed kwijt kon in de tank uitsparing (een Adv of SMR heeft hier geen last van). ik heb dit opgelost met lagere voetsteunen


recht origineel, links verlaagd andere mogelijkheid kan een iets hoger zadel zijn?
[afbeelding]
[afbeelding]

Thanks, dat scheelt inderdaad al een stuk. Wat is de lengte van je been? (Spijkerbroekmaat ook goed ;))

Ik heb gelezen dat het zadel van een SMR ook past en ook verhoogd.
 
Diverse onderdelen te koop aangeboden

Orginele dempers 950sm 90euro incl beugels
Orgineel bagagerekje 950sm 45 euro
Orgineel kentekenplaathouder 950sm 40 euro incl knippers
Carbon beugel 40 euro tbv akra demper.
Orgineel achterlicht 950sm 50 euro
Winscherm ruitje 30 euro
full
 
Tja, het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk.
Een 1190 Adv. heb je 2e hands al vanaf €12000, misschien nog wel minder
Een 1290 Adv. heb je nog niet echt 2e hands en gaat nieuw maar zo voorbij de €20000 als je nog wat opties, koffers, etc. erbij neemt.
Met een 1190 is weinig mis, maar een 1290 biedt natuurlijk een hoop extra's (vering, motor, display, CC, QS, ...)
Uiteindelijk voor de superadventure gekozen, vanavond krijg ik hem 👍
 
Heb een 990 adventure van 2007 en een vraag daar over. De originele dempers zitten er op. Uit de ene demper komt duidelijk wat meer lucht dan uit de andere (dacht rechts meer). Dat is goed merkbaar als je je hand er voor houd. Is dat gebruikelijk? Volgens mij zit er voor de dempers nog een verbindings stukje waardoor je zou verwachten dat er uit beide dempers even veel volume zou komen?!
 
het is niet gebruikelijk om de originele dempers op een 990 te houden inderdaad :+
 
Heb een 990 adventure van 2007 en een vraag daar over. De originele dempers zitten er op. Uit de ene demper komt duidelijk wat meer lucht dan uit de andere (dacht rechts meer). Dat is goed merkbaar als je je hand er voor houd. Is dat gebruikelijk? Volgens mij zit er voor de dempers nog een verbindings stukje waardoor je zou verwachten dat er uit beide dempers even veel volume zou komen?!

klopt hoor, je hebt 100% gelijk maar...er horen idd Wings dempers op...brullen moet het beest...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan