KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Yep die heb ik en mij bevalt ie goed.
Er zit een geschakelde (1A-)plus in de cockpit (onder het met de dop afgesloten gat), aftakken van de koplamp is dus niet nodig.

Daar bedoel je?

YPmSNN2.jpg
 
Ik bedenk me net: trillen van de navi wordt voorkomen door het metalen steuntje dat vast zit aan de plaat van de tellerpartij (vormt daarmee een driehoek). Dat steuntje is dus essentieel. Wellicht zat dat er vroeger niet bij of wordt het soms vergeten te monteren en is dan trillen het gevolg).



full
 
Ik bedenk me net: trillen van de navi wordt voorkomen door het metalen steuntje dat vast zit aan de plaat van de tellerpartij (vormt daarmee een driehoek). Dat steuntje is dus essentieel. Wellicht zat dat er vroeger niet bij of wordt het soms vergeten te monteren en is dan trillen het gevolg).



[afbeelding]

Goeie tip! Ik zal het even vragen bij Mulders dinsdag. Zijn weer wat spulletjes binnen gekomen voor mij. *D
 
Wat anders. Hoe rijden jullie op de benzinemeter? Laatst voor het eerst " Leeg " gereden, tot de melding kwam: Fuel!! knipper, knipper, etc. Toen gaan tanken en ging er 19 liter in. Heb een 23 liter tank, dus ik had nog wel een 50-60 km kunnen rijden ongeveer? Wil ook niet zonder benzine komen te staan, haha!
 
Wat anders. Hoe rijden jullie op de benzinemeter? Laatst voor het eerst " Leeg " gereden, tot de melding kwam: Fuel!! knipper, knipper, etc. Toen gaan tanken en ging er 19 liter in. Heb een 23 liter tank, dus ik had nog wel een 50-60 km kunnen rijden ongeveer? Wil ook niet zonder benzine komen te staan, haha!

Het valt me op dat het merendeel van de vragen die hier (diverse KTM topics op MF) de laatste tijd gesteld worden allemaal keurig in de handleiding van je motor staan. Men zou er een stuk wijzer van worden als dat even gelezen wordt ipv hier alles te vragen. Nou ben ik ook niet zo van RTFM, maar in geval van de motor is het toch wel handig.

Om jouw vraag toch maar te beantwoorden.. De meeste KTM's hebben 3L reserve, zodra de dash warning aan gaat heb je ongeveer dus 3 liter reserve. Tel dan uit aan de hand van je verbruik (1 op 15-20?, afhankelijk van rijstijl en terrein) hoever je nog zou kunnen komen. Verstandigste is om maar gauw genoeg te gaan tanken zodra het lampje aan gaat om leeg rijden te voorkomen.

haha!!
 
Laatst bewerkt:
Het valt me op dat het merendeel van de vragen die hier (diverse KTM topics op MF) de laatste tijd gesteld worden allemaal keurig in de handleiding van je motor staan. Men zou er een stuk wijzer van worden als dat even gelezen wordt ipv hier alles te vragen. Nou ben ik ook niet zo van RTFM, maar in geval van de motor is het toch wel handig.

Om jouw vraag toch maar te beantwoorden.. De meeste KTM's hebben 3L reserve, zodra de dash warning aan gaat heb je ongeveer dus 3 liter reserve. Tel dan uit aan de hand van je verbruik (1 op 15-20?, afhankelijk van rijstijl en terrein) hoever je nog zou kunnen komen. Verstandigste is om maar gauw genoeg te gaan tanken zodra het lampje aan gaat om leeg rijden te voorkomen.

haha!!

Er zit wel degelijk verschil in theorie en praktijk. Vandaar dat ik vraag om gebruikerservaringen en niet wat in het boekje staat. Mijn zwager rijdt al enige tijd KTM en die vindt de benzinemeter ook maar " vaag ". Vandaar dat ik in het hol van de leeuw vraag naar ervaringen. Tuurlijk snap ik dat ik moet tanken als het lampje aan gaat, maar als de praktijk uit wijst dat ik dan nog een +/- 50km kan zoeken voor een pomp, dan weet ik dat.
 
M'n SMT start soms niet, de startonderbreker heeft kuren. Als je em iets verplaatst start ie wel.
Waarschijnlijk het alarm (zo'n Meta ding) dat in de weg zit?

Zou kunnen dat het alarm de veroorzaker is.
Of dat er een slecht contact in de bekabeling richting het contact slot zit.
in het contact slot zit namelijk een zender/ontvanger voor je contact sleutel.

Om het laatste uit te sluiten zou je de kabel visueel kunnen bekijken en bij een nieuw start probleem alleen je stuur te draaien.
 
Maatje van mij zoekt een 990 adv.
Ik heb het idee dat '10 grote update heeft gehad of klopt dat niet?
Staat '09 op marktplaats, maar misschien beter doorzoeken naar 10?
 
Zou kunnen dat het alarm de veroorzaker is.
Of dat er een slecht contact in de bekabeling richting het contact slot zit.
in het contact slot zit namelijk een zender/ontvanger voor je contact sleutel.

Om het laatste uit te sluiten zou je de kabel visueel kunnen bekijken en bij een nieuw start probleem alleen je stuur te draaien.
Ik ga het goed in de gaten houden :Y
 
Deze voornamelijk lezer en niet reageerder heeft een KTM 990 SMR te koop.

Helaas ben ik genoodzaakt de motor te verkopen.
Model 2009, leovince dempers en veel opties Altijd goed onderhouden geweest door mij en de vorig eigenaar.

Superdikke motor om te zien en vooral om te rijden.

Voor meer info, feel free to contact me.
Kan via pb of via 0615619190.
 
Mannen even een vraagje mbt de koppeling.
Kwam er vandaag achter dat deze waarschijnlijk op is. Vol op het gas in zes maakt hij meer toeren maar niet meteen de versnelling.
2 vragen;
- Hoe kan ik zien of de platen op zijn? Deksel demonteren en dan een minimale dikte?
- Is een nieuw pakket makkelijk zelf te monteren? Kwestie van wisselen en klaar? Gaat om de 990 SMT.

Oh ja, kosten van het geheel? THNX!
 
Laatst bewerkt:
@Gassie, wanneer je zin hebt om mee te rijden, woensdag middag mocht het droog zijn ga ik de Ardennen in...
 
bij mijn witte smt zat het probleem zelfs in het contractslot, zodra ik het stuur nat links draaide sloeg de motor af.
Heb uiteindelijk de onderkant eraf gehaald en opnieuw gesoldeerd quote]Vonkenboer schreef op 14 augustus 2017 @ 12:22:

[...]


Zou kunnen dat het alarm de veroorzaker is.
Of dat er een slecht contact in de bekabeling richting het contact slot zit.
in het contact slot zit namelijk een zender/ontvanger voor je contact sleutel.

Om het laatste uit te sluiten zou je de kabel visueel kunnen bekijken en bij een nieuw start probleem alleen je stuur te draaien.~[/quote]
 
Hou het in gedachte. Zou eerst morgen naar Duitsland gaan maar dat geldt het inrij verbod voor sommige stukken weer. Morgen feiertag in germany en België
Hoe laat wil je gaan woensdag vroeg?
@Gassie, wanneer je zin hebt om mee te rijden, woensdag middag mocht het droog zijn ga ik de Ardennen in...
 
Laatst bewerkt:
Maatje van mij zoekt een 990 adv.
Ik heb het idee dat '10 grote update heeft gehad of klopt dat niet?
Staat '09 op marktplaats, maar misschien beter doorzoeken naar 10?

In 2009 heeft een grote update plaats gevonden. Vooral herkenbaar aan het nieuwe dashboard. Daarna zijn er wel softwarematige aanpassingen geweest aan de injectie. Die aanpassingen zijn echter weer te downloaden op internet en via Tune ECU te uploaden. Zo heeft mijn standaard 990 adv 116 pk i.p.v. 106.
:)
 
Hou het in gedachte. Zou eerst morgen naar Duitsland gaan maar dat geldt het inrij verbod voor sommige stukken weer. Morgen feiertag in germany en België
Hoe laat wil je gaan woensdag vroeg?

Rond twaalf uur, moet 's ochtends nog werken...
 
In 2009 heeft een grote update plaats gevonden. Vooral herkenbaar aan het nieuwe dashboard. Daarna zijn er wel softwarematige aanpassingen geweest aan de injectie. Die aanpassingen zijn echter weer te downloaden op internet en via Tune ECU te uploaden. Zo heeft mijn standaard 990 adv 116 pk i.p.v. 106.
:)


Dat komt goed uit :) bedankt voor de info :t
 
Rond twaalf uur, moet 's ochtends nog werken...

Mocht je mee willen moet je je wel melden...wat gaat mee, een collega op eer Yam R1, een vriendin op een MT 07 en ik zei de gek...straf tempo af en toe zonder te overdrijven (behalve af en toe dan)...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan