KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
SAS is voor 1000 beurt naar dealer geweest, brandstof pomp is vervangen op order van KTM.
Zal bij elke SAS gedaan worden waarschijnlijk.

Gelijk maar een paar nieuwe goretex handschoenen aangeschaft geen overbodige luxe met weer.
 
Bij mij is ook twee week geleden de 1.000 beurt uitgevoerd.
Maar hoefde verder geen modificatie uitgevoerd te worden.
Wel geljik de KTM my ride laren instaleren.
Alles weer goed geregeld bij Mulders motoren.
full
 
zonde van die reflectoren op je voorspatbord, zijn die er niet eenvoudig af te halen ?
dikke brommer hoor :Y
 
Reflector zit in het spatbord gegoten.
Net wat slijkmoto zegt. Boeit mij persoonlijk niet zo. Gaat ie niet minder hard door rijden.

Kon gelukkig wel al mijn accessoires overzetten van de 1190 naar de 1290.
Dus de Boss demper brult nu weer op de nw sas.
Net als de ergo zadels en kofferrek. Maar ontiegelijk blij met de qs+. Lekker rap up/down schakelen.
 
Dat tikkeltje extra-veiligheid mag er van mij opblijven, hoor...

Op mijn 1090 waren ze er binnen een uur af en het afhalen kostte minder dan een minuut. *D

En de dealer had de rode reflector voor de achterkant er niet een op bevestigd, die zat netjes met de vervangen onderdelen in een doos. Er lijkt niet eens echt een plaats te zijn om hem te monteren.
 
Ik reed gisteren met de auto bij mij in de buurt. Komt er een pizzakoerier aan die de bocht naar links ging nemen. Ik dacht nog: die durft met die snelheid en de natte weg. Voor ie het wist lag ie onder zijn scootertje. Gelukkig wel redelijk gekleed en op het oog niet al te ernstige gevolgen. Wel even op laten halen door de ambulance want zijn been en schouder deden nogal pijn.
 
Benieuwd hoeveel stoere, reflectorbannende topicleden in dit seizoen blijven doorrijden... })

Er is natuurlijk maar 1 echte BMW KTM diehard bikkel en dat is Slijkmoto :} :} :}



Ik rij in de zomer geen woonwerk op de motor, ga ik dus in de winter ook niet doen 8-)
Gewoon lekker op de trapfiets.
 
Laatst bewerkt:
Er is natuurlijk maar 1 echte BMW KTM diehard bikkel en dat is Slijkmoto :} :} :}



Ik rij in de zomer geen woonwerk op de motor, ga ik dus in de winter ook niet doen 8-)
Gewoon lekker op de trapfiets.

Sjonge Burger, heb ik jou in een vorig leven wat misdaan, of zo ?

Ik mag hier geen letter schrijven, of je vliegt erop...

Nou ja, als je daar lol/trol aan hebt... :Z
 
Niets waarover ik me zorgen maak, maar blijkbaar heb je een probleempje met BMW ?

Een tip voor je spitante opmerkingen : ik heb ook nog een Kawasaki... dan kan je dit merk ook eens -doorgehaald- vermelden.... dat geeft wat afwisseling voor de lezers...

;)
 
Niets waarover ik me zorgen maak, maar blijkbaar heb je een probleempje met BMW ?

Een tip voor je spitante opmerkingen : ik heb ook nog een Kawasaki... dan kan je dit merk ook eens -doorgehaald- vermelden.... dat geeft wat afwisseling voor de lezers...

;)

Heb ik een probleem met BMW? In ieder geval niet met de mijne
en misschien heb ik ook nog wel een kawasaki 8-) misschien al wat langer dan jij, jaartje of 30 langer......

Typisch dat iemand die altijd grappige, of grappig bedoelde, opmerkingen maakt (soms licht provocerend maar dat is okay ;) ) altijd gelijk op z'n pik getrapt is als ie van repliek gediend wordt.
Ik zal er rekening mee houden.
 
Ik vind het wel een interessant fenomeen dat dergelijke reflectoren bij sommigen zo'n weerzin opwekken.

Ikzelf vind elk middeltje om beter op te vallen in het verkeer een pluspunt... en dan zijn die al bij al kleine reflectoren m.i. een goedkoop en efficiënt item.

Heeft het iets te maken met weerzin tegen een maatregel die van hogerhand dwingend wordt opgelegd ?

Dan kan ik me hier zeker in vinden, maar bij die voorste reflectoren lopen voor 1 keertje overheidsbemoeienis en een effectief (beetje) verhoogde veiligheid hand in hand.

Doet me denken aan het derde remlicht bij auto's.

In de jaren 70-80 was dit enkel gebruikelijk in de USA, waar het mij opviel hoe veel sneller je opmerkte dat de wagen(s) voor je remde(n)... mijn vader was toen een van de eersten in de Benelux om dit vrijwillig op zijn auto te monteren, wat tot schampere opmerkingen van sommigen leidde... nu vindt iedereen deze inmiddels verplichte uitrusting al tientallen jaren normaal én veiligheid verhogend...
 
Laatst bewerkt:
Op mijn 1090 waren ze er binnen een uur af en het afhalen kostte minder dan een minuut. *D

En de dealer had de rode reflector voor de achterkant er niet een op bevestigd, die zat netjes met de vervangen onderdelen in een doos. Er lijkt niet eens echt een plaats te zijn om hem te monteren.

Die rode reflector zit er bij omdat dit in Oostenrijk verplicht is, werd mij bij aflevering verteld. Die hebben blijkbaar andere regeltjes.

Maar kom op zeg, waar gaat het over; een reflectortje..... :Z
 
Er schijnt een update te zijn voor de 1290 SAS. Iemand die al gehad? Is dat probleempje met die olietemperatuurweergave al opgelost? of moet die nog steeds ieder keer weer voorgezet worden?

Die van mij krijgt as woensdag zijn eerste 15k beurt, ben benieuwd of dat dan gefixed is.
 
Ik las hierboven dat er een nieuwe brandstofpomp wordt geplaatst.

De mijne is van productie juni 2017 en heeft het olietemperatuur-probleem niet... dus is misschien bij mij de brandstofpomp-vervanging ook niet aan de orde... .
 
Laatst bewerkt:
Reflector zit in het spatbord gegoten.
Net wat slijkmoto zegt. Boeit mij persoonlijk niet zo. Gaat ie niet minder hard door rijden.

Kon gelukkig wel al mijn accessoires overzetten van de 1190 naar de 1290.
Dus de Boss demper brult nu weer op de nw sas.
Net als de ergo zadels en kofferrek. Maar ontiegelijk blij met de qs+. Lekker rap up/down schakelen.

QS+ is idd de beste uitvinding sinds de zware shag... :P kom je op een bocht aan in zijn 3 denk je; toch maar ff terug naar 2, hup, tikje op het pookje en klaar en gas erop houden, echt top!!

Heb wel het idee dat ie ietsje minder soepel schakelt nu het aantal kilometers groeit, wellicht toe aan nieuwe olie...
 
Vandaag nog ff heerlijk gereden. Top weer met een top brommer. Hopelijk rest van het jaar nog meer van dit soort dagen.

PS: met of zonder reflector rijdt dat ding als een gek. Alleen die domme dikke canister onder het kontje. Iemand daar nog tips over om te verwijderen? Daar paste mijn regenbuien en slot altijd onder. Nu niet meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan