KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Meh, beunoplossing dus. Ik ga eens luisteren hoe hij klinkt zonder de killer, misschien is het wel wat. En anders hebben we een projectje ;)

Hoop motoren heb jij trouwens, museumpje? ;)
 
Laatst bewerkt:
Haha, wou al zeggen, dan doe ik iets verkeerd :+

Welke banden raden jullie trouwens aan voor 90% straat en 10% onverhard? Ik zal hoofdzakelijk op straat rijden, maar wil volgend jaar wel offroad cursusje gaan doen om af en toe eens te spelen op onverharde paden. Liggen nu Trail Attack's 2 onder, maar ik dacht gelezen te hebben dat er wel bestere keuze zijn. Pirelli Scorpions?
 
Pirelli scorpion 2. Voor op de weg vind ik Dunlop roadsmart 3 heel fijn. Komend voorjaar ga ik de Conti roadattack 3 proberen.
 
Onderstaande banden, de Conti TKC70 zijn ook een goed alternatief.

Brand new Conti tire with rugged ofroad capability and a balanced street performance.


full
 
Mocht ik vaker op het onverhard willen/durven (*) met mijn SAS 1290, zou ik deze ook overwegen, maar de toch mindere grip op de weg en het onvermijdelijke kabaal van dat grovere profiel heb ik er niet voor over...



(*)Maar daar dient mijn 690 Enduro voor en die heeft dan weer meer uitgesproken noppen....
 
Laatst bewerkt:
Mijn motormaatjes rijden met Metzeler tourance next.
En zijn daar erg tevreden over.
Ga ik volgend seizoen ook maar eens proberen.
De conti's die er nu op liggen zijn behoorlijk vierkant. :X
En voelen niet heel zeker bij nat wegdek.
 
Ik vind ook dat de Pirelli's scorpion trails ook snel vierkant worden.
Hier voor had ik op men GS Metzeler Tourance Next en deze bevielen me toch beter.
 
De METZELER TORANCE Next ken ik ook.. naar mijn ervaring inderdaad langer rond, maar toch nét iets minder grip én veel lawaaieriger (niet zo erg als de Anakee 3, but close) dan de SCORPIONs.

Die verhoogde grip van de PIRELLI's hangt mogelijk samen met het sneller vierkant worden (hetgeen zelfs het geval is in de bergen, waar mijn KTM uitsluitend rijdt).
 
Ik had TKC70's op m'n SE en vond het prima bandjes.
Vallen een beetje in de bocht door het ronde hoge profiel, maar zat grip en zeker geen herrie.
 
De Scorpions zijn voor mijn gevoel de besten.
Worden nu niet voor niets standaard geleverd door meerdere motormerken.
 
Er zullen ongetwijfeld vooral economische motieven spelen bij de OE bandenkeuzes, maar anderzijds zal bvb. KTM zijn klanten niet op een 160 PK-machine loslaten, indien er kneuzen van banden op liggen...

Ook ik vind de Scorpions 2 zowat de beste rubbers van de laatste jaren... ze worden inderdaad wat snel vierkant, ook in de bergen, maar dat zal wellicht de tol zijn van hun superieure grip op droog en nat...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan